שתף קטע נבחר

חדש: עדכון רשמי לעברית ב-iPod

ידע מחשבים, המשווקת הרשמית בישראל של מוצרי חברת אפל, נענית לדרישות הצרכנים ומציעה עדכון רשמי לעברית עבור נגני iPod. ה-iPodHE כבר זמינה להורדה

ידע מחשבים, המשווקת הרשמית בישראל של מוצרי חברת אפל, משיקה את iPodHE, עדכון לעברית לנגני ה-iPod הפופולריים, אשר פותח במשרדי ידע בישראל.

 

מדובר בפתרון משולב לבעיית תצוגת העברית בנגנים המעוצבים, המורכב מעדכון Firmware ותוכנה המותקנת על המחשב ומסתנכרנת עם הנגן. התמיכה העברית כוללת שמות שירים, מבצעים, אלבומים, סגנונות ורשימות השמעה. בנוסף, מוסרים בידע, האותיות העבריות יוצגו באופן טבעי מעל גבי מסך ה-iPod.

 

בשלב הראשון תופץ התוכנה - המיועדת למערכות הפעלה מגירסאות Mac OS X 10.3 ו-Windows 2000 ומעלה - בגירסת בטא המיועדת לבדיקות על ידי כלל המשתמשים שיירשמו באתר ידע, וירצו להורידה.

 

בשלב מאוחר  יותר, ככל הנראה בתוך כשבוע וחצי, תוצע גם הגירסה הרשמית, שתהיה זמינה ללא תשלום. הקישור להורדה יוצב באתר עוד היום.

 

"זו תוכנה שנבדקה לאורך זמן, ואנחנו עכשיו בודקים אותה בשימוש המוני. בתוך תקופה מסוימת זה יאומץ בעולם, כי זה פיתוח של ידע ולא של אפל, ובעתיד כנראה ישווקו את הנגנים כשה-Firmware כבר מותקן בהם מראש", הבטיח גיא צדיק מידע מחשבים בראיון ל-ynet.

 

התוכנה תומכת בתוכנת המוזיקה iTunes 4.7 ומעלה, ומיועדת לכלל נגני ה-iPod וה-iPod Mini (כולל Nano), ששווקו עד כה בעולם ובארץ.

 

בעיה מוכרת

 

עד כה נאלצו המשתמשים להסתפק בפתרונות עצמאיים ובלתי רשמיים, שפותחו על ידי מתכנתים ישראלים חובבי iPod, רובם ככולם לא נתמכו על ידי ידע או על ידי אפל והתקנתם הביאה לעיתים לביטול האחריות על המכשיר היקר. זאת ועוד, מאחר ומדובר בתוכנה לא רשמית - בכל פעם שיצאה גירסה חדשה של iPod, עניין שבשיגרה כשמדובר באפל - היה צורך לעדכן את התוכנה העצמאית.

 

במאי 2005, אף פורסמה ברשת עצומה מטעם משתמשי iPod דוברי העברית, שקראו לסטיב ג'ובס ולאפל להוסיף תמיכה עברית לנגן, שמזמן כבר הפך לסמל סטטוס. "אנו, משתמשי ה-iPod הישראלים, קוראים לסטיב ג'ובס ולאפל - אנא הוסיפו תמיכה עברית ל-iPod!", נכתב שם. 

 

מרבית הנגנים הניידים - וידאו ואודיו כאחד - הנמכרים בארץ, גם אלו המיוצרים על ידי חברות אחרות, אינם כוללים תמיכה עברית מובנית, והמשתמשים נאלצים לבצע פעולות שונות ומשונות על מנת להציג בהן שירים, רשימות השמעה או קבצי טקסט בעברית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים