שתף קטע נבחר

"שלום עכשיו" מציגה - קורס ללימודי ההתנחלויות

רוצים לדעת יותר על המאחזים? מעוניינים לרדת לשטח ולראות מקרוב על מה היה כל הרעש בחודשי ההתנתקות? "שלום עכשיו" תפתח בשבוע הבא קורס ראשון מסוגו. המצטיינים יצטרפו לצוות המעקב של הארגון אחר ההתנחלויות

חשבתם שאתם יודעים הכל על ההתנחלויות? ל"שלום עכשיו" יש חדשות בשבילכם. ארגון השמאל יפתח בשבוע הבא בסדרת קורסים המכוונים לאנשים שלא מכירים את הנושא לעומק, או לאלו שרוצים לדעת יותר על מה שקורה מעבר לקו הירוק, במטרה להכשירם כפעילים ב"שלום עכשיו".

 

הקורס, שיחל ביום ראשון ומיועד בעיקר לסטודנטים, יימשך שבעה שבועות ויכלול בין היתר הרצאות בנושא ההיסטוריה של מפעל ההתנחלות על היבטיו המשפטיים והכלכליים, הקמת המאחזים וההשלכות הבטחוניות של ההתיישבות היהודית בשטחי יהודה, שומרון ועזה. במהלך הקורס ירצה בפני החניכים נציג של מועצת יש"ע, שידבר בשם המתנחלים.

 

מתוך כל קבוצת לימוד ייבחרו בסיום הקורס מספר חניכים שימשיכו לקורס מתקדם ולאחר מכן ישובצו כפעילים של הארגון. ההרשמה תחל מחר (יום שישי) במשרדי "שלום עכשיו" בירושלים (שם גם ייערך הקורס) והמחיר לחניך יעמוד על 80 שקלים.

 

"הקורס יראה ברובו את המציאות מנקודת המבט שלנו", אמר ל-ynet מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר. "חשוב לנו שהמשתתפים בקורס יוכלו לשמעו גם את הצד השני ויוכלו לקבל תשובות לשאלות שיעלו".

 

תומר פרידמן, פעיל בתנועת "שלום עכשיו" אמר ל-ynet כי "מדובר אמנם בקורס ראשון, אך המטרה שלנו היא לערוך אותו פעמיים בשנה. אנו צופים שעשרות סטודנטים יירשמו אליו. מתוך הקורס תיבחר קבוצת צעירים שתצטרף לצוות המעקב של 'שלום עכשיו' בנושא ההתנחלויות ותסייר ברחבי הגדה באופן קבוע".

 

בין המרצים בקורס יהיו אלוף משנה במיל', שאול אריאלי, שיעסוק בנושא גדר הביטחון, חברי הכנסת חיים אורון (מרצ) שיעסוק בנושא מימון ההתנחלויות ופרופסור עמירם גולדבלום, מראשוני אנשי "שלום עכשיו", שיעסוק במעקב אחר הקמת ההתנחלויות הראשונות.


הפגנת "שלום עכשיו" בעד פינוי התנחלויות (צילום ארכיון: אבי בנון) 

 

"מפת הדרכים" של שלום עכשיו

 

בחודש שעבר הכריזה התנועה על תוכנית מדינית חדשה שיזמה - "מפה" שמה - הכוללת פינוי של 43 התנחלויות בגדה בשני שלבים, פינוי מאחזים וחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. כותרת הקמפיין להפצתה של התכנית החדשה היא "הפינוי הבא, בקרוב אצלכם". כשניסו 150 מחברי התנועה להגיע לחברון על מנת לומר לתושבים שם "בקרוב אצלכם" באופן אישי, הם נעצרו על ידי כוחות צה"ל שביקשו למנוע עימותים בין הצדדים.

 

חברי התנועה הסבירו בעת השקת התכנית, כי מימוש תוכנית ההתנתקות בקית האחרון פתח "חלון הזדמנויות" לחידוש תהליך השלום וליצירת מציאות חדשה לעם הישראלי ולעם הפלסטיני. לדבריהם, "תוכנית ההתנתקות הוכיחה בראש ובראשונה כי החברה הישראלית מוכנה ומסוגלת לקבל מהלך של פינוי התנחלויות, ניסיונותיו של הימין הישראלי לטרפד מהלך תקדימי בו מפונות התנחלויות לא צלח והדמוקרטיה הישראלית ניצחה".

 

ב"שלום עכשיו" טוענים כי בכדי להמשיך את הדינאמיקה החיובית באזור אחרי ההתנתקות, על שני הצדדים לנקוט במספר מהלכים מדיניים וביטחוניים, תוך חידוש ערוצי הידברות וחתירה להשגת הסדר שלום הבנוי על עקרון שתי המדינות לשני עמים על בסיס גבולות 67'. התנועה קוראת לפנות את ההתנחלויות כצעד בונה אמון מול ההנהגה הפלסטינית. לדבריהם, על הממשלה לפנות את ההתנחלויות תוך כדי תיאום והסכמה עם הצד הפלסטיני ולא באופן חד צדדי כפי שנעשה בהתנתקות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופנהיימר. "לשמוע גם את הצד השני"
צילום: שאול גולן
ח"כ אורון. ירצה על ההיבט הפיננסי
צילום: שאול גולן
מומלצים