שתף קטע נבחר

ליגת העל, מחזור 12: בני סכנין - מכבי חיפה 2:2

משחק הקצוות באיצטדיון דוחא נגרע מטופס הטוטו, צעד שהוא בדרך כלל ערובה להפתעה גדולה. זה קרה גם הפעם כשקונדופוני העלה את סכנין ליתרון בדקה השנייה. החיפאים הגיבו במהירות עם שני שערים מהירים של זנדברג ובוקולי, אך סואן הישווה בבעיטה אדירה מ-25 מטרים וכפה אובדן נקודות ראשון העונה למוליכת הטבלה

אתם כבר יודעים איך זה עובד: מועצת הטוטו מחליטה להוציא משחק ליגה מהטופס, כולם מתרגזים על ההחלטה ובסוף נרשמת הפתעה עצומה. אם כך, לא ברור למה ראשי בני סכנין הביעו אי שביעות לקראת משחק הקצוות באיצטדיון דוחא מול מכבי חיפה.  אולי הם חשו עלבון על יחסם של קברניטי המועצה, אולם אין ספק כי הרוויחו היום (ש') כבוד גדול, כשהיו לראשונים שהצליחו לעצור את האלופה ומוליכת הטבלה וכפו עליה אובדן נקודות ראשונות עם תיקו 2:2. תוצאה, עליה באופן מפתיע יכול רוני לוי לברך, ממש כמו מהמרים רבים שראו במשחק זה באנקר.


גבריאל לימה. שב להרכב והטריד את מכבי חיפה (ראובן שוורץ)

 

משחק הקצוות נפתח בסערה עם שער של פסקל קונדופוני בדקה השנייה, אולם הירוקים מצאו תשובה מהירה עם שיוויון של מיכאל זנדברג אחרי שתי דקות. בדקה השמינית גוסטבו בוקולי הפך את התוצאה, אולם בדקה השלושים כבש עבאס סואן שער נהדר שזיכה את קבוצתו בנקודה יקרה. חיפה הדורסנית, התקשתה להתמודד עם החוצפה של המארחים, שלחצו אותה שוב ושוב ואדורם קייסי הורחק בדקה ה-69 ופינה את המגרש לשליטה מוחלטת של סכנין, שלא הספיקה לניצחון.

 

מהלך המשחק

 

ניחוח ההפתעה עלה כבר בפתיחת המשחק עם שער מדהים של המארחים בדקה השנייה. גבריאל לימה קיבל כדור בצד ימין של הרחבה ובעט בסיבוב לעבר תיבת החמש, לשם הגיע פסקל קונדופוני שהמשיך בנגיעה פנימה לתדהמת ניר דוידוביץ' וחבריו - 0:1 לסכנין.

 

היתרון של סכנין נשמר רק שתי דקות והירוקים הישוו במהלך שמזכיר מעט את שערו של קונדופוני. גוסטבו בוקולי שלח את רוברטו קולאוטי באגף ימין ומסר כדור רוחב מדויק לעברו של מיכאל זנדברג שכבש מקרוב - 1:1.

 

לא עבר זמן רב וחיפה כבר ניצבה ביתרון, כשהיא שוב מפרקת את העורף של המארחים. הפעם היה זה עידן טל שמצא את ראשו של גוסטבו בוקולי בתזמון נהדר, לאחר שזה חדר לרחבה. הקשר הברזילאי נגח פנימה וקבע מהפך כבר בדקה השמינית - 1:2 לחיפה

 

עם יתרון לרשותם, החליטו החיפאים להמשיך וללחוץ על שערו של מאיר כהן, אולם שכחו כנראה כי בהרכב המארחים לא פחות מארבעה שחקני התקפה מסוכנים ועבאס סואן אחד. האחרון התקדם בדקה ה-30 עם הכדור ממרכז המגרש ועד למרחק של 25 מטרים מהשער. לאחר שראה כי הגנת חיפה אינה יוצאת לקבל את פניו, הוא הציג בפניה את רגל הנפץ שלו וכבש שער מדהים, שהישווה את התוצאה ל-2:2.

 

ארבע דקות לסיום המחצית הראשונה, נראה היה כי סכנין עומדת לעשות מהפך נוסף עם מהלך התקפי מבריק, שהתחיל עם לימה, שמצא את אחמד קאסום באגף ימין של הרחבה. החלוץ הזריז הכין לקונדופוני מצב מצוין בתיבת החמש, אולם אלון חרזי הכניס רגל ברגע האחרון והניגרי איבד את הכדור, למזלה של חיפה, ששמרה על התיקו עד להפסקה.


יניב קטן החיפאי מתחמק מבסאם גנאיים מסכנין (רוני שיצר)

 

מי שציפה שסכנין תוריד את הקצב במחצית השנייה הופתע בוודאי לטובה. שחקני ההתקפה המקומיים המשיכו להטריד את הגנת הירוקים, שבמקום לסייע לקשרים לצאת קדימה, מצאו עצמם נאבקים על כדורים פשוטים מול קאסום, לימה וקונדופוני. בדקה ה-69 זה הספיק לאדורם קייסי, שהחליט לנער מעליו את קאסום. תחילה בעזרת המרפק, אחר כך ברגלו שנלחה לגופו של החלוץ. אסף קינן הורה לו להירגע בחדר ההלבשה והרחיקו.

 

חיפה כמעט ואיבדה גם את רפאל אולארה, שהכשיל את סואן ובעוד שזה נאנק מכאב הדף אותו ארצה וגרם לחיכוך מיותר. לפתע התגלה האופי השברירי של חיפה, שהפקירה את המגרש לטובת המארחים ואיבדה בסיום נקודות ראשונות העונה והחמיצה הזדמנות נדירה לשבור את השיא של מכבי תל אביב לנצחונות רצופים. זה יישאר כרגע על 11 משחקים.

 

הרכבים

 

סכנין: מאיר כהן; נידאל שלעאטה, בוגדן ניקולאה (גבע ברקאי, 35), סלאח חסארמה, בסאם גנאיים; עבאס סואן, חאלד חלאילה (עבד רבאח, 48); אחמד קאסום, פסקל קונדופוני, גבריאל לימה, יניב אברג'יל (שאדי זבידאת, 76).

 

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ'; אלון חרזי, רפאל אולארה, אריק בנאדו, אדורם קייסי; חאבייר דירסאו, עידן טל (שלומי ארבייטמן, 66), גוסטבו בוקולי, מיכאל זנדברג (קלמי סבן, 73); יניב קטן, רוברטו קולאוטי.

 


פורסם לראשונה 03/12/2005 18:53

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גלעד קוולרצ'יק
עבאס סואן
צילום: גלעד קוולרצ'יק
מומלצים