שתף קטע נבחר

אירופה: מוכנים להכפיל הסיוע לפלסטינים - בתנאי

נציבת יחסי החוץ של האיחוד הודיעה כי אם הנסיגה מעזה תאיץ את יישום "מפת הדרכים", ובמקביל יגדילו גופים נוספים את תמיכתם הכספית ברשות, יעביר האיחוד כ-200 עד 300 מיליון יורו נוספים לצורך שיקום וסיוע

האיחוד האירופי יגדיל באופן משמעותי את הסיוע הכספי לרשות הפלסטינית לטובת שיקום רצועת עזה, זאת בתנאי שהמשא ומתן בין הפלסטינים לבין ישראל ויישום תכנית מפת הדרכים יתפסו תאוצה בתקופה הקרובה - כך אמרה היום (ד') בבריסל בניטה פררו-ולדנר, נציבת יחסי החוץ של האיחוד. תנאי נוסף להגדלת הסיוע, על פי פררו-ולדנר, הוא הגדלת הסיוע לרשות גם מגופים נוספים.

 

בשנה האחרונה זכתה הרשות הפלסטינית לסיוע כספי בגובה 280 מיליון יורו מהאיחוד האירופי, בעיקר לצורך שיקום הכלכלה המצויה במשבר עמוק. ג'יימס וולפנסון, נגיד הבנק העולמי לשעבר ומי שאחראי כיום על כספי הסיוע של האיחוד לרשות, קרא להכפיל את הסכום שניתן עד כה ולהוסיף בין 200 ל-300 מיליון יורו באם ימולאו התנאים אותם ציינה פררו-ולדנר.

 

"אסור לנו לתת להזדמנות שנוצרה - אחרי נסיגת ישראל מעזה - לחמוק מבין אצבעותינו", אמרה פררו-ולדנר במסיבת עיתונאים של האיחוד היום בצהריים בבריסל, בלגיה. "אם יציאת הצבא הישראלי מעזה תוביל להתקדמות מצד שני הצדדים ביישום תכנית 'מפת הדרכים' ותגרום לגופים מסייעים אחרים להגביר את מעורבותם ותמיכתם, אני יכולה לומר שגם האיחוד יהיה מוכן להעניק מימון נוסף (לרשות)".

 

"האיחוד האירופי, כגוף שתורם יותר מכולם לפלסטינים, נחוש לשים את כל כובד משקלו כדי להאיץ את יישום ההסכמים", הוסיפה נציבת יחסי הציבור. "האסטרטגיה שאנו נוהגים על פיה היא הצבת מטרות שאפשר לעמוד בהן. הגשת העזרה תהיה בכפוף לתנאים שנציב, כדי שנדע שנוכל להניב ממנה פירות".

 

באיחוד האירופי מדגישים כי הסיוע שניתן לרשות הפלסטינית אינו נשען על שיקולים פוליטיים או מדיניים דווקא, אלא בעיקר כדי לסייע לחברה שמנסה לשקם את עצמה. "מדובר בנושא קריטי, משום שמלבד שינויים פוליטיים או אדמניסטרטיביים, הרי שהשטחים הפלסטיניים  צריכים להפוך ליישות כלכלית לכל דבר, למען החברה והאנשים ששם", אמרה פררו-ולדנר. "אירופה מוכנה להיות שותף בכיר לתהליך השלום, כל עוד נעשים מירב המאמצים מצד כל הצדדים כדי ליצור את האווירה הנכונה לכך שתהליך זה יצליח".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
רצועת עזה. בתהליך שיקום
צילום: איי פי
מומלצים