שתף קטע נבחר

אפי איתם: ביבי לא יעצור את חלוקת ירושלים

חברי סיעת האיחוד הלאומי פתחו את מסע הבחירות בשטח המחלוקת E-1 ובמזרח ירושלים. ח"כ איתם: "ירושלים מחולקת לנגד עינינו והבנייה הבלתי חוקית כאן הולכת לחסום את החיבור בין ירושלים למעלה אדומים כשבירת ישראל הולכת להיות עטופה בגדר", והוא מאשים: "ביבי לא יעצור את חלוקת העיר". ושוב: התפוצץ מו"מ בין האיחוד הלאומי למפד"ל

"בנימין נתניהו לא יעצור את חלוקת ירושלים", כך אומר היום (ב') חבר הכנסת אפי איתם מהאיחוד הלאומי. לדבריו, "הדיון על נושא חלוקת ירושלים הוא תיאורטי, ירושלים כבר מחולקת, היא מחלוקת על ידי אריאל שרון ושמעון פרס".

 

הבוקר סיירו חברי הכנסת מהאיחוד הלאומי באזור "עוטף ירושלים" ומזרח ירושלים לסיור בחירות ראשון. בין חברי הכנסת שהשתתפו בסיור היו הח"כים אפי איתם, צבי הנדל, אורי אריאל ואריה אלדד. 

 

 

איתם ו"המאחזים". צילום: גיל יוחנן

 

חברי המפלגה סיירו בתחילה בעטרות, לאחר מכן בשטח המחלוקת הסמוך למעלה אדומים E-1. הם הגיעו למזרח רכס הר הזיתים, וצפו במבנים בלתי חוקיים שהוקמו במימון הסעודיים והרשות הפלסטינית.

 

ב-E-1 קיבלו חברי הכנסת סקירה גם ממפקד מג"ב עוטף ירושלים, ניצב משנה אמיתי לוי. בתום הסקירה אמר חבר הכנסת איתם: "הדברים שאנחנו רואים כאן מעידים שהדיון על חלוקת ירושלים הוא תיאורטי. ירושלים מחולקת, היא חולקה על ידי אריאל שרון ושמעון פרס ואם זה ימשיך כך ממשלתו של נתניהו עלולה להמשיך ולחלק את ירושלים אם לא יהיה מי שישגיח".

 


"גם ביבי יחלק", איתם ואריאל. צילום: גיל יוחנן

 

לדבריו, "יש פה היקף בנייה בלתי חוקית שאותה מובילים הבדואים עם המאחזים שלהם. מדינת ישראל מאבדת את ירושלים. ירושלים לנגד עיננו מחולקת והבנייה הבלתי חוקית הולכת לחסום את החיבור בין ירושלים למעלה אדומים ובירת ישראל הולכת להיות עטופה בגדר. בירת ישראל מחולקת כשחומה בליבה ואש מסביבה. ללא גוש לאומי חזק שישגיח על הליכוד נתניהו עלול לחלק את ירושלים וביבי לא יעצור את חלוקת העיר".

 

עוד "פיצוץ" במגעים עם המפד"ל

 

ובתוך כך נודע כי בימים האחרונים שוב התקיים משא ומתן אינטנסיבי בין האיחוד הלאומי למפד"ל על מנת לרוץ ברשימה משותפת. מדובר בניסיון נוסף של הצדדים להגיע להבנה לאחר עליות ומורדות אין ספור ו"פיצוצים".

 

הצדדים הגיעו אמש להבנה בנושא, אך לטענת האיחוד הלאומי כשבאו לחתום על ההבנות ביניהם שוב התפוצץ הכול. חבר הכנסת צבי הנדל מהאיחוד הלאומי אמר כי "בזמן כתיבת האותיות הקטנות לפיהן המפד"ל לא תתנתק בשנתיים הראשונות לא הסכימה לכך המפד"ל. זה עניין אידיאולוגי וזו סוגיה שאין בלתה".

 

לדברי ח"כ הנדל, "כל נושא חלוקת הכיסאות נסגר והוחלט להציב את ח"כ בני אלון בראש הרשימה אך כיוון שהמפד"ל סירבה להתחייב שהיא לא מתנתקת מהרשימה המשותפת במשך שנתיים אחרי הבחירות - הכול התפוצץ".

 

במפד"ל אומרים בתגובה כי "יצא המרצע מן השק. לאחר שהמפד"ל הסכימה למען הקמת הרשימה המשותפת לוותר גם על המקום הראשון וגם על הרוב בסיעה המשותפת, על מנת להעמיד בראש את החינוך, הזהות היהודית והרווחה מתברר כי האיחוד הלאומי מחפש כל דרך לטרפד את יוזמת האיחוד והעלה ברגע האחרון דרישה חדשה שמטרתה לחסל את מעמדה העצמאי של המפד"ל ומוסדותיה ברשימה המשותפת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
איתם. יוצא למתקפה
צילום: אלכס קולומויסקי
צילום: גיל יוחנן
ח"כ אריאל. מסייר
צילום: גיל יוחנן
צילום: גיל יוחנן
אורלב. המו"מ שוב התפוצץ
צילום: גיל יוחנן
מומלצים