שתף קטע נבחר

קבלן בהתנחלות עקר עשרות עצי זית בבילעין

קבלן פרטי שעבד במודיעין עילית עקר עשרות עצי זית לצורך עבודות תשתית. "כל העקירה התבצעה אל מול עיניהם של החיילים ומאבטחי הגדר", סיפר ל-ynet אחד התושבים בבילעין. המשטרה פתחה בחקירה

בתחילת החודש נדהמו תושבי הכפר בילעין שבין מודיעין לרמאללה לגלות שעשרות עצי זית נעקרו ממטעיהם ועימם נעקרה פרנסתם של עשרות משפחות. ממשרד הביטחון נמסר ל-ynet ש"האירוע אינו קשור לגדר הביטחון. מדובר בפעילות של קבלן פרטי שעבד במודיעין עילית, ומשדווח על פעילותו, היא הופסקה על-ידי המשטרה".

 

הכפר בילעין מוכר כמי שמייצג את המאבק בגדר ההפרדה. מדי שבוע מפגינים תושבים מקומיים יחד עם פעילי שלום ישראליים ובינלאומיים נגד הקמת הגדר על אדמותיהם. דונמים רבים כבר הופקעו מהם לצורך בניית הגדר. כעת נעקרו עצי זית, לצורך פיתוח תשתיות לשכונותיה החדשות של מודיעין עילית.  

 

"בתחילת החודש, כשהיינו טרודים בחג שאחרי הרמדאן, גילינו ש-190 עצי זית, מהיותר איכותיים, נעלמו מהאדמות שלנו, הועמסו על משאיות ונעלמו", סיפר ל-ynet אחד מבעלי האדמות שנפגעו מהעקירה, מוחמד אבו רחמה. "נכון שהאדמות נמצאות מאחורי הגדר, אבל אנחנו יכולים להיכנס ולעבוד בהן על-פי ההסכם עם הצבא. נכון שהצבא מציב הרבה קשיים בכל פעם שאנו מבקשים להיכנס לאדמה, אבל הם לא מתכחשים לעובדה שהאדמה הזו שייכת לנו ומאפשרים לנו לעבד אותה".

 

אבו רחמה מספר שהתושבים ראו שאחת החברות העוסקת בפיתוח התשתיות לשכונות החדשות של ההתנחלות מודיעין עילית היא זו שעקרה את העצים וגם פתחה וסללה דרכים בתוך אדמותיהם. "פנינו לתיאום הצבאי. אלו אמרו שהצבא אינו צד בעניין והפנו אותנו למשטרת גבעת זאב. הטענה שהצבא אינו צד בעניין מקוממת, שכן כל העקירה התבצעה אל מול עיניהם של החיילים ומאבטחי הגדר", אומר אבו רחמה.

 

הוא מספר שניגש לפני כשבועיים והגיש תלונה במשטרת גבעת זאב. את התלונה קיבל ממנו חוקר בשם אבי מנחם. "דרשנו שהם יחזירו לנו את העצים ויעמידו לדין את מי שעקר אותם. אבו רחמה אומר שהעוקרים כנראה מבינים בעצי זית. זה ההסבר שלו לעובדה שמי שעקר את העצים, השאיר בשטח 20 עצי זית, מהזן הפחות טוב. "אבל גם את אלה הצבא לא איפשר לנו לשוב ולנטוע. אמרו לנו תגישו בקשה רשמית לתיאום פרטי בעל הדחפור שיעשה את העבודה ונענה לכם".

 

אבו רחמה אומר כי לנוכח הבירוקרטיה הזו, לא ננטעו העצים מחדש והם זרוקים בשטח. "אמרתי לאנשים בתיאום - אתם אומרים שהגדר היא לצרכי ביטחון. אנחנו לא מכירים בזה אבל נגיד שזה נכון, למה עכשיו עוקרים לנו את העצים האלה? בינתיים הצבא ממשיך לומר שזה לא עניינו והמשטרה לא עושה כלום למרות התלונה שהגשנו".

 

במשטרת מחוז ש"י אישרו שנפתחה חקירה. במשטרה בודקים למי שייכת הבעלות על הקרקע. על-פי הנוהל, המינהל האזרחי או הצבא אמורים להודיע על הפעולה מבעוד מועד.

 

בהכנת הידיעה השתתפה אפרת וייס
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עץ זית
צילום: גילי סופר
צילום: מאיר פרטוש
ממשיכים לבנות את גדר ההפרדה
צילום: מאיר פרטוש
מומלצים