שתף קטע נבחר

פייגלין הודיע שיתמודד בליכוד: "צריך מסורת"

המועמד לראשות הליכוד, משה פייגלין, הכריז על מועמדותו "בעזרת השם לראשות הממשלה", ניסה לשבור במעט את תדמיתו כמי שמתרכז במשנה ימנית קיצונית בלבד ("מבחינה חברתית צריך חסד ורחמים"), ובחר שלא לומר מלה על אריאל שרון. המועמד שיזנב בלנדאו?

"אני מציג את מועמדותי לראשות הליכוד ובעזרת השם גם לראשות הממשלה". כך הכריז היום (ד') המועמד לראשות הליכוד, משה פייגלין, שעות ספורות לאחר פרסום הסקר הצופה לליכוד התרסקות בבחירות.  

 

במסיבת עיתונאים שערך, בחר פייגלין שלא להתייחס לחשש מהתרסקות המפלגה, מיעט להתייחס ליריביו המתמודדים על הנהגת הליכוד, ולא טרח לומר אפילו מלה אחת על ראש הממשלה, אריאל שרון.

 

פייגלין ניסה לשבור מעט את תדמיתו כמי שמתרכז במשנה ימנית קיצונית בלבד, ואמר: "אני לחלוטין לא פונה רק לציבור הדתי, היהדות שייכת לא רק לדתיים. המועמדות שלי מציגה סיכוי למהפך מוחלט לכיוון של הרוב היהודי המושלט על ידי מיעוט שרודה בו".

 

התשובה שלו לאג'נדה החברתית של העבודה בראשות פרץ היתה: "אין צורך להתרגש מסיסמאות המדברות על חלוקה שוויונית של העוני המוצגות משמאל. רבים היום תוקפים את הליכוד על אף שנהנים מאוד מהפירות של המדיניות שלו. אני מציע את המסגרת הכלכלית של הליכוד ביחד עם חסד ורחמים".

 

לטענתו, תוכניתו האלטרנטיבית, הכוללת התייחסות ל"משפחה, חינוך, ביטחון ומשפט", יכולה "להפוך את ישראל למדינה פורחת ומשגשגת על ידי 'מנהיגות המאמינה באלוהי ישראל'".

 

בתחום המשפחה הוא טוען ש"צריך לחזק את מבנה המשפחה המסורתית על ידי חקיקה מתאימה והעדפה במיסוי. זוג נשוי המרוויח 12 אלף שקלים בחודש נענש על כך שהתחתן ובנה משפחה בעוד שזוג שאינו נשוי חוסך עשרת אלפים שקלים בשנה. זו דוגמה לערכים פגומים. בעזרת השם נביא לשינוי וחיזוק התא המשפחתי".

 

פייגלין מציע תוכנית חינוך מקיפה הכוללת שעה יומית של מסורת, היסטוריה וזהות יהודית. "60 אחוז מחיילי צה"ל לא ביקרו בירושלים. מי מילדי ישראל יודע במי נלחם יהודה המכבי – ברומאי או יווני?" הוא שאל.

 

וכמובן שלא נפקד מקומם של הסכמי אוסלו, תוך קריאה להחיל את הריבונות על השטחים. "ראינו לאן הוליכו אותנו הסכמי אוסלו וההתנתקות – אנחנו חייבים שומר בכל פינה שישמור עלינו. אני אהפוך כיוון של 180 מעלות ואחזור מדרך אוסלו".

 

בנוגע להרכב השופטים בבג"ץ אמר פייגלין: "כיום ישנה מערכת משפט המבטאת ערכים שאינם מבטאים את האמונות של הרוב במדינה. למעשה שדדו את הריבונות מהעם לקבוצה קטנה של מחליטים. צריך בג"ץ הנבחר על ידי נציגי העם ומשקף את ערכיו".

 

בהתייחסו לשאלה על איחוד אפשרי בינו לבין ח"כ עוזי לנדאו, אמר פייגלין כי על אף הערכה הרבה שיש לו ללנדאו הוא מאמין ביכולתו לחולל מהפך. "אצלנו הפעילים והציבור הרחב נמצאים בתנופה ואני מאמין שאגדיל את אחוזי התמיכה בי. נעשה כל מאמץ להגיע לסיבוב שני. המועמדות שלי מציגה סיכוי למהפך מוחלט לכיוון של הרוב היהודי הנשלט על ידי מיעוט שרודה בו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומריקו
פייגלין. "בעזרת השם לראשות הממשלה"
צילום: תומריקו
מומלצים