שתף קטע נבחר

שרון מכחיש הפרסום בניוזוויק: "לא אתפשר בירושלים"

בתקופת הבחירות הרגישה, הקפיצה ידיעה שפורסמה ב"ניוזוויק" את המערכת הפוליטית הישראלית. בידיעה שהובאה בהרחבה בערוץ 1 מצוטט יועצו לענייני סקרים של שרון, קלמן גייר, כאילו שרון מוכן להתפשר בירושלים ולהקים מדינה פלסטינית על 90% משטח הגדה. בלשכת שרון מיהרו להכחיש

לשכת ראש הממשלה אריאל שרון הכחישה הערב (ג') פרסום ב"ניוזוויק", לפיו יועצו של שרון לענייני סקרים קלמן גייר, אמר כי שרון מוכן לפשרות גם בירושלים. בשבועון האמריקני צוטט גייר כאילו הוא אומר ששרון לא מאמין כי קיים צד פלסטיני שאיתו יכולה ישראל להגיע להסכם, אך שרון מוכן כי תקום מדינה פלסטינית על 90% משטח הגדה. כך פורסם הערב בערוץ 1.

 

בהודעה מיוחדת שפורסמה בשם שרון נאמר כי "הדברים שיוחסו לגייר מנוגדים לעמדתי ודעותיי, אם אכן נאמרו ע"י מר גייר, נאמרו על דעתו בלבד והם הבל הבלים. מפת הדרכים היא התוכנית המדינית שלה אנו מחויבים, ירושלים השלמה והמאוחדת תישאר בירת ישראל לנצח, וכל האומר אחרת עושה זאת על דעתו, ובניגוד מוחלט על דעתי, וכך גם צריך להתייחס לדברים הללו".

 

ערוץ 1 הביא גם את תגובתו של גייר ובה נאמר כי "מעולם לא ייחסתי לשרון מדיניות שכוללת ויתורים מהסוג שמצוטט לכאורה בכתבה. כל שאמרתי הוא שיש פתרונות רבים שעולים בשיח הציבורי הישראלי, אמר גייר, "ואיני יודע באיזו זכות העיתונאי ייחס את הדברים האלה כאילו מדובר במדיניותו של שרון".

 

גייר הוסיף כי הוא הדגיש בפני הכתב ששרון דבק במפת הדרכים.

 

בימין הגיבו כצפוי בחריפות לפרסום. ח"כ אהוד יתום: "המרצע יצא מן השק. שרון ערק מהליכוד בשל החלטתו לחלק את ירושלים ולשוב חד צדדית לגבולות 67'. על מצביעי הליכוד המסורתיים לדעת זאת ולא ליפול קורבן לתרמית קדימה – שמאלה".

 

עוזי לנדאו אמר כי "ניסיון העבר מלמד שכאשר ראש הממשלה ממהר להכחיש, אנו יודעים בוודאות שהדברים נכונים".

 

ח"כ יצחק הרצוג מהעבודה הציג בתגובה תיאוריה מעניינת: "הסיפור ששרון יחלק את ירושלים הוא ספין נוסף מבית היוצר של לשכת שרון, שנועד לכסות ערוותה של קדימה באי יכולתה להתמודד עם השבר החברתי הקשה שקיים במדינת ישראל. לא יעזור לאנשי שרון, בסופו של יום העם מעוניין בשינוי סדר העדיפויות והעמדת פתרונות למצוקה הכלכלית חברתית בראש ובראשונה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי אהרון
שרון. "הבל הבלים"
צילום: חגי אהרון
מומלצים