שתף קטע נבחר

דו"ח בריטי: ישראל מחבלת בתהליך השלום

הקונסוליה בירושלים הכינה דו"ח חריף, המנגח את ישראל כמעט בכל דרך אפשרית. ישראל מואשמת בו בהפרת חוקים בינלאומיים, בחבלה מכוונת בתהליך השלום, בסיפוח לא חוקי של מזרח ירושלים - ואפילו בעידוד אזרחיה להצטרף לקבוצות קיצוניות. רק בזכות איטליה, נדחה הדיון בדו"ח באיחוד האירופי

משרד החוץ הבריטי מנחית מהלומה על ישראל: דו"ח סודי שהוכן על ידי הקונסוליה הבריטית בירושלים והוצג לאיחוד האירופי, מאשים את ממשלת ישראל בהפרת חוקים בינלאומיים, בעידוד הצטרפות לקבוצות קיצוניות, ובחבלה מכוונת בתהליך השלום עם הפלסטינים על ידי המשך בנייה במזרח ירושלים.

 

הדו"ח החמור מתפרסם הבוקר (ו') בעיתון הבריטי "הגארדיאן". לפי העיתון, בדו"ח מאשים משרד החוץ הבריטי את ישראל כי היא מנסה לפגע בתהליך השלום, ועושה כל שביכולתה כדי למנוע ממזרח ירושלים מלהפוך לבירת המדינה הפלסטינית שעתידה לקום.

 

הדו"ח, החושף לראשונה את ההערכות הבריטיות לגבי כוונותיה של ישראל, הוצג על ידי שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרואו, בפני ועדה של האיחוד האירופי, שהביעה התנגדות לצעדיה של ישראל. הוועדה החליטה לדחות את הטיפול בנושא לחודש הבא בעקבות לחץ שהופעל מצד איטליה, הנחשבת לאחת מבעלות בריתה החשובות של ישראל באיחוד האירופי.

 

חברי הדו"ח טוענים כי ישראל בונה באופן בלתי חוקי בהתנחלויות במזרח ירושלים ובצמוד אליה, על מנת ליצור עובדות בשטח ולמנוע בעתיד אפשרות של העברת מזרח ירושלים לשליטה פלסטינית. כדוגמה, מביא הדו"ח את בניית אלפי יחידות הדיור במעלה אדומים, שנועדו לחבר את היישוב לירושלים., דבר שיחלק את הגדה המערבית לשני אזורים גיאוגרפים נפרדים.

 

הכותבים תוקפים באופן ישיר את ממשלת שרון, בטענה כי היא עתיד מזרח ירושלים נמצא בסדר עדיפויות גבוה יותר מאשר תהליך השלום עם הפלסטינים. לדעת אנשי משרד החוץ הבריטי, צעדיה של הממשלה אף מדרבנים את תושבי העיר להצטרף לקבוצות קיצוניות. עוד נכתב בדו"ח כי "פעולותיה של ישראל בירושלים נעשות תוך הפרה של החוק הבינלאומי ושל תוכנית מפת הדרכים".

 

הדיפלומטים הבריטים גם נותנים הסבר משלהם לשליטה הקפדנית של ישראל על מעבר פלסטינים במחסומים אל ירושלים ומחוצה לה. לפי הדו"ח,

הדבר נובע מרצון של ישראל לשלוט על ריבוי האוכלוסייה הפלסטינית בעיר. "כשהבנייה הישראלית תסתיים", נכתב בדו"ח, "מזרח ירושלים תנותק מערים פלסטיניות סמוכות, כמו רמאללה ובית-לחם, דבר שיביא להשלכות חמורות על חיי הפלסטינים".

 

ממשרד החוץ בישראל נמסר לכתב העיתון בתגובה לכתבה כי "ישראל מאמינה שירושלים צריכה להישאר בירתה המאוחדת, בצד זאת, ברור לה שהנושא ידון עם הפלסטינים בשלב הסופי של תהליך השלום".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום איי פי
ג'ק סטרואו. הציג את הדו"ח
צילום איי פי
צילום: איי פי
מזרח י-ם. ישראל מנסה למנוע הפיכתה לבירה פלסטינית
צילום: איי פי
צילום: איי אף פי
בנייה במעלה אדומים
צילום: איי אף פי
מומלצים