שתף קטע נבחר

אדוני הארץ החדשים

200 הפצועים, 6,000 השוטרים והחיילים וחמישה מליון השקלים - כל אלה היו רק ניצבים בתשדיר בחירות חגיגי וציני במיוחד של אולמרט מחד והאיחוד הלאומי מאידך

היו לנו הכבוד והעונג המפוקפקים לצפות בהפקה היקרה מאוד והיוקרתית מאוד מאוד של תיאטרון החיים והבחירות בישראל 2006, ולהפקה הזאת קוראים "פינוי עמונה". ולמה הצגה? כי המאחז עמונה, גבירותי ורבותי, לא פונה. ממש לא. כל המשפחות יחזרו הערב לקרוואנים שלהן שבהם הן גרות כבר עשר שנים וימשיכו את חייהן.

 

כן כן, חברות, כל 200 הפצועות והפצועים - שוטרים ומפגינים - כולל שניים קשה, כל 6,000 השוטרים והחיילים, כל חמישה מליון השקלים, כל בני ובנות הנוער - כל אלה לא שינו כהוא זה את מפת ההתנחלות בגדה המערבית. כל אלה היו, למעשה, שחקנים וניצבות בתשדיר בחירות חגיגי של אולמרט וקדימה מחד ושל האיחוד הלאומי מאידך.

 

בציניות גמורה ניצלו המתנחלות והמתנחלים את הלהט שטיפחו בבני ובנות הנוער שלהם ושלחו אותם לעימות הזה, שתוצאותיו היו ידועות להם מראש. זה מספק לכולנו את התזכורת מי הם, מה הם, למה להצביע להם. בציניות - או בטימטום - איפשרו המשטרה וכוחות הביטחון - סביר שבהוראות מגבוה - לכל בנות ובני הנוער האלה להגיע בהמוניהם לעמונה, להעלות לבנים וסלעים על גגות הבתים ולצבור בנזין, צמיגים וכל השאר. בציניות גמורה ארגנו אנשי קדימה - אולמרט וסביר שיועצי שרון המרכזיים - את הסצינות המוכרות, הסצינות שגרמו למצביעי קדימה השמאלנים לומר על אריאל שרון, "אבל הוא עשה את ההתנתקות".

 

מדינת ישראל לא נעשתה היום יותר שומרת חוק או יותר נכונה להסדר או לשלום. לקיים את כל המאבק הגדול, הפיזי והחמור הזה על הריסת תשעה בתים לא חוקיים, כשהמאחז עצמו בכלל נותר על כנו - רק עושה את האפקט ההפוך לגמרי ומכשיר בתודעה את כל המאחזים וההתנחלויות הגדולות יותר, אבל לא פחות לא-חוקיות.

 

השלטון במדינת ישראל הדגים היום את השימוש הציני שהוא עושה באזרחים ואזרחיות בשנות הכיבוש בשלל דרכים. יכול להיות שבטווח הארוך זה מערער את מקומם של המתנחלות והמתנחלים ואת הפוזיציה הנפשית שלהם כאדוני הארץ. ייתכן. אבל כאן ועכשיו, כל מה הושג הוא שהתמונות האלה, "תמונות ההתנתקות", אינן עוד נחלתו הבלעדית של שרון, שאיננו כאן עכשיו.

 

עכשיו כל התחושות שנקשרות לתמונות האלה עוברות ישר לקדימה בכלל ולאולמרט בפרט. דימוי ההתנתקות על כל

 ההקשרים הרגשיים והאלקטורליים שבאים איתו. כל זה, מבלי לשנות את מצב ומפת העניינים של ישראל בשטחים, של ישראל והפלסטינים, ומבלי לפנות באמת אפילו לא מתנחל או מתנחלת אחת. רק לפצוע כמה מהן, וכמה שוטרים. כנראה שלאולמרט וליועצים של שרון וקדימה זה נראה מחיר סביר לגמרי.

 

גבירתי ורבותי, רישמו לפניכם את מי שמסוגלים היום לייצר על חשבון כולנו הפקה צינית כזאת: ממלא מקום ראש הממשלה ואותם יועצים מיומנים שעברו ממנו אליו. הם עושים היום את השימוש הציני במתנחלים. הם היום אדוני הארץ.  


פורסם לראשונה 01/02/2006 22:30

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
מרב מיכאלי
צילום: צביקה טישלר
צילום: דודי ועקנין
העימות בעמונה
צילום: דודי ועקנין
מומלצים