שתף קטע נבחר

אולימפיאדת החורף: 2,600 אתלטים, 80 מדינות ו-5 ישראלים

טקס פתיחה מרהיב סימן את תחילת המשחקים האולימפיים בטורינו, כאשר הטנור לוצ'יאנו פבארוטי הרעים בקולו בהופעה, מעצב האופנה ג'יורג'יו ארמאני הכין את התלבושות לספורטאים האיטלקים ודוגמנית העל קרלה ברוני הניפה את הדגל לפני שזה נישא אל מעל האיצטדיון . גלית חייט נשאה את דגל המשלחת הישראלית. יהיה קר

17 ימים של שכרון חושים בשלג ובקרח החלו בטורינו, עם פתיחת אולימפיאדת החורף ה-20. טקס הפתיחה המרשים החל כאשר יורי צ'צ'י, אחד מגדולי המתעמלים של איטליה בכל הזמנים, היכה בפטיש

ענק על הסדן וסימן את תחילת הטקס.

 

האיטלקים הכינו טקס מרהיב, בהשתתפות כל הכוכבים הגדולים של ארץ המגף. הטנור לוצ'יאנו פבארוטי הרעים בקולו בהופעה מרשימה, מעצב האופנה ג'יורג'יו ארמאני הכין את התלבושות לספורטאים האיטלקים ודוגמנית העל קרלה ברוני הניפה את הדגל לפני שזה נישא אל מעל האיצטדיון.


המשלחת הישראלית ובראשה גלית חייט והדגל (איי.פי)

 

סטפניה בלמונדו, הספורטאית המעוטרת ביותר בתולדות ספורט החורף האיטלקי, הדליקה את האש האולימפית, לאחר שקיבלה את הלפיד מגולש הסקי האגדי, אלברטו טומבה 'לה בומבה'. בלמונדו זכתה בעשר מדליות אולימפיות בין השנים 1992 ל-2002, בענף הקרוס קאנטרי. טומבה, גולש הסקי האלפיני המפורסם ביותר בעולם במהלך שנות השמונים והתשעים, היה הפייבוריט להדלקת הלפיד, אך התנחם במסירתו לבת ארצו בלמונדו. 'לה בומבה', אחד הטיפוסים האיטלקיים הצבעוניים ביותר, זכה בעבר בשלוש מדליות זהב באולימפיאדות החורף.

 

קרח לא נראה בטקס, בגלל שהטמפרטורות בטורינו הן מעל האפס ורחוקות מלהיות קפואות. מה כן היה בו? פרות מדומות על מגלשיים לצד עצים רוקדים, כמחווה לתרבות שוכני האלפים, לא מעט שלג מלאכותי וכמובן, הרבה זיקוקים מכל הצבעים.

 

בפעם הראשונה נשאו את הדגל האולימפי שמונה נשים: השחקניות סופיה לורן וסוזן סרנדון, הסופרת איזבל איינדה, זוכת פרס נובל לשלום ונגרי מטאי ושלוש מדליסטיות אולימפיות - נוול אל מוטווקל, מנואלה די סנטה ומריה מוטולה.

 

גלית חייט, חצי מהצמד הישראלי המועמד למדליה, נשאה את הדגל הכחול-לבן במצעד המשלחות. חייט ובן זוגה בהחלקה האומנותית, סרגיי סחנובסקי, שישתתפו בפעם השלישית במשחקים האולימפיים, יחלו את המסע למדליה אולימפית ראשונה של ישראל בספורט החורף רק ביום שישי הבא. יחד איתם יתחרו בטורינו גם הצמד הנוסף המייצג את ישראל באולימפיאדה באותו ענף, האחים אלכסנדרה ורומן זרצקי וגולש הסקי מיכאל רנז'ין.


נבחרת הנשים של קנדה בהכנות אחרונות (צילום: איי.פי)

  

יחד עם חמשת הישראלים ישתתפו במשחקים בטורינו יותר מ-2,600 אתלטים מ-80 מדינות, שיתחרו ב-15 ענפי ספורט. האבטחה הכבדה, הנובעת גם מהמתיחות בין מערב ומזרח על רקע הקריקטורות של מוחמד, כוללת לא פחות מ-15 אלף שוטרים איטלקים, המגובים במטוסי חיל האוויר של נאט"ו.

 

עוד לפני הטקס נרשמה השערורייה הראשונה של המשחקים, כאשר 12 מחליקי קרוס-קאנטרי (הליכה למרחקים ארוכים בשלג) הושעו לחמישה ימים לאחר שנבדקו ונמצא שבדמם רמות גבוהות מדי של המוגלובין. ברשימת החשודים בלקיחת חומרים אסורים נמצאים שני אמריקנים, גרמנייה שזכתה במדליית זהב בסולט לייק סיטי 2002 ואפילו הנציג היחיד של אתיופיה בטורינו, רובל טקלמריים.

 

הזווית הישראלית

 

כאמור, חמישה ספורטאים ייצגו את נבחרת ישראל באולימפיאדת החורף. אחד מהם הוא מיכאל רנג'ין, שזכה במדליית זהב באליפות הסקי של סלובקיה (לפני שנתיים) ובמדליית כסף באליפות הסקי של פולין.

 


מיכאל רנג'ין, עובר 55 שערים ב-50 קמ"ש (צילום: פטר שולס)

 

רנג'ין, יליד אוקראינה, עלה לארץ לפני ארבע וחצי שנים ומאז הוא מתאמן בהתאחדות הסקי בישראל. מיכאל החל לעסוק בסקי כבר בגיל שלוש. אביו, ולאדמיר, הוא מאמן סקי בכיר שאימן בעבר את נבחרת אוקריאנה. בגיל 13 החל מיכאל בלימוד מקצועי והחל להשתתף בתחרויות, ועם עלייתו ארצה הצטרף להתאחדות הסקי בישראל שסייעה לו לקבל מעמד מוכר של ספורטאי.

 

מיכאל מתחרה בקטגוריית הסלאלום. בקטגוריה זו, המתחרה גולש במהירויות כשהמטרה היא לעבור בין שערים בלי להחסיר אפילו שער אחד. בסלאלום רגיל, המורד הוא של 150 מטר והגולש עובר 55 שערים לפחות במהירות של 50 קמ"ש לערך. סלאלום ענק, הוא ירודה במורד של כ-450 מטר ומעבר של 44 שערים במהירות של 90 קמ"ש.

 

מיכאל מתאמן בעיקר באוסטריה ובאיטליה. בשבועות האחרונים הוא שהה באוסטריה, אחת המדינות המצליחות בספורט החורף, באימונים אחרונים לקראת האולימפיאדה. יו"ר התאחדות הסקי בישראל, אברהם לסט, סיכם: "השתתפותו של מיכאל רנג'ין באולמפיאדת החורף באיטליה, תקדם את ענף הסקי בארץ ואולי תמשוך ילדים וצעירים לעסוק בענף ספורט זה".

 


גלית חייט וסרגיי סחנובסקי. תקווה למדליה (איי.פי)

 

מלבד רנג'ין, ישראל שולחת גם ארבעה מחליקי קרח. לצד גלית חייט וסרגיי סחנובסקי המוכרים, שולחת ישראל את דור העתיד של הענף, האחים אלכסנדרה (17) ורומן (21) זרצקי, שדורגו במקום הרביעי באליפות העולם לנוער והעפילו לראשונה לאולימפיאדה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
מדליה אולימפית. עיצוב איטלקי
צילום: איי פי
חייט, סחנובסקי והאחים זרצקי
צילום: איי פי
מומלצים