שתף קטע נבחר

ביהמ"ש אישר תביעה ייצוגית של מנויי wow נגד בזק

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי בזק לא גילתה לגולשים שביקשו להצטרף לשירות ה-ADSL, כי היא מתכוונת לחייב אותם עבור השירות עוד לפני שהחלו ליהנות ממנו בפועל, וקיבל באופן חלקי בקשה לאישור תביעה ייצוגית

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע אתמול (ב'), כי בזק לא גילתה לגולשים שביקשו להצטרף ביוני 2002 לשירות wow, תשתית ה-ADSL של החברה, כי היא מתכוונת לחייב אותם עבור השירות עוד לפני שהחלו ליהנות ממנו בפועל. כך דווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות".

 

השופטת רות רונן החליטה לקבל באופן חלקי בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד בזק. השופטת קבעה כי הקבוצה המיוצגת בתביעה הייצוגית תכלול את כל מי שהזמין חיבור ל-ADSL

באמצעות ספק אינטרנט החל מיוני 2002 ועד הגשת התביעה. מדובר בספקי האינטרנט שהיו חתומים על הסכם שיווק עם בזק, ומנויים אשר חויבו לשלם עבור השירות עוד בטרם קיבלו אותו בפועל.

 

במסגרת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית, טענו התובעים כי הם הוטעו על ידי בזק ביחס לחיבורם לשירות wow. לטענתם, הסתבר להם כי מיוני 2002 ובמשך מספר ימים הם חויבו ללא ידיעתם על ידי בזק עבור השירות, אך לא יכלו ליהנות ממנו, מאחר ומודם טרם הותקן בביתם.

 

לגירסת המבקשים, שלא הוכחשה, הם התקשרו לבזק, ושם נמסר להם כי הם יכולים להתחבר לשירות גם באמצעות נטוויז'ן. המבקשים פנו לנטוויז'ן, הודיעו לה על רצונם להצטרף, והובטח להם כי הודעתם תועבר לבזק. לטענתם, הם קיבלו מכתב מטעה, לפיו ניתן היה להבין כי טכנאי של בזק אמור להגיע לביתם, על אף שהחברה לא נדרשה לביקור בית, והחלה לחייבם בפועל ביום קבלת הבקשה.

 

עם זאת, השופטת דחתה את טענת המבקשים, כי בזק גרמה להם

"מצוקה צרכנית", כאשר ניצלה את בורותם בהליכים המדויקים הקשורים בהפעלת שירות wow, וגבתה תמורה העולה על התמורה המקובלת אותה היתה צריכה בזק לגבות אילו התנאים היו ברורים. "המקרה דנן הוא מקרה בו טענות המבקש מבוססות על עילת ההטעייה ולא על עילת המצוקה", היא קבעה. בית המשפט קבע דיון קדם משפט ראשוני לחודש נובמבר הקרוב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים