שתף קטע נבחר

עמי איילון: אין לי בעיה שיסגרו קניונים בשבת

ראש השב"כ לשעבר המתמודד על מקום ברשימת העבודה אמר לסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון: "אין לי בעיה עם זה שהקניונים יהיו סגורים בשבת, שהעם יידע לבלות גם במקומות אחרים". עם זאת, קרא לאפשר נישואים לא אורתודוכסיים

לאחר שהמתמודדת החדשה בעבודה, שלי יחימוביץ', אמרה שתשתף פעולה עם החרדים לאכוף את חוקי העבודה בשבת, מצהיר היום (ג') גם עמי איילון: "אין לי בעיה עם זה שהקניונים יהיו סגורים בשבת, שהעם יידע לבלות גם במקומות אחרים ולא רק בקניונים". ראש השב"כ לשעבר, המתמודד על מקום ברשימת העבודה, שוחח עם סטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע והתווה את תפישתו.

 

"כאשר מדברים על מדינה יהודית דמוקרטית אני רואה בעיני רוחי מצב שביום כיפור מדינת ישראל יותר יהודית מדמוקרטית, בשבת היא עדיין יותר יהודית מדמוקרטית ובימי חול אני רואה מדינה יותר דמוקרטית מיהודית שנותנת שוויון זכויות. לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל אי אפשר להתחתן בגלל שהפרשנות האורתודוכסית ליהדות היא הפרשנות היחידה ליהדות".

 

לדברי איילון, "המפץ הפוליטי" הוא בעצם מהפך תפישתי - הפוליטיקאים התעדכנו שיש סדר יום אזרחי שמעניין את תושבי המדינה. "אני לא מאמין בתיאוריית המפץ הגדול. במידה רבה המפץ הפוליטי זה סוף האתמול. השינוי המרכזי לא היה בהיווצרות מסגרות פוליטיות חדשות אלא המהפך הוא שפתאום התעדכנו בסדר היום האזרחי".

  

הוא פתח את דבריו בקונוטציה לשירותו הצבאי כמפקד חיל הים, "רב חובל שלא יודע לאן הוא רוצה להגיע אין רוח בעולם שתביא אותו לשם. זה מתחבר עם אותה מציאות מדינית שלפעמים אנו שוכחים מה אנחנו עושים ואם אנחנו לא זוכרים למה אנחנו שולחים אנשים להרוג ולהיהרג, אז הדיון הביטחוני הוא פאתטי ולא מביא אותנו לשום מקום. בראייתי, היו רק שני מנהיגים שראו את הביטחון בצורה שאנו צריכים לראות אותו וזה בן גוריון ורבין".

 

עמי איילון הגיע לאוניברסיטת בן גוריון כחלק מהמסע שהוא ועמיתיו עורכים בימים אלה. הוא ישב עם הסטודנטים ושוחח איתם בגובה העיניים, תוך מתן דגש למצב הביטחוני והמדיני. "הגבול יעבור על אותו מקום שאנחנו עליו מוכנים להורג ולהיהרג בתנאי שהוא יביא אותנו למציאות של מדינה יהודית דמוקרטית. זה לא מוסרי לבנות בתים ולהרוס אותם מתוך ידיעה שייהרסו, לשלוח חיילים להרוג ולהיהרג מתוך ידיעה שזו לא תהיה מדינת ישראל".

 

איילון קרא "להפסיק להשתמש בהתנחלויות הלא-חוקיות ככלי מיקוח ולפנות את המאחזים הבלתי חוקיים, בלי שום קשר למפת הדרכים. המתיישבים הם השליחים ואנחנו שלחנו אותם, בין שהם יודעים ובין שלא. שליחותם הסתיימה, אנחנו צריכים להחזיר אותם על כל המשתמע מהחזרת שליחים. אנחנו לא צריכים לראות אותם כסרטן בגוף האומה או כאויב השלום. יש לדבר איתם מתוך הערכה עמוקה למה שהם באמת עשו ולשאול את השאלה לאיזו מדינה אנו מחזירים אותם ומה זו מדינה יהודית דמוקרטית". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארז ארליכמן
עמי איילון
צילום: ארז ארליכמן
צילום: ירון ברנר
בעקבות שלי יחימוביץ'
צילום: ירון ברנר
צילום: איי פי
לפנות מאחזים
צילום: איי פי
מומלצים