שתף קטע נבחר

סקר בעבודה: 38% לפרס, 34% לפרץ

הדיבורים על פילוג בעבודה תופסים תאוצה עם פרסום הסקרים האחרונים על התחזקותו של עמיר פרץ בקרב על ראשות המפלגה. בסקר שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", מצטמצם הפער עד 4% - בתנאי שאחוזי ההצבעה לא יהיו גבוהים. במטה פרס נכנסו ללחץ, ופועלים בכל הדרכים להביא כמה שיותר מצביעים לקלפי

פילוג גם בעבודה? אחרי סאגה ארוכה של עתירות ופלפולים משפטיים למיניהם, החליט הלילה (ו') המוסד לבירור עתירות במפלגת העבודה שלא לכנס את מרכז המפלגה. משמעות ההחלטה: הפריימריז יתקיימו במועדם, ה-9 בנובמבר, יום רביעי הקרוב.

 

במהדורה המודפסת של "ידיעות אחרונות" מהיום נפלה טעות בנתונים הגרפיים. הנתונים המופיעים כאן הם המדויקים.

 

סקר מינה צמח/דחף שפורסם היום במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" קובע כי המירוץ צמוד ביותר, ותוצאותיו תלויות בעיקר בשיעור המצביעים שיגיעו לקלפי. במטה פרס נכנסים ללחץ מהנתונים, כיוון שמטהו של עמיר פרץ ידוע כמאורגן ונמרץ, וצפוי שיצליח להביא לקלפי רבים מתומכיו.

 

הסקרים שפורסמו בימים האחרונים בתקשורת גרמו לנזק בסביבתו של פרס - שם מצאו את עצמם רבים מן הבכירים חוששים מכך שפרץ ינצח במירוץ 

לראשות המפלגה. נבואה זו, המסתמכת על סקרים לא חיוביים עבור פרס, חיזקה אצל גורמים בעבודה את התחושה, שאם עמיר פרץ ייבחר - מפלגת העבודה לא תישאר מאוחדת, והיא תתפרק.

 

הסקר שפורסם הבוקר מוכיח כאמור, שהפער בין פרס לפרץ הצטמצם באופן משמעותי. התוצאות נבדקו בשני מצבים: במקרה של 60% הצבעה מצבו של פרס לא פשוט. 38% אומנם יצביעו עבורו, אבל 34% יצביעו לפרץ. הפער במקרה זה הצטמצם עד כדי פחות מטעות דגימה. בסקר הקודם עמד הפער על 17%.

 

במקרה של 70% הצבעה הפער גדל, ומצבו של פרס משתפר – אבל אינו בשמיים. במקרה כזה 40% אמרו שיצביעו פרס ו-31% לפרץ. מתן וילנאי ובנימין בן-אליעזר, בכל מקרה לא מהווים איום.

 

אם אף אחד מהשניים לא ישיג 40%, ויתקיים סיבוב שני, ניצחונו של פרס מובהק: 54% לעומת 41% לפרץ.

 

במטהו של פרס פועלים להעיר את השטח באמצעות טלמרקטינג. פרס מבין את מה שמבין כל אחד במפלגת העבודה: שהוא יכול להיות בשיא הפופולריות,

אבל אם תומכיו לא יגיעו ביום רביעי לקלפיות – שום דבר לא יעזור לו.

 

זאת הסיבה שאנשי פרס שינו לאחרונה טקטיקה, והם נוטים להבליט עכשיו דווקא את סיכוייו של עמיר פרץ להפתיע ולנצח. הם מקווים שהאפשרות הזאת תבהיל כל –כך את החברים, שהם לא יסמכו על האווירה ועל הסקרים וילכו להצביע.  

 

לזכותו של פרץ אפשר להגיד, שהוא לא איבד לרגע את התקווה לניצחון. השבוע הוא סיפר ל-ynet על הלוואה אישית בסך 300 אלף שקל שלקח כדי לממן את הקמפיין.  

 

פרץ המשיך כל הזמן לעבוד כאילו מדובר בפער כל כך קטן בינו לבין פרס, שכל מאמץ מצידו יכול לשנות את התמונה. החשבון שלו היה, שמעולם לא הגיעו לקלפיות יותר מ-70% מסך המתפקדים. אם מתוך 100 אלף

יצביעו 70 אלף, והוא יביא 28 אלף מתוכם, יש לו כבר 40%. הוא גם מבין שאת מירב המאמצים הוא צריך להשקיע עכשיו, כי אם הוא יכול להפתיע זה רק בסיבוב הראשון. בסיבוב שני סיכוייו של פרס טובים בהרבה.

 

לפרס יש הרבה סיבות לדאגה: אחוזי הצבעה גבוהים ישפרו את סיכוייו לנצח, והוא דואג ממזג האוויר, חרד שאנשים יגלו שאננות ולא ילכו לקלפיות, חושש אפילו מכך שאין קלפי בכל קיבוץ, ואנשים צריכים לנסוע לקיבוצים אחרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צפריר אביוב
פרס. בלחץ
צילום: צפריר אביוב
צילום: שי רוזנצוויג
פרץ. לא איבד את התקווה
צילום: שי רוזנצוויג
מומלצים