שתף קטע נבחר

ההסגרה: זאב רוזנשטיין עזב את הארץ

היעד מספר 1 של משטרת ישראל הפך לבעיה של הדוד סם. כשיגיע למיאמי, יועמד לדין על סחר באקסטזי. רגע לפני, ביקש ה"לווייתן" מהשב"ס חולצת כפתורים ותיק לתפילין ואמר: "לא ישברו אותי, אני מקווה שיהיה בסדר"

תם ונשלם: זאב רוזנשטיין המריא הבוקר (יום ב') כבול בגפיו בטיסה רגילה לארצות-הברית, שם יעמוד מול חבר מושבעים באשמה חמורה של סחר במיליון כדורי אקסטזי. ה"לווייתן" של עולם הפשע הישראלי, מי שבמשך שנים ניסתה המשטרה ללכוד ולהוכיח כי הוא עומד בראשו של ארגון פשע - הוא החל מהיום בעיה אמריקנית.

 

כמה שעות לפני הסגרתו סיפרו מקורות שפגשו ברוזנשטיין כי הוא לא שרוי בדיכאון. "אף אחד לא יראה אותי נשבר", אמר להם. הסוהרים, מהתרשמות אישית, מאמינים לו, אבל אומרים כי "למרות החיוך שעל פניו והניסיון לשדר אופטימיות, ניכר כי הוא נרגש".

 

צילום וידאו: ערוץ 10

 

בשעות הבוקר עזב רוזנשטיין את כלא רימונים שבשרון, בו היה כלוא, בליווי שוטרים. הוא נלקח בניידת ישירות לנמל התעופה בן-גוריון, כשהוא לובש מעיל עור ונושא תיק קטן ו-50 דולר, אותם הוא מורשה לקחת עמו, והועבר לטיפולם של שלושה מרשלים אמריקנים, שטסים עמו כל הדרך למיאמי. הוא התמקם לצדם בשורה האחרונה במטוס, כששרשרת עוטפת את מותניו וידיו מוצמדות אליה.  

 

הבוקר, בטרם עזב את תאו בכלא, נפרד מהמנהל ומהסוהרים ואמר להם: "אני מקווה שהכל יהיה בסדר". בשב"ס אומרים כי השלים עם ההחלטה להסגירו. חבריו לכלא, שהיו ערים למתרחש גם מבלי לראות דבר, נפרדו ממנו בקריאות עידוד.

 

לא נפגש עם בני המשפחה

 

אתמול, לאורך היום כולו, מילאו סוהרי השב"ס כמה בקשות אחרונות של רוזנשטיין בטרם יעזוב את ישראל. רוזנשטיין ביקש לקבל חולצה עם כפתורים וכן תיק, עבור התפילין שהוא מחזיק בתאו שבאגף ההפרדה. ביקש - וקיבל. רעייתו, איבון, הגיעה לשערי הכלא ומסרה את החפצים לסוהרים.

 


עולה למטוס (צילום: ירון ברנר) 

למרות הפרידה הארוכה הצפויה לו מבני משפחתו, רוזנשטיין לא זכה לביקור פרידה מיוחד. הביקור האחרון התקיים לפני שבועיים, אז הגיעו רעייתו וילדיו של רוזנשטיין לבקרו. מקורות שפגשו בו שעות לפני ההסגרה סיפרו כי הוא נראה טוב. "הוא לא בדיכאון", הם מסבירים. ומספרים כי אמר להם: "אין סיכוי שמישהו יראה אותי נשבר".

 

המבצע להסגרתו של היעד מספר 1 של משטרת ישראל כונה "צאתך לשלום". במסגרת המבצע הובילה המשטרה את רוזנשטיין עד לנמל התעופה, משם הוטס למיאמי בטיסת אל-על עם ויזה חד פעמית שהוכנה לו. מרגע החתמת דרכונו, הוא הועבר לאחריותם של האמריקנים.

 

לפני ההמראה סירב רוזנשטיין לענות לשאלות עיתונאים. בתחילה חשבו כי יזכה לשבת במחלקת עסקים על מנת להקל על אבטחתו, כיוון שבמחלקה זו פחות נוסעים. אך בסופו של דבר הוקצה לו מושב במחלקת נוסעים רגילה, כששותפיו לשורה הם אנשי השיטור האמריקנים. בטיסה נכחו גם עיתונאים שהמשיכו ללוות את מסעו של רוזנשטיין.

 

במיאמי הוא צפוי לשהות בבית סוהר פדראלי, שם ימתין לפתיחת משפטו.

 

רשת של סחר בינלאומי

 

רוזנשטיין, כזכור, נעצר במסגרת מבצע "מאזני צדק", במהלכו הוגש נגדו כתב אישום במיאמי. המבצע חשף רשת של סוחרי סמים מישראל שהעבירו מיליוני כדורי אקסטזי דרך אירופה, לארה"ב ולאוסטרליה. הקשר לקניית האקסטזי נעשה בארץ והכדורים נרכשו ממעבדות באמסטרדם, משם, דרך גרמניה, הועברו לארה"ב ולאוסטרליה.

 

מי שנחשב ליד ימינו של רוזנשטיין, שם טוב מכתבי, נעצר אף הוא במהלך המבצע, ונשפט בבית משפט פדרלי במיאמי שבארצות הברית על חלקו בפרשת ייבוא הסמים. הוא נשלח לרצות 20 שנות מאסר.

 

תחילת הפרשה בנובמבר 2001, אז נתפסו בעיר לובק בגרמניה 1.6 מיליון כדורי אקסטזי. בעקבות זאת נעצרו 29 חשודים בתל אביב, אמסטרדם, ניו יורק, המבורג וסידני. בין העצורים היו גם האחים ברוך ואלן דדוש שהוטסו לארה"ב, שם ישמשו כעדי מדינה נגד רוזנשטיין.

 

במקביל הצליחו החוקרים ההולנדים לאתר באזור העיר הארלם בהולנד מעבדת אקסטזי ו-300 ק"ג אבקת MDMA, החומר הפעיל בכדורי האקסטזי. באותה פשיטה על המעבדה נעצר חשוד הולנדי בשם מאלווין קרדייק.

 

לאחר בדיקה התברר שבאותה מעבדה ייצרו גם את האקסטזי שנתפס בניו יורק, שיוצר על ידי אחד מגדולי יצרני האקסטזי בעולם, האנק רומי, הולנדי ממוצא סורינמי, המוכר יותר בכינוי "הקוברה השחורה". אז גם התברר כי עיסקאות הסמים בהן היה מעורב לכאורה ארגונו של רוזנשטיין, מקורן באותה מעבדה


פורסם לראשונה 06/03/2006 00:42

 

בהכנת הידיעה השתתפו רענן בן צור, אבי כהן ואפרת וייס
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
"לא אשבר". רוזנשטיין בשדה התעופה
צילום: ירון ברנר
צילום: רענן בן צור
בידי האמריקנים
צילום: רענן בן צור
צילום: אבי כהן
זכרונות מהעבר. ניסיון ההתנקשות
צילום: אבי כהן
מומלצים