שתף קטע נבחר

הגמלאים לא הצביעו למפלגת הגמלאים

נציגי המפלגות הגיעו היום לבית אבות שבשרון, הגמלאים שהקשיבו להם השתעממו עד שנושא קיצוץ הקצבאות לקשישים עלה והרוחות החלו לסעור. בבחירות זכתה קדימה ל-54 מנדטים בעוד מפלגת הגמלאים זכתה ב-6 בלבד

אחרי שחרשו את בתי הספר ברחבי הארץ עברו המועמדים בבחירות להופיע גם בבתי אבות. היום (א') עברה החגיגה הדמוקרטית לכפר הגמלאים "פרוטיאה בכפר" במושב בני דרור. בניגוד לבית הספר "בליך" ברמת גן בו לא הורשו חברי מפלגת "עלה ירוק" להשתתף, זכו הגמלאים לסיסמאות שכיוונה המפלגה בדיוק עבורם כמו "חשיש לקשיש" ו"להזדקן בכיף".

 

 

בבחירות עצמן הצביעו כמעט מחצית מהגימלאים עבור קדימה ועלה ירוק לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה. התוצאות בסימלוציה שנערכה: מפלגת קדימה זכתה ב-54 מנדטים, העבודה 36, הליכוד 12, מרצ 9, גמלאים 6, האיחוד הלאומי-מפד"ל 3.

  

נציגי ומועמדי המפלגות ניסו לשכנע את 700 הדיירים להצביע עבורם. המפלגות לא פסחו על החגיגה הדמוקרטית בבתי הספר וגם לדיירי בית האבות חולקו פליירים ושלטי המפלגות נתלו על דוכנים מסביב לאולם. בעלה ירוק הגדילו לעשות וחילקו פילטרים לסיגריות מגולגלות. הקשישים עברו בין הדוכנים התרשמו וחלקם אף לקחו את הפילטרים של המפלגה הדוגלת בשימוש בסמים קלים.


התעוררו שדיברו על הקצבאות. יום הבחירות     (צילום: רענן בן צור)

 

לאחר מכן התאספו דיירי בית האבות לעימות בין נציגי המפלגות. בזה אחר זה הפנה המנחה שאלות לח"כ מיכאל איתן (ליכוד), ח"כ אופיר פינס (עבודה) רונית תירוש (קדימה), יוסי ביילין (מרצ-יחד), משה גרין (צומת) ויעקב בן יזרי (מפלגת הגמלאים). מי שזעמו על כך שלא השתתפו בעימות היו נציגי מפלגת ישראל ביתנו, לעומת זאת נציגי "עלה ירוק" שגם הם לא השתתפו בו קיבלו את הגזירה בהבנה. 

 

במהלך העימות נשאלה תירוש איך מפלגתה דורשת את תיק החינוך בזמן שבהיותה מנכ"לית המשרד האלימות בבתי הספר ובקרב בני הנוער עלתה למימדים מדאיגים וכתוצאה מכך גם קשישים נפגעו. תירוש השיבה "התחושה שלבני הנוער אין גבולות ואין כבוד לגמלאים. אני לא יודעת אם לומר שהאלימות היום היא יותר חמורה מבעבר כי היום יש יותר מודעות וחשיפה לנושא. בבתי הספר נעשים הרבה פרויקטים בנושא ויש פרמטרים שמצביעים על ירידה". 

 

פינס אמר שמדובר בבעיה ממארת "אנחנו חיים באווירה מאוד אלימה. בעיניי למפלגה שרוצה לנהל את המדינה צריכה להיות תוכנית לעצור את האלימות בחברה הישראלית. יש לנו כוונה לקבל את תיק ביטחון הפנים ולא כדי שהשר ינזוף על מזרחי שהוא מדליף. אתמול נרצחה צעירה שהלכה להביא את אחותה. הדבר הזה חייב להיפסק". בן יזרי אמר שמי שאשם באלימות בני הנוער הן הממשלות "כל המפלגות שישבו בקואליציה אחראיות. הכל מתחיל בבית הספר. הגמלאים אוהבים שקט ורוצים לחיות בשלווה ולא רוצים לפחד שקשישה תאנס תשדד ותרצח. אילו הענישה והשפיטה הייתה קשה יותר היינו נראים אחרת", אמר.

 

הגמלאים צעקו על ח"כ איתן

 

כשהנושא הכלכלי עלה החלו הקשישים להתעורר מהשעמום שתקף אותם. בן יזרי אמר שגזרות קשות הוטלו על הקשישים "הממשלה פגעה בגמלאים ובקשישים. הם קיצצו בפנסיות, בשירותי הבריאות ובביטוח הלאומי. מדברים על מכרזים לבתי אבות?. אנחנו שילמנו את המחיר הכבד. היום כל המפלגות מבטיחות, אבל איפה הם היו בשנים האחרונות?".

 

איתן ששיבח את מדיניותו של נתניהו כשר אוצר הכעיס את הגמלאים. איתן נשאל למה להצביע נתניהו שקיצץ את הקיצבאות לגמלאים. איתן השיב: "נתניהו עשה את זה כמו מנתח שמקבל ילד במצב קשה וצריך להוריד לו יד או רגל. זה כואב אבל לפעמים אין ברירה וזה מציל חיים. נתניהו הציל את כלכלת ישראל. אם הוא לא היה שר אוצר המצב היה מדרדר ולא היו לכם חסכונות." איתן זכה לקריאות מחאה מהגמלאים "לא נכון, לא נכון". בתגובה לקריאות השיב איתן: "אל תצעקו זה לא נעים לכם לשמוע. אתם מוסתים. הכלכלה היום במצב הרבה יותר טוב" בתגובה צעקה לו אחת הקשישות "על חשבוני". איתן הודה "נכון על חשבונך, המכה לא הייתה קלה אבל הייתה הכרחית. תקשיבי בסבלנות, באתי לומר מה אני חושב ולא מה שאת חושבת".

 

תירוש אמרה כי הייתה טעות לפגוע בקיצבאות הקשישים והוסיפה "היו צריכים להוריד עוד כמה ישובים בשטחים ובכסף שהיה נחסך לא היו פוגעים בגמלאים". דברים אלו זכו למחיאות כפים סוערות מצד הגמלאים. תירוש הוסיפה "שרון התחיל במהלך. קדימה תמשיך להוריד ישובים והכסף שייחסך יופנה למקומות הנכונים". פינס אמר שהעבודה רואה בגימלאים ציבור שהעבודה מייצגת אותם. ביילין אמר שמרצ היא זאת שגם בממשלה וגם באופוזיציה היא לא נתנה יד לפגוע בשכבות החלשות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רענן בן צור
יום בחירות בכפר הגמלאים
צילום: רענן בן צור
שלטים ודוכנים
צילום: רענן בן צור
מומלצים