שתף קטע נבחר

חמאס: העולם לא יאפשר הרעבת הפלסטינים

בתום פגישה של מנהיגי החמאס בביתו של ראש הרשימה, איסמעיל הנייה, אמרו ראשי התנועה כי הם אינם נרתעים מאיומי ישראל ומהדיווחים על נקיטת צעדים נגדה. א-זהאר: העולם לא יאפשר לישראל להרעיב את הפלסטינים, ישראל וארה"ב יישארו מבודדות. הנייה: זו ענישה קולקטיבית וחלק ממדיניות הדיכוי

"איומי ישראל והדיווחים על הצעדים שבכוונתה לנקוט נגד החמאס, לא ירתיעו את התנועה ואת העם הפלסטיני", כך אמרו אתמול (ו') בתנועת החמאס.

  

ראש רשימת החמאס, איסמעיל הנייה, אמר כי הצעדים שעליהם הכריז שר הביטחון, שאול מופז, הם צעדי ענישה קולקטיביים שנועדו להכשיל את הממשלה הבאה ומהווים המשך למדיניות הדיכוי שבה משתמשת ישראל נגד הפלסטינים.

  

הנייה דיבר בתום פגישה שהתקיימה בביתו עם מנהיגי התנועה ברצועה. הוא הוסיף שצעדים אלה לא יכניעו את העם הפלסטיני ולא יביאו לשינוי בעמדות החמאס.

  

ד"ר מחמוד א-זהאר, מראשי החמאס, אמר בסיום הפגישה כי תנועת החמאס תדע להגן על עצמה אל מול צעדי הענישה שמתכננת ישראל. א-זהאר הבהיר כי התנועה לא תיתן לישראל להרעיב את העם הפלסטיני, "העולם ישתף פעולה עם החמאס ועם הממשלה הפלסטינית, ממשלת ישראל וארצות הברית ימצאו עצמן מבודדות בקהילה הבינלאומית".

  

א-זהאר הוסיף שאם תנקוט ישראל בתוקפנות או תעשה מעשה שטות תדע תנועת החמאס להגן על עצמה ועל בני העם הפלסטיני. "אם ישראל תבצע שטות תהיה לחמאס הזכות המלאה להגן על עצמו ועל העם הפלסטיני". א-זהאר אמר כי תנועת החמאס ממתינה להטלת הרכבת הממשלה עליה כדי להכריז רשמית על מועמדה לתפקיד ראש הממשלה.

  

היום: ישיבת פרלמנט דרך הלווין

  

ברמאללה ייערך הבוקר טקס ההשבעה של המועצה המחוקקת החדשה – הפרלמנט הפלסטיני, שבשליטת החמאס. הישיבה תועבר לעזה באמצעות שידור לוויני בווידיאו, משום שישראל סירבה להתחייב שתאפשר לחברי הפרלמנט מהרצועה להגיע בשלום לרמאללה. בנוסף, לא התחייבה ישראל שלא לעצור מבוקשים מבין חברי המועצה, שנמצאים במקומות שונים בשטחים.

  

הישיבה תיפתח בנאומו של יו"ר הרשות, אבו מאזן, שיקבע את התנאים הפוליטיים לעבודתה של הממשלה הבאה. לאחר מכן ינאמו נציגי החמאס וייבחרו מועמדי התנועה לתפקידי יו"ר המועצה, סגניו ומזכ"ל המועצה.

  

מיד לאחר טקס ההשבעה, אם לא יהיו הפתעות, צפוי אבו מאזן להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על תנועת החמאס, שלפי כל הסימנים כבר בחרה את ראש רשימתה, איסמעיל הנייה, לתפקיד ראש הממשלה הפלסטיני החדש. בתנועת חמאס הודיעו בימים האחרונים על התקדמות במגעים עם הפלגים הפלסטינים השונים בנוגע להצטרפותם לממשלה בראשותה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הנייה. "זו ענישה קולקטיבית"
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
א-זהאר. "העולם לא ייתן"
צילום: רויטרס
מומלצים