שתף קטע נבחר

ההצגה לא חייבת להימשך

פרסום ראשון: עודד תאומי פרש מהמחזה "ארוחה עם אבא" בשל אי הסכמה עם תכניו הפוליטיים. ההצגה עוסקת בבן שחושד שאביו פיקד על טבח בכפר ערבי

פרסום ראשון: שחקן תיאטרון "הקאמרי", עודד תאומי, שהיה אמור לגלם את התפקיד הראשי במחזהו החדש של מוטי לרנר, "ארוחה עם אבא", החליט שלא לקחת חלק בהצגה בשל אי הסכמה עם תכניה.

 

במרכז עלילת המחזה, שהיה אמור להיות חלק מהרפרטואר של "הקאמרי" לעונה הקרובה, עומד בנו של איש עסקים חיפני ידוע שחושד כי אביו פיקד על טבח בכפר ערבי במלחמת העצמאות. הבן מנסה לברר את האמת בעוד האב דוחה בתוקף את כל החשדות נגדו. עד מהרה מגלה הבן כי חיטוטיו בהיסטוריה המוצנעת של אביו כופים חשבון נפש אכזרי שמשפחתו אינה מוכנה להתמודד איתו.

 

"האיזון הפוליטי במחזה כפי שבא לידי ביטוי בוורסיות השונות שלו לא סיפק אותי. ניסינו ליישם רעיונות שיביאו את המחזה לכדי איזון פוליטי אבל זה לא צלח ונפרדנו כידידים. התחושה שלי היתה שהרצונות שלי מפריעים לכיוון של המחזה ולמה שהוא רוצה לומר. כיוון שלא מדובר בפרט כזה או אחר אלא בעניין מהותי, ההחלטה היתה ברורה", אומר תאומי ל-ynet.

 

"זה לא להיות בעד יחס טוב לערבים או לא, או לתת להם להיות אזרחים בדרגה ראשונה כפי שמגיע להם או לא", מוסיף תאומי, "אני מדבר על דברים מהותיים שקשורים לציונות. כמי שמתנגד לגל החדש של ההיסטוריונים החדשים שמנסים לגרד פצעים בצורה חד-כיוונית, מה שבעיני מאוד לא בריא למערכות היחסים עם העם הערבי שיושב איתנו יחד על אותה האדמה, חשבתי שאם להראות את המלחמה - אז לגעת בעוולות ובפשעים שנעשו משני הצדדים. מוטי לרנר הסכים איתי ברמה האידיאולוגית, אבל זה לא בא לידי ביטוי בטקסט וזה כל הסיפור. זה נכון ששחקן יכול לשחק כל דמות, אבל כשמדובר במחזה פוליטי פר-אקסלנס, כמו 'קסטנר' או 'חבלי משיח' או 'ארוחה עם אבא', ברור שאמירה פוליטית בלבד לא מחזיקה מחזה. לכך נדרשות מערכות יחסים אמינות בין הדמויות ועלילה מגובשת. אני נגד תיאטרון פוליטי, נקודה, בשביל זה יש עיתונים, התיאטרון שאני מחפש הוא קודם כל אנושי וברמה הזו היתה לי בעיה עם המחזה".

 

את ההפקה אמור היה לביים עודד קוטלר. לעת עתה לא ברור אם היא אכן תעלה בעונת המינויים הנוכחית. עמרי ניצן, מנהלו האמנותי של התיאטרון, אמר בתגובה: "נעשה הכל בכדי להעלות את המחזה. אנחנו מאוד מעריכים את כתיבתו של מוטי לרנר ומאמינים במחזה ובחשיבותו. השאלות האידיאולוגיות שמעלה תאומי הן לא רק לגיטימיות אלא חיוניות וטוב שהוויכוח, שנשא מעל לכל אופי חברי וקולגיאלי, קיים. זה מה שהופך את החיים בתיאטרון למעניינים יותר. במחזה פוליטי, שחקן לא יכול להשתתף בניגוד לצו מצפונו שהרי הוא לא חרב להשכיר. אני מאוד מקווה שעודד יצטער על החלטתו, כלומר שההצגה תהיה מאוזנת, חשובה ומשמעותית. אני בטוח שגם הוא מקווה להצטער, אבל בכל מקרה הוא יתנחם בעונה זו בלא מעט תפקידים אחרים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיר פרטוש
"האיזון הפוליטי לא סיפק אותי". תאומי
צילום: מאיר פרטוש
לאתר ההטבות
מומלצים