שתף קטע נבחר

סקירה: Norton Internet Security 2006

סימנטק מציגה גירסה חדשה של Norton Internet Security. החבילה החדשה אכן משפרת את ההגנה שמציעה החברה ואת ממשק המשתמש, אולם לא מצליחה לאטום באופן מוחלט את הסכנות הטמונות בעולם הווירטואלי

אחד הדברים המביכים בעבודתו של עיתונאי הוא גילוי פערים משמעותיים בין חוות הדעת שלך לבין אלו של הקולגות שלך. ברגע הגילוי עולות במוחך אינספור מחשבות מטרידות, שנעות בין "האם פספסתי משהו? שוב?" לבין "סוף סוף הם פספסו משהו".

 

כזו היתה החוויה שלנו לאחר ההתקנה והבדיקה של Norton Internet Security 2006 (להלן NIS). מדוע פער? משום שההתקנה ארכה 16 דקות בלבד, כולל הסריקה המפורסמת שלפני ההתקנה,

והעבודה על המחשב בזמן שסימנטק סורק מעולם לא הייתה קלה ומהירה יותר.

 

זאת, לאור ביקורות שנשמעו על ידי קולגות, מנוסים לא פחות ואף יותר, שהתלוננו שגם השנה סימנטק לא השכילה לייצר חבילת הגנה שתאפשר למשתמש הביתי לעבוד עם המחשב שלו בזמן ש-NIS מנסה להגן עליו.

 

בדברים אחרים דווקא היתה הסכמה. למשל, העובדה שהממשק לא שונה רבות, והשיפורים דווקא הועילו. אחד השיפורים הוא תוספת ה-Norton Protection Center, עמוד מיוחד שמציג את היבטי האבטחה השונים הנדרשים תוך כדי השימוש במחשב ואת מצבם. החלוקה פשוטה ונוחה, הכל קריא וברור.

 

יש גם באגים

 

ובכל זאת, יש בחבילה באגים. במחשב שלנו לא מותקנת תוכנת גיבוי מידע, ולכן סעיף Data Recovery מציג "No Coverage". כשנכנסנו לחלק זה כדי להבין במה מדובר, סימנטק הציעה לנו ללמוד כיצד להגן על המחשב בתחום זה. לחיצה על ההצעה הובילה אותנו לעמוד הרלוונטי באתר סימנטק - מבלי ליידע מראש שמדובר בפרסומת.

 

ונעבור לחדשות בתחום הממשק: לאחר התקנת החבילה יופיע אייקון חדש על מסך המחשב. מלבד עיגול הכדורסל הכתום והמוכר, שמזכיר לנו תמיד את סמלו של חטיף "פסק זמן" בגלגולו הקודם, מופיע כעת אייקון מלבני גדול בתחתית המסך. כל עוד הוא צהוב ומופיע לידו V, אתם יודעים שהכל מוגן כהלכה.

 

צבע אדום וסימן X פירושם בעיה. לחיצה על האייקון תוביל אתכם ל-Norton Protection Center. זה נחמד שסימנטק מבקשת להפוך את מצב אבטחת המחשב שלנו לבולט וברור יותר, אבל היינו שמחים לקבל את המסך הקודם שלנו בחזרה, תודה.

 

חבילה טובה למשתמש הביתי

 

סימנטק שילבה בחבילה את הרכיב Security Inspector, שמבטיח לבדוק את רמות האבטחה בזמן גלישה באינטרנט. והוא אכן עושה זאת. למשל, הוא הציע לשנות הגדרות לא נכונות או סיסמאות חלשות שחשפו אותנו להאקרים יותר מאשר הגנו עלינו.

 

תוספת חביבה לא פחות היא Norton Home Page Hijacking Protection,

המונעת מאתרים תוקפניים לקבע עצמם כאתר הבית שלכם. הרכיב הזה כבר מוכר מתוכנות אחרות, וסוף סוף גם משתמשי סימנטק יוכלו ליהנות ממנו.

 

הייתה אמנם אי הסכמה בינינו לבין הקולגות שלנו בחווית השימוש בתוכנה, אולם בתחום אחר דווקא שררה הסכמה: החבילה מבטיחה הגנה מפני תוכנות ריגול ותוכנות פרסום, ואף מקיימת את הבטחתה, אך היא איפשרה להוריד תוכנת פרסומות, והתריעה על קיומה רק בעת התקנתה. כדאי היה לזהותה כבר בשלב ההתחברות לשרת.

 

עבודתו של הפיירוול שופרה, והוא לומד את אופן השימוש שלכם ביישומים השונים, ויודע לקבוע לבדו אילו תוכנות דורשות גישה לאינטרנט מבלי להטריד את מנוחתו של הגולש.

 

לסיכום, סימנטק מציעה חבילת הגנה טובה למשתמש הביתי, גם לוותיק וגם לחדש שאינו מכיר את מוצריה, כשההבטחה להמשיך ולעדכן גם את טכנולוגיות המוצרים לאורך שנת הרשיון עושה את הכל אטרקטיבי יותר.

 

יתרונות: ממשק משופר, רכיבים חדשים ויעילים, שיפור בפיירוול, דורש פחות משאבי מערכת.

 

חסרונות: הגנה חלקית בפני תוכנות ריגול, אייקון חדש וגדול מדי.

 

השורה התחתונה: הגנה טובה לעולם הווירטואלי האלים.

 

ציון:

 

מחיר: לחצו כאן להשוואת מחירים בערוץ הקניות.

 

הסקירה פורסמה בגיליון ינואר של netמגזין. לחצו כאן להזמנת גיליון במחיר היכרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Norton Internet Security 2006. חבילה טובה
צילום: נט מגזין
מומלצים