שתף קטע נבחר
צילום: רוני רבינוביץ

שלושת העמקים (Les Trois Vallees)

באזור הסקי הגדול באירופה נמצאים כמה מהאתרים והכפרים הידועים והנחשבים ביותר. סקירה קצרה, לטובת מי שהלך לאיבוד בכל הלבן הזה

ה-Trois Vallées (או "3 העמקים") הוא אזור הסקי הגדול ביותר באירופה. זהו מקום מצוין לגולשי סקי ברמה בינונית, במיוחד אם אתם אוהבים אוהבים לגלוש במסלולים ארוכים - מרבית היום יוקדש לגלישה מקצה אחד של מסלול לקצה השני וחזרה.

 

האזור חזק במיוחד במסלולים אדומים, רבים מהם ארוכים ומגוונים - מירידות תלולות וגבוהות עם נופים פנטסטיים, ועד מסלולים מוצלים דרך העצים. בנוסף למספר הגדול של מסלולים, האספקטים השונים של "3 העמקים" - כמו מערכת מעליות מצוינת המקשרת בין כל האזורים והגובה של חלק מהמסלולים - משמעם שנדיר שתמצאו עצמכם מאוכזבים.

 

מריבל (Meribel), הנמצאת בעמק המרכזי ממוקמת הכי טוב ויש לה אופי ויופי (היפה ביותר מכפרי העמקים). היא מאוד בריטית, עם הרבה "שאלה" אך סובלת לעתים ממחסור בשלג במדרונות הנמוכים. אתם חייבים לוודא שמקום הלינה שלכם לא רחוק מדי מהמעליות, אחרת תצטרכו להסתמך על אוטובוסים. מריבל-מוטרה (Mottaret) גבוהה יותר בעמק, נוחה יותר ואפילו ממוקמת יותר טוב, אך היא חסרת נשמה ובמשך היום היא נעשית מאוד צפופה.

 

אם אתם מחפשים שלג טוב ומובטח בחרו בוואל טורן (Val-Thorens) הנמצאת בגובה 2,300 מ' - הימור בטוח, אבל הארכיטקטורה קרה והיא פגיעה במזג אוויר רע. לה מונייר (Les Menuires), למטה בעמק, מציעה הרבה דירות זולות אבל היא מכוערת. עם זאת, המדרונות שמסביב, אלה של La Masse ואלה שיורדים למטה ל- St. Martin - בד"כ שקטים ומאוד מהנים, ולכן שווים ביקור.

 

הכי אופנתית, כמובן היא קורשבל 1850, הממוקמת הכי טוב מכל 4 הקורשבל. היא טובה במיוחד לגולשים מתחילים, עם הרבה מדרונות קלים היורדים למטה. כאן יש את מסעדות וחיי לילה הטובים ביותר מכל הכפרים בעמקים.

 

ולבסוף, בחירה לא מקובלת היא La Tania, אתר סקי די נמוך, שנמצא בצד של קורשבל. במדרונות הצפוניים תנאי שלג טובים והמסלולים בדרך הביתה אמינים. היא קטנה, יפהפיה ומתאימה למשפחות.

 

לפרטים נוספים: האתר של "שלושת העמקים ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר "מגלים" לחצו על התמונה
מריבל. יופי ואופי
צילום: ג'יי אם גואדארד
צילום: אסי אפרתי
וואל טורן. הימור בטוח
צילום: אסי אפרתי
מומלצים