שתף קטע נבחר

משרד החוץ מציג: בלוג-וידאו לצורכי הסברה

ה-Israel Video Blog ישמש את המשרד לצרכי פניה לצעירים שאינם מביעים עניין בישראל, על מנת להציג לעולם את "פניה היפות של ישראל האמיתית"

ישראל היא בין המדינות הראשונות בעולם לפתוח בלוג רשמי משלה: משרד החוץ השיק וידאו בלוג, שישמש כמעין ערוץ טלוויזיה אינטראקטיבי, ויאפשר למשרד לשדר תכנים על ישראל תוך עקיפת התקשורת הזרה, כך מדווח הבוקר איתמר אייכנר בעיתון "ידיעות אחרונות".

 

מאחורי היוזמה - שמטרתה להציג לעולם את "הפנים היפות" של ישראל - עומדת הקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק, שבנתה פלטפורמת שיתוף והפצת וידאו בעלות נמוכה יחסית. בשלב הראשון מתכווונים בקונסוליה להעלות לאתר לפחות ארבעה סרטונים בחודש, שיציגו צדדים שונים ומעניינים של ישראל.

 

אנשי המשרד מזמינים כל אדם בעל מצלמת וידאו ויצירתיות לשלוח אליהם סרטונים. אם הם יימצאו ראויים, ולא יהיו בהם דברי נאצה או "מסרים אנטי ישראליים", כפי שהם מכנים זאת, הוא יועלה לאוויר.

 

חיי לילה, ראיונות וטיולי ג'יפים

 

דוד סרנגה, קונסול תקשורת והסברה בקונסוליה בניו יורק, סבור כי הווידאו בלוג יאפשר למשרד להשתמש במנוף הסברתי מתוכחם, ולחשוף את "ישראל האמיתית" שמעבר לכותרות.

 

כעת תמצאו באתר סרטונים על חיי הלילה של תל אביב, קטעים מהמופע "טיפה פופה" של יוסי יונגמן, המוצג בניו יורק, וסרטון על עבודתה של הפסלת אורנה בן עמי, שעתידה להגיע לארה"ב. בעתיד מתכוונים להעלות לאתר ראיונות עם סופרים ומדענים ישראלים, טיויל ג'יפים בגולן, שיחות עם חיילים וסיור במסעדות ויקבים.

 

הטכנולוגיות העדכניות ביותר

 

הבלוג אמור לסייע להסברה הישראלית להגיע לצעירים בני 16-30, שעל פי מחקרים שנערכו במשרד החוץ - מהווים את קהל היעד שהכי קשה להגיע אליו. הצעירים הנמנים על שכבת גיל זו כמעט ואינם מתעניינים בישראל, מגלים בורות על הנעשה בה, וגם אלו המביעים עניין כלשהו במדינה - נוטים להיות ביקורתיים מאוד כלפי מדיניותה.

 

לדברי הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, אריה מקל, "במאבק ההסברתי אי אפשר עוד להסתפק בדרכי ההסברה הרגילות. הגיעה השעה להשתמש בטכנולוגיות העדכניות ביותר להעברת המסר הישראלי".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הווידאו בלוג של משרד החוץ. להראות את ישראל האמיתית
הסרטון של טיפה פופה. פונים לצעירים
מומלצים