שתף קטע נבחר

מייקל ג'ורדן: "קובי בראיינט השחקן הטוב בעולם"

אלוהי הכדורסל מפרגן לכוכב הגדול של הליגה, שבחודש שעבר קלע 81 נק': "אם אני הייתי שומר עליו, אין סיכוי שלא הייתי יוצא בשש עבירות. הוא ברשימה של הגדולים מכולם. הוא מזכיר לי אותי בגישה שלו"

יורש העצר. ב-1998 הם נפגשו במשחק האולסטאר של ה-NBA. מייקל ג'ורדן היה - ונשאר - השחקן הטוב בעולם, עם שש אליפויות במדי שיקגו בולס ועל סף פרישה ממשחק הכדורסל. קובי בראיינט היה אז הכדורסלן הצעיר ביותר ששיחק באולסטאר, כוכב בהתהוות, רגע לפני הפריצה, האליפויות והשיאים. המשחק ההוא סימן את חילופי הדורות בליגה הטובה בעולם.

 

אם נגלתה מאז מחלוקת בנוגע לבראיינט, העונה היא הולכת ומתפוגגת. קובי משחק ברמה שלא נראתה שנים רבות. אם לג'ורדן עמד יתרונו הפיזי על פני רוב שחקני הליגה, בראיינט משחק בליגה עמוסה בשחקנים אתלטיים, גבוהים וחזקים. ובכל זאת, הוא קולע יותר מ-35 נק' בממוצע למשחק ומוביל את לוס אנג'לס לייקרס לפלייאוף. בחודש ינואר מיקד את תשומת הלב כשקלע 81 נק' - שני רק ל-100 הנקודות ההיסטוריות שקלע וילט צ'מברליין ב-1962. אפילו ג'ורדן, אלוהי הכדורסל, לא קלע מנה שכזו.


המלך ויורש העצר (צילום: רויטרס)

 

"אם אני הייתי שומר עליו, אין סיכוי שלא הייתי יוצא מהמשחק בשש עבירות", אמר ג'ורדן על ההצגה של בראיינט, תוך שהוא מותח ביקורת מרומזת על משחק ההגנה הרשלני של טורונטו ראפטורס באותו לילה. ג'ורדן, ששיא הנקודות שלו במשחק יחיד היה 69, היה גם שחקן הגנה מצוין. "לא ברור לי איך אפשר לספוג כמות כזו של נקודות בלי לעשות פאולים".

 

"הוא משחק נגד השחקנים הטובים ביותר בליגה, שומר עליהם מצוין וצורח עליהם שישמרו עליו הכי חזק שהם יכולים", המשיך ג'ורדן, הספורטאי שהמושג "ווינר" נקשר בשמו. "זו היתה הגישה שלי. גם אני עשיתי ככה. אם הייתי צריך לבחור את הגדול מכולם, ברור שהוא היה ברשימה. כנראה שכיום הוא השחקן הטוב בעולם". 


איך, איך לא עשו עליו פאולים (צילום: AP) 

 

אירוע כדורסל נוסף שמשך את תשומת הלב לאחרונה היה ההישג יוצא הדופן של אפיפני פרינס, שחקנית בית ספר תיכון 'מארי ברגטראום' מניו יורק שלפני ימים אחדים קלעה לא פחות מ-113 נק' במשחק. לא מעט ביקורת נמתחה על המשחק, בו ניצח בית הספר של פרינס את תיכון לואי ברנדייס 32:137. "אני לא יכול להאשים שחקנית שעולה ומשחקת הכי טוב שהיא יכולה", אמר ג'ורדן. "אם מישהו אשם פה, זה המאמן שלה שלא הוריד אותה לספסל".

 

ג'ורדן הגיע לניו יורק לכבוד טורניר כדורסל לשחקני תיכון הנושא את שמו. הטורניר ייערך באפריל ב'מדיסון סקוור גארדן', אולם כדורסל המוכר היטב לג'ורדן. שם נתן כמה מההצגות הגדולות שלו נגד ניו יורק ניקס, שם שיחק כמה משחקים בלתי נשכחים, שם זכה לקבלת פנים ניו יורקית ייחודית השמורה לשחקנים אהובים ושנואים בעת ובעונה אחת. לא לחינם כינה את העיר "מכה של הכדורסל".

 

"אתם בוודאי עוד כועסים עלי", התבדח "אייר ג'ורדן" בלובי של המדיסון סקוור גארדן. "כעסו עלי ששיחקתי חזק בכל רגע שהייתי על המגרש אבל בזכות הגישה הזו שלי הגעתי לאן שהגעתי".  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
מייקל ג'ורדן
צילום: איי פי
צילום: רויטרס
קובי בראיינט
צילום: רויטרס
מומלצים