שתף קטע נבחר

מזוז: לא הוחלט האם לחקור את סיריל קרן

במכתב תשובה שקיבל פעיל הימין הקיצוני, ברוך מרזל מעוזרו של היועץ המשפטי לממשלה נכתב שעדיין לא הוחלט האם לחקור את קרן, שהגיע ארצה לבקר את שרון בבית החולים. מרזל עתר גם לבג"ץ שיורה על חקירתו של קרן בפרשה שהסעירה את המדינה לפני 3 שנים

למרות מצבו הקשה של ראש הממשלה, אריאל שרון, שלח היום (ד') עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז מכתב לפעיל הימין הקיצוני,ברוך מרזל ממנו עולה שעדיין לא התקבלה החלטה האם לחקור את איש העסקים סיריל קרן, השוהה כעת בישראל.

 

במכתב ששלח עורך הדין רז נזרי, למרזל נכתב: "שאלת הצורך בחקירתו של סיריל קרן מסורה לגורמי החקירה. לא היתה כל החלטה או הוראה להימנע או לא להימנע מחקירת קרן". מרזל פנה בנושא אתמול ליועץ ודרש שקרן, שהגיע ארצה כדי לבקר את שרון בבית החולים הדסה עין כרם, ייעצר וייחקר על מוערבותו בפרשה שנקראה על שמו.

 

מהתשובה עולה שבטרם בואו לארץ, יידע פרקליטו של קרן, עורך הדין דורי קלגסבלד את מזוז על הגעתו לארץ אך הוא לא ביקש ממזוז דבר. מזוז עידכן את פרקליט המדינה, ערן שנדר ואת המשטרה בדבר הגעתו של קרן לארץ ואמר שההחלטה האם לחקור אותו נתונה בידי המשטרה. מזוז הנחה את המשטרה לחקור את קרן, אם תחפוץ בכך, רק לאחר שיבקר את שרון.

 

מרזל עתר היום לבג"ץ בדרישה להורות ליועץ המשפטי לממשלה ולמשטרה לחקור את קרן לפני שיעזוב את הארץ. בנוסף ביקש מרזל להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ לקרן.

 

מרזל משוכנע שבכל זאת ישנה הסכמה שבשתיקה בין כל גורמי האכיפה לפיה אין לחקור את קרן: "מי שקורא את המכתב של היועץ מבין שהם מסתירים משהו, זה חייב להיבדק. לא יכול להיות שעד כל כך מרכזי שמחפשים אחריו כבר שנים רבות בתיק כל כך משמעותי יכנס לארץ, יסתובב פה והוא לא ייחקר".

 

 

הפרשה נחשפה מספר חודשים לפני בחירות 2003 כאשר עיתון "הארץ" חשף שכספים שקיבלו בניו של ראש הממשלה, עמרי וגלעד, מהמיליונר הדרום אפריקני סיריל קרן, שימשו לכיסוי תרומה לא חוקית שקיבל שרון במהלך הפריימריס לראשות הליכוד ב-2001. על פי החשד, סיריל קרן העביר את הכסף בינואר 2002 לחשבון הבנק של עמרי וגלעד שרון בסניף בנק דיסקונט ברחוב רוטשילד בתל אביב. את הפרשה הדליפה הפרקליטה, ליאורה גלאט-ברקוביץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוד רובינגר, ידיעות אחרונות
סיריל קרן עם אריאל שרון ובנו עמרי
צילום: דוד רובינגר, ידיעות אחרונות
צילום: גיל יוחנן
לא הייתה החלטה. מזוז
צילום: גיל יוחנן
צילום: אלעד גרשגורן
יש הסכמה בשתיקה. מזוז
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים