שתף קטע נבחר

האכילה חתולים בחצר ביתה - ונתבעה

כל אשמתה של חנה שדה היתה שהאכילה חתולים בחצרה. כמו במשפט קפקאי נתלו שכניה של שדה, שראו בחתולים מטרד, בחוק עזר של עיריית ראשל"צ שאסר על האכלת חתולים - ותבעו את שדה לדין. אחרי שהשופט גרר את כל הפמלייה לסיור בחצר הבית, הושגה לבסוף פשרה זמנית: ההאכלה תתבצע בפרדס סמוך

עובר אורח שהיה מגיע היום (ב') אל אולמו של השופט איתן אורנשטיין בבית משפט השלום בראשון לציון יכול היה לחשוב שבעיות העולם בכלל, וראשון לציון בפרט, נפתרו כולן. התביעה שנדונה באולם היתה תביעה נגד תושבת העיר חנה שדה ונגד העירייה, שהגישו שכניהּ של שדה. התובעים טענו נגד שדה כי היא עוסקת בפעילות החמורה של האכלת חתולי רחוב. בסיום הדיון הושגה פשרה זמנית: החתולים יקבלו אוכל בפרדס סמוך.

 

התביעה הוגשה נגד שדה לאחר שזו נהגה להאכיל חתולי רחוב, דבר האסור על פי חוק העזר העירוני של עיריית ראשל"צ. האכלת החתולים, כך נטען בכתב התביעה, גרמה למטרד בקרב שכניה של משפחת שדה, ואלה החליטו להגיש תביעה.

 

את ידיה של משפחת שדה באו לחזק נציגי עמותות בעלי החיים - "תנו לחיות לחיות", "ראשון אוהבת חיות", "העמותה למען החתול" - וגם אזרחים שהנושא קרוב ללבם.

 

עם פתיחת המשפט הפתיע השופט אורנשטיין כשביקש ללכת עם הנוכחים לחצרות של התובע השכן ושל הנתבעת שדה. אורנשטיין ושאר הנוכחים נכנסו לחצר ביתם של משפחת שדה, ולאחר סיבוב התרשמות שבו נצפו שני חתולים, עברו לבית משפחת השכנים.

 

בינתיים, מול רחבת הכניסה לבית משפחת השכן, סיפרה עופרה רוזנשיין יו"ר "ראשון אוהבת חיות", כי לשכן הוצע לרכוש ממטרה שתשפריץ מים ותסלק את החתולים מהדשא שלו. "כך יכול היה לפתור את הבעיה תוך שבועיים", אמרה.

 

בסיום הדיון יצא השופט והציע להעביר את ההאכלה לפרדס ממול, זאת לאחר שהבין מהווטרינר של הרשות שכל פתרון אחר משמעו המתת החתולים. הווטרינר, ד"ר יונתן אבן צור, הסביר את החלטת הביניים בכך שבעתיד תוקם תחנת להאכלת חתולים במרחק של 50 מטרים מהבית, וכך למעשה יופסק המטרד.

 

אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות" חושבת שמדובר בשערורייה: "הייתי בחצר הבית, ראיתי שבחצר עומדות צלחות למזון ולמים, וכאילו מתערבים לך בנעשה בתוך ביתך", אמרה. "אם יש לי בית פרטי וחצר, ואני רוצה להאכיל חתולים, אין היגיון שאצא להאכילם בפרדס סמוך. ומה היה קורה לו לא היה פרדס בסמוך לבית? מה אז הייתי עושה? האם הייתי מניחה את כלי האוכל על הכביש?"

 

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "יש להבהיר כי חוק העזר אינו אוסר על האכלת חתולים. טענה זו מקורה בטעות ובחוסר הבנה של חוק העזר, מדובר בחוק שאמור להסדיר את כל נושא האכלת החתולים בתחנות האכלה מסודרות, שאגב יכולות להיות גם בחצר בית ובתנאי שימולאו התנאים הקבועים בחוק. חוק העזר, בניגוד לקולות שנשמעים, נועד, לאפשר האכלת חתולי רחוב מבלי לפגוע באיכות חיי התושבים ובריאותם. הצעת הפשרה של בית המשפט מסמלת, לדעתנו, כי מעבר לנושא העיקורים והסירוסים יש גם צורך להסדרת מיקום האכלת חתולי הרחוב".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דפנה טלמון, תנו לחיות לחיות
המאכילים, משפחת שדה
צילום: דפנה טלמון, תנו לחיות לחיות
צילום: דפנה טלמון, תנו לחיות לחיות
הווטרינר, ד"ר יונתן אבן צור
צילום: דפנה טלמון, תנו לחיות לחיות
צילום: דפנה טלמון, תנו לחיות לחיות
השופט אורנשטיין והתובעים
צילום: דפנה טלמון, תנו לחיות לחיות
צילום: ארז ארליכמן
רק בפרדס (אילוסטרציה)
צילום: ארז ארליכמן
מומלצים