שתף קטע נבחר

בשארה: בושה לדון בהצבעה למפלגות ציוניות

בכינוס מיוחד של צירי ועידת בל"ד, בו בחרו את רשימתם לכנסת, אמר ח"כ עזמי בשארה כי "הח"כ הערבי לא בא מפולין ולא ממרוקו, הוא מפה". עוד הבהיר בשארה: "אנחנו מפלגה, ונתערב בעניינים הפוליטים והמדיניים הגדולים ולא רק בדברים הקטנים של היום-יום". ההצבעה על הרשימה הסתיימה בלי הפתעות - הח"כים המכהנים נבחרו מחדש

חבר הכנסת עזמי בשארה (בל"ד) תקף את מה שהגדיר כ"ניסיונן של המפלגות הציוניות לגזול קולות מהמגזר הערבי", ותקף את אלה המוכנים לקבל את עצם הדיון בהצבעה למפלגות הציוניות. "בושה שעניין ההצבעה למפלגות הציוניות נידון בצורה כזו", אמר. "אנחנו זקוקים להרים את אחוז ההצבעה בקרב הציבור שלנו".

 

בכנס מיוחד של צירי ועידת בל"ד, שהכונס היום (שבת) בשפרעם על-מנת לבחור את הרשימה הבאה לכנסת, תקף בשארה בחריפות את חברי הכנסת היהודים, שלדבריו "מחלקים ציונים לח"כים הערביים", ואמר כי "זהו קולוניאליזם פנימי מהסוג הכי גרוע. לא הח"כים הישראלים ולא המומחים והמזרחנים השונים הם שיחלקו לנו ציונים. הדיון על פעילותנו צריך להיות נחלתו של הציבור שלנו. הוא ורק הוא רשאי לחלק לנו ציונים".

 

בשארה טען כי "מעניין לדעת מה חושב הציבור היהודי על חברי הכנסת שלו", וקרא לתקשורת הערבית שלא להיגרר אחר הערות חברי הכנסת היהודים בנוגע לפעילותם של חברי הכנסת הערבים. "אנחנו מפלגה, ונתערב בעניינים הפוליטים והמדיניים הגדולים ולא רק בדברים הקטנים של היום-יום", הבהיר. "יתרונו וחסרונו של הח"כ העברי תואם את היתרון והחסרון של המקום ממנו הוא בא, אבל הח"כ הזה לא בא מפולין ולא ממרוקו, הוא מפה".

 

בשארה גיחך על הסקרים המצביעים על כך שמפלגתו אינה עוברת את אחוז החסימה, ואמר כי חלק גדול מהסקרים הללו מוזמנים וגודל המדגם שלהם קטן ביותר. לדבריו, הסקרים והמחקרים שבידי מפלגתו שונים בתכלית ומוכיחים כי הם הגוף החזק בקרב הציבור הערבי. גורם בכיר בבל"ד אמר ל-ynet כי בידי המפלגה סקרים המראים כי היא צפוייה לזכות בכארבעה מנדטים.

 

לצירי ועידת המפלגה הסביר בשארה כי המפלגה מוכנה להקריב מעצמה על-מנת להביא לשיתוף פעולה עם המפלגות הערביות האחרות, על-מנת ליצור רשימה ערבית מאוחדת וגדולה. בשארה עצמו נבחר בהצבעה גלויה ובפה מלא לתפקיד ראש הרשימה. גם ביתר הרשימה לא היו הפתעות וחברי הכנסת המכהנים נבחרו מחדש לעמוד בראש התנועה.

 

במקום השני זכה חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה. הקרב הקשה ביותר התנהל על המקום השלישי, בו היו מעוניינים ארבעה מועמדים - המובילים שבהם היו חבר הכנסת המכהן, וואסל טהא, וחברת הנהגת המפלגה, חנין זועבי. לבסוף הסתיימה ההצבעה בלא הפתעות - טהא הוצב במקום השלישי.


פורסם לראשונה 21/01/2006 13:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי אהרון
"בושה". בשארה
צילום: חגי אהרון
צילום: חגי אהרון
חנין זועבי. קרב קשה על המקום השלישי
צילום: חגי אהרון
מומלצים