שתף קטע נבחר

הסקר השבועי: קדימה נחלשת, הימין מתחזק

סקר "ידיעות אחרונות" ומכון דחף בהנהלת ד"ר מינה צמח מצביע על היחלשות קדימה ב-2 מנדטים ל-39 מנדטים, לעומת השבוע שעבר. העבודה עם עמיר פרץ נחלשת במנדט ל-19. מנגד - הליכוד מתחזק במנדט ל-16 וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מזנקת ב-2 מנדטים ל-9

חדשות רעות לאהוד אולמרט: קדימה נחלשת ב-2 מנדטים בתוך שבוע ומתייצבת על 39 מנדטים (המספר שהיה לה לפני אשפוזו של שרון), העבודה נחלשת במנדט ל-19, ומנגד מפלגות הימין - הליכוד וישראל ביתנו עולות ב-3 מנדטים יחד. כך עולה מסקר "ידיעות אחרונות" ומכון דחף, בהנהלת ד"ר מינה צמח שפורסם הבוקר (יום ו').

 

 

במפלגות האחרות, ש"ס עדיין ניצבת כמפלגה הרביעית בגודלה עם 10 מנדטים, אבל ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן רושמת עלייה משמעותית ביותר של 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם ומתייצבת על 9 מנדטים.

 

האיחוד בין המפד"ל לאיחוד הלאומי מניב 8 מנדטים. מרצ ויהדות התורה מסתפקות ב-5 מנדטים כל אחת. חד"ש עם ארבעה, רע"מ-תע"ל בראשות איברהים סרסור עם שלושה ובל"ד של עזמי בשארה מקבלת 2 מנדטים, ומתנדנדת על סף אחוז החסימה.


 

הציבור עדיין רואה באהוד אולמרט את המועמד המועדף לראשות הממשלה. כאשר נשאלו 500 המשתתפים בסקר באיזה מועמד היו בוחרים לראשות הממשלה, לו היו בחירות נפרדות לתפקיד, מקבל אולמרט תמיכה של 34%, נתניהו - 25% והרחק מאחור עמיר פרץ עם 19%. יותר משליש מהנסקרים ציינו שהתכונה הבולטת של נתניהו היא הלחיצות, קצת פחות ראו אותו כחזק, 13% - חלש.

 

למרות הכל, הליכוד נמצא במגמת עלייה, ובסקר בין תומכי הליכוד שעזבו ניכר ש-30% מהם היו נוטים לחזור לליכוד, אם הרשימה היתה נקבעת בפריימריז רחבים, ולא במרכז. 65% מהם לא ממהרים לחזור. 39% מתומכי הליכוד לשעבר מאשימים את בנימין נתניהו בקריסת הליכוד, 34% מאשימים את המרכז. היתר תולים את האשם ברשימה לכנסת ובמצע.

 

הציבור לא ממהר להאמין שמוסר פוליטי ונקיון ציבורי הם שעמדו מאחורי יוזמתו של נתניהו לעקר את המרכז מכוחו לקבוע את הרכב הרשימה. רק 21% מהנשאלים בסקר חושבים שעקירת השחיתות עומדת בבסיס הכרזת נתניהו. 37% חושבים שהמטרה היתה לצבור כוח אישי ו-38% חושבים שמטרתו היתה להוסיף מנדטים לליכוד. כך או כך, גם אם שליש מהבוחרים שנטשו את הליכוד יחזרו בעקבות יוזמת נתניהו, אזי ליו"ר הליכוד יש בהחלט סיבה לחייך בסוף השבוע הזה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
אין סיבה לחייך. אולמרט
צילום: איי פי
צילום: גיל יוחנן
מתחזק. נתניהו
צילום: גיל יוחנן
צילום: ירון ברנר
נחלש. פרץ
צילום: ירון ברנר
בעלייה. ליברמן
מומלצים