שתף קטע נבחר

הכתובת "מוחמד חזיר" הציתה אש באזור קלקיליה

בצה"ל ובמשטרה חושדים שמספר מתנחלים קיצונים הגיעו לפנות בוקר לכפר נבי אליאס וריססו שם כתובת "מוחמד חזיר" על קיר מסגד. ישראלית נפצעה קל בכפר עזון מיידוי האבנים וארבעה ישראלים לקו בחרדה. חיילים ירו לעבר הפלסטינים. שלושה מהם נפצעו ופונו בידי הסהר האדום

כמה מאות פלסטינים התפרעו בצהריים (יום א') בכפרים נבי אליאס, עזון, ופונדוק שבשומרון במחאה על הכתובת "מוחמד חזיר" שרוססה כנראה בידי קיצונים יהודים במסגד בנבי אליאס. פלסטינים הבעירו צמיגים ויידו בלוקים לעבר כלי רכב ישראלים ולעבר כוח צה"ל. ישראלית נפצעה קל בכפר עזון מיידוי האבנים וארבעה ישראלים לקו בחרדה. חיילים ירו לעבר הפלסטינים. שלושה מהם נפצעו ופונו בידי הסהר האדום.

 

גורמים פלסטינים באזור קלקיליה מסרו ל-ynet כי המהומות נמשכו זמן קצר ונפסקו סמוך לשעה 14:30. לדבריהם, "צה"ל התנצל על התקרית והודיע שהמדינה מחויבת לשמירה על כבודן של כל הדתות ועל חופש הפולחן". צה"ל גם ביקש מהרשות לוודא שגורמים פלסטינים לא ינצלו את האירוע להתססה מחודשת של השטח.


הכתובת, לפני המחיקה (צילום: איי.אף.פי)

  

כתובת הנאצה שבה נכתב "מוחמד חזיר" ומתחתה חתימת מגן דוד רוססה על קיר במסגד בכפר נבי אליאס שבאזור קלקיליה. במשטרה ובצה"ל מעריכים שמתנחלים קיצונים ריססו את הכתובת. נציגי המינהל האזרחי וצה"ל התנצלו ומחקו את הכתובת. 

 

הבוקר פנו נציגי המינהל האזרחי בקלקיליה פלסטינים וסיפרו כי ב-4:30 לפנות בוקר הגיע רכב ישראלי עם לוחיות זיהוי צהובות לכפר נבי אליאס באזור קלקיליה. מספר בני אדם ירדו מהרכב, נכנסו לתוך המסגד הראשי וריססו על הקיר את הכתובת בעברית "מוחמד חזיר".

 

נציגים פלסטינים פנו למינהל האזרחי. מיד כשהגיע הדיווח יצאו קצינים של המינהל האזרחי מלווים בחיילים יחד עם ראש הכפר נבי אליאס התנצלו על הכיתוב וגינו את התופעה. הנציגים מחקו את הכיתוב בסיוע החיילים והחקירה הועברה לטיפול משטרת מחוז ש"י. הארוע עבר בשקט. מהמינהל האזרחי נמסר בתגובה: "אנחנו מגנים כל פגיעה ברשות של מאמינים ומגנים את התופעה".  

 

חיילים מוחקים את כתובת הנאצה (צילום: רויטרס)

 

חברי כנסת ערבים גינו את כתובת הנאצה. ח"כ טאלב א-סאנע אמר כי מדובר באירוע חמור שיכול להבעיר את האזור כולו, והאשים את פעילי הימין הקיצוני במעשה. ח"כ אחמד טיבי, יו"ר מטה ההסברה בסיעת רע"מ-תע"ל, אמר כי "מדובר בהידרדרות מוסרית חמורה ובניסיון של המתנחלים להעביר את השטח". הוא קרא להעמיד את האחראים לדין.

  

הכפר נבי אליאס ידוע בקרב הישראלים, בעיקר לערביי ישראל מאזור תל-אביב וירושלים ככפר שהפך במהלך האינתיפאדה לאלטרנטיבה של מי שנהג לערוך קניות בקלקיליה.

 

מדי יום, בעיקר בסופי שבוע, נוהרים לשם ישראלים רבים, בעיקר ערבים ישראלים לקנות ירקות ובשר, בעיקר בשר כבש שעולה בכפר כמחצית ממחירו בשווקים בישראל. מדובר בכפר שקט באופן יחסי, למעט תקריות ספורות של ידויי אבנים לעבר רכבים ישראלים. ברשות הפלסטינית אמרו הבוקר כי "הם מקווים שכיתובים מהסוג הזה לא תהפוך לתופעה רחבה שתלהיט את הרוחות ואת הרחוב בשטחים".

 

אתמול התפרעו עשרות צעירים תושבי מזרח ירושלים ויידו אבנים לעבר שוטרים במהלך הפגנה נגד איורי מוחמד שהופיעו בדנמרק. איש לא נפגע. כוח משטרה פיזר אותם ועצר שבעה ממיידי האבנים.

  

עשרות צעירים מוסלמים הגיעו לשער שכם, כשחלקם נשאו דגלי אש"ף. הצעירים הניחו דגלי דנמרק על הקרקע וניסו להבעירם, במחאה על פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד. כוחות משטרה ומג"ב שהיו במקום פיזרו את המפגינים, תוך שימוש ברימוני הלם. לא דווח על נפגעים. מאוחר יותר יידו עשרות צעירים אבנים לעבר שוטרים סמוך לשער הפרחים. 


פורסם לראשונה 12/02/2006 12:10

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ההתפרעויות באזור קלקיליה
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
צעירים יידו אבנים
צילום: רויטרס
צילום: איי אף פי
מוחקים את הכתובת
צילום: איי אף פי
מומלצים