שתף קטע נבחר

שרון לחייל-עולה: אדאג לקבלת האזרחות שלך

ראש הממשלה המשיך גם השנה במנהגו לארח חיילים-עולים בסוכתו. מלבד נושאים מדיניים הורה שרון לאנשיו לפתור בעיה אישית של אחד החיילים והודה כי "איני בטוח שהייתי מצליח לעמוד בהליך גיור"

אצל אריק בסוכה. כבכל שנה מאז נכנס לתפקידו כראש הממשלה, אירח אריאל שרון בסוכה שבמעונו בירושלים חיילים עולים ממדינות שונות. החיילים שהתארחו היום (ד') אצל שרון עלו ממדינות חבר העמים, הודו, דרום אפריקה וארגנטינה.

 

במהלך המפגש דיבר שרון על התהליך המדיני והדגיש כי בצד השאיפה להשגת שלום הוא ימשיך ויעמוד כל כך שבטחונה של ישראל יהיה בראש סדר העדיפויות. "הייתי מוכן לעשות ויתורים קשים וכואבים כדי להגיע ליום אחד להסדר מדיני, ואולי בעזרת השם בעקבותיו גם לשלום. יש דבר אחד שלא הייתי מוכן לעשות אף פעם ואינני מוכן לעשות אותו גם עכשיו והוא ויתור כלשהו בנושאים הקשורים בבטחונה של ישראל. בתחום הזה אין כל אפשרות כזאת ולא נעשה שום ויתור"

 

שרון ציין כי משנה לשנה במפגשים עם החיילים הוא מתקשה להבחין שמדובר בעולים חדשים. כשנאמר לו כי שישה מתוך החיילים שהגיעו לביקור היום עברו תהליך גיור, הודה כי "לא בטוח שאני הייתי מצליח לעמוד בעצמי בתהליך שכזה".

 

ראש הממשלה דיבר על הצורך להעלות ב-15 השנים הקרובות כמליון עולים והוסיף: "צריך להביא לכך שלא יהיה עוני, אבל לא ניתן לעשות זאת בשנה אחת, זה יקח כמה שנים. צריך לפעול נגד האלימות בחברה ובהקשר זה לא רק שלא יקטינו את כח המשטרה, נתתי הנחיה להגדיל את כוחה ולצרף שוטרים מכל העדות, דוברי שפות שונות - הכל כדי להתמודד עם הבעיות השונות בחברה".

 

לחיילת עולה מגרוזיה בשם מריאנה, המשרתת בחיל האוויר כטכנאית מטוסים, אמר שרון: "כל השנים ישראל הייתה בחזית וכעת אני מקווה שנהיה ידועים בתחומים אזרחים". שרון הוסיף: "אולי אני קרוב משפחה שלך, סבתי קבורה בטביליסי (בירת גרוזיה)".

 

חייל בשם שלום צ'רניאל - דור רביעי ליהודי (האבא של הסבא הינו יהודי) - הסביר שלמרות הבטחות חוזרות ונשנות הוא ממתין כבר תקופה ארוכה לקבלת אזרחות. חברת הכנסת מרינה סולודקין, שנכחה בפגישה, הסבירה שאכן הייתה קיימת בעיה לגבי בני דור רביעי בנושא קבלת האזרחות אך על פי חוק חדש שהתקבל ב-2003 הבעיה נפתרה, עבור מי ששירת בצה"ל לפחות שנה וחצי.

 

שרון אמר לאנשיו כי הוא מבקש שיפתרו את המקרה של צ'רניאל. יו"ר הסוכנות, זאב ביילסקי, שנכח גם הוא בפגישה, אמר בתגובה: "אני מכיר את ראש הממשלה ויודע שבעוד שבועיים הוא ישאל אותי מה קורה עם החייל הזה"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
שרון. זכרונות מטיביליסי
צילום: איי פי
מומלצים