שתף קטע נבחר

מחלוקת בפתח: איך להתייחס לברגותי בקמפיין

הקמפיין ברשות הפלסטינית החל היום באופן רשמי. החמאס והחזית העממית כבר כינסו מסיבות עיתונאים - האחרונה עשתה זאת מהכלא ביריחו. ובפתח: מחלוקת בין אנשיו של מרואן ברגותי, המבקשים להציבו במרכז הקמפיין, לבין ותיקי התנועה שלא מתלהבים

בצל עננה כבדה שמרחפת על עצם קיומן של הבחירות הכלליות ברשות, החל היום (ג') באופן רשמי קמפיין הבחירות. רוב הרשימות קיימו היום מסיבות עיתונאים להצגת תוכניותיהן, מצעיהן ומועמדיהן. ראשונה לעשות זאת הייתה תנועת החמאס ברצועה. החזית העממית לשחרור פלסטין עשתה זאת מתוך כותלי הכלא ביריחו, שם מוחזק מנהיגה וראש רשימתה בבחירות, אחמד סעדאת, לצד מתכנני רצח השר רחבעם זאבי.

 

העיניים נשואות באופן טבעי לירושלים, גם שם מבקשים הפלסטינים לקיים עצרות וכנסי בחירות. אתמול פיזרה משטרת

ירושלים כנס של מועמדי הפתח בעיר והיום עצרו שוטרים ברחבי העיר את המועמד העצמאי מוסטפא ברגותי, ואת העוזר של ד"ר חנן עשראווי מרשימת "הדרך השלישית" בראשותו של שר האוצר הפלסטיני, סלאם פיאד. מועמדים אחרים דיווחו שבמחסומי המשטרה ברחבי העיר, במיוחד בסמוך לשכונות הערביות, המשטרה לא איפשרה לקיים מפגשי בחירות.

 

שר האוצר פיאד המליץ היום לרשימות ולמועמדים השונים שלא להיכנע לעמדת ישראל ולהמשיך ולקיים ארועי בחירות ברחבי ירושלים.

 

את הקמפיין של תנועת פתח דחו ראשיה למועד מאוחר יותר, ולא ברור עדיין כיצד יתנהל הקמפיין כשראש הרשימה, מרואן ברגותי, כלוא בישראל. ל-ynet נודע על מחלוקות בין תומכיו של ברגותי לבין ראשי הפתח על אופי הקמפיין: בעוד הראשונים דורשים להציבו במרכז קמפיין הבחירות ולנהל את המערכה סביב אישיותו, מעוניינים ותיקי הפתח שמערכת הבחירות תבליט יותר את התנועה ופחות את האיש.

 

הקמפיין של הפתח מנוהל על ידי אנשי הדור הוותיק ובראשם שר ההסברה נביל שעת' ומקורביו. מקורבי ברגותי אמרו ל-ynet שראשי הקמפיין לא ממהרים להפיץ תמונות וכרזות של ברגותי. לכן התמונות מופצות ומודפסות על חשבון העמותה לשחרור מרואן ברגותי, עמותה שהוקמה במיוחד כדי לנהל הקמפיין לשחרורו.

 

הבחירות אמורות להתקיים ב-25 בינואר. בימים האחרונים מתנהלים מגעים בין גורמים ברשות לבין אנשי חמאס על דחייתן, אך לפי שעה, בחמאס מתנגדים לכך בתוקף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
קמפיין מאחורי סורג ובריח: ברגותי
צילום: איי אף פי
צילום: רויטרס
מסיבת עיתונאים מהכלא: סעדאת
צילום: רויטרס
צילום: איי פי
ידחה או לא ידחה? אבו-מאזן
צילום: איי פי
מומלצים