שתף קטע נבחר

גולשים לחו"ל: הדיל המושלם

מלונות שאף אחד בארץ לא שמע עליהם, טיסות של הרגע האחרון בחצי המחיר, כרטיסים זולים לכיוון אחד, מפות שמאפשרות לתכנן מסלולים ולמדוד מרחקים - אלו רק כמה דוגמאות למה שמציעה הרשת למי שמחליט לתכנן דרכה את הטיול שלו. אין שום סיבה לנסוע לחו"ל אחרת

יכולות להיות כל מיני סיבות לעשות ברשת משהו שהתרגלתם לעשות בטלפון או פנים אל פנים. כשמדובר על קניית מוצר או שירות, זה יכול להיות נוח יותר, ולפעמים תמצאו ברשת מבחר גדול, או יותר ואפשרויות. לפעמים, הסיבה לקנות באינטרנט היא פשוט בגלל שאתם תשלמו הרבה הרבה פחות. כל הטיעונים האלה תקפים במקרה של הזמנת חופשה באינטרנט, עם דגש מיוחד על עניין המחיר. כדי שהטיול שלכם יהיה מוצלח אתם תרצו מן הסתם להכיר את המקום אליו אתם טסים; לדעת עליו את הפרטים החיוניים, ללמוד על האטרקציות, אמצעי התחבורה, מקומות הבילוי. גם להצטייד במפה, כמובן - אנחנו נתייחס בהמשך לכל הנושאים האלה, אבל הם אינם העיקר הפעם.

 

המחירים: 30 אחוז פחות

 

תוכלו לעשות את כל זה ועוד הרבה דברים אחרים שקשורים לטיול שלכם

באינטרנט. גיגול פשוט של שאילתות שכוללות את שם היעד, והמילים guide, tourist information ו-time out, למשל, ייתן לכם מן הסתם רשימה של אתרים שתעסיק אתכם עד לרגע הטיול והרבה אחריו.

 

אבל לפני כל זה, ישנם שני הפרטים הקטנים ההם, שמאד חיוניים כדי שהנסיעה תצא לפועל: כרטיסי טיסה ומקומות לינה. בזה הרשת אולי לא נוחה יותר, אבל עם המחירים אי אפשר להתווכח: הם זולים בעשרות אחוזים.

 

החיסכון על כרטיסים וחדרי מלון, כשהם נרכשים בנפרד או ביחד, הוא כ-20-30 אחוזים בממוצע. במקרים מסויימים החיסכון יכול להיות עוד הרבה יותר גדול מזה. ידוע לנו, למשל, על מקרים בהם החיסכון על כרטיסי טיסה הגיע לכ-60 אחוז. מה גם שליעדים מסויימים תוכלו לבצע דרך הרשת הזמנה של חדרים בהוסטלים ואכסניות שבאופן רגיל כלל לא הייתם יודעים על קיומם, ולשלם שליש או רבע מהמחיר שמציעים לכם על מלון שלושה-ארבעה כוכבים לאותו יעד, למשל.

 

זו הסיבה שבגללה אנחנו מניחים שתסכימו איתנו: לשיטה הישנה אין עתיד. טיול מתכננים רק באינטרנט!

 

דיל, נופשון או חבילה?

 

בשיטה הישנה, הלא-אינטרנטית, הפקדנו את גורל הטיול שלנו בידי אנשי מקצוע מומחים, או מומחים לכאורה: סוכני הנסיעות. אנחנו מכנים אותה "השיטה הישנה" בגלל שהיא נראית לנו תלושה מהמציאות של זמננו, למרות שבעצם רוב האנשים עדיין משתמשים בה.

 

סוכן הנסיעות, בין שהוא עצמאי או עובד של משרד נסיעות גדול, הוא בסך-הכל מתווך. הוא לא שונה בהרבה ממתווך הדירות למשל, וכשם שהשימוש בשירותי התיווך האלה נעשה לעיתים קרובות מיותר כשיש אינטרנט, כך גם התיווך של משרדי הנסיעות.

 

המודל ה"קלאסי" של טיול-מתווך הוא חביב הפנסיונרים: הטיול המאורגן. בטיול

 כזה משרד הנסיעות מטפל בטיסה, בשהייה, בנסיעות, בתכנון הטיול ובהוראת הדרך. זה נוח מאד למי שרוצה טיול נטול-דאגות, אבל זה עולה הרבה כסף, כי משרדי הנסיעות נוהגים לשמור לעצמם דמי תיווך שמגיעים ל-50-100 אחוזים מעלות הטיול, עם או בלי שכרו של מדריך הטיולים.

 

מודל פופולרי יותר הוא זה שנהוג לכנות חבילת נופש או נופשון. במודל הזה משרד הנסיעות דואג לכרטיסי הטיסה ולהזמנת חדרים במלון, תמורת דמי תיווך שמגיעים לכ-20 עד 50 אחוזים מעלות העיסקה. אפילו אם קיבלתם הצעה לדיל שנשמע אטרקטיבי, הניחו תמיד שהוא כולל לפחות שתי רמות של עמלות: לסוכן ולמשרד הנסיעות. העמלות שנהוגות באינטרנט קטנות משמעותית - זה החיסכון שלכם ברשת.

 

עם ההתפתחות של תחום הזמנות הטיול המקוונות, פתחו משרדי נסיעות רבים אתרי אינטרנט המשמשים אותם כערוץ שיווק נוסף. בדומה להרבה תחומים אחרים, העלייה לרשת לוותה במחשוב של רוב תהליך ההזמנה והפעלת מרכזי הזמנות ושירות טלפוניים, שמבוססים על כוח-אדם זול יותר (כלומר, סוכנים שמקבלים עמלות קטנות יותר). שיטת העבודה הזו מגדילה את היקפי הפעילות, מקטינה את העלויות, ומאפשרת לדילים המקוונים להיות זולים משמעותית.

 

טיול ללא מתווכים

 

בכל אופן, השימוש בשירותיו של משרד הנסיעות - גם דרך אתר שמציע דילים מוזלים - עדיין כרוך ברמה זו או אחרת של תיווך. משרד הנסיעות קונה את כרטיסי הטיסה מחברת התעופה, מזמין את החדרים מהמלון ומוכר אותם לכם. בחלק גדול מהמקרים תוכלו להשתמש באינטרנט כדי לבצע את הרכישות הללו ישירות ולחסוך את דמי התיווך. בחלק מהמקרים, תוכלו לרכוש כרטיסים ולהזמין חדרים מחברות תעופה ומבתי מלון שמשרדי הנסיעות לא שמעו כלל על קיומם, ולשלם עוד הרבה פחות. כך שייתכן בהחלט שהטיול שהיה עולה לכם 1000 דולר במשרד הנסיעות השכונתי, או 800 דולר בדיל האינטרנטי, יעלה לכם רק 600-700 דולר אם תבצעו את ההזמנות ברשת. אנחנו בטוחים שתמצאו שימושים טובים לכסף שתחסכו.

 

כשתיכנסו לעניין, לא תדעו מה לעשות מרוב אפשרויות. אבל אחרי שתתעמקו בו קצת, תגלו שאתם יכולים להשיג לבד דילים שפשוט לא קיימים במשרדי הנסיעות. גם מבחינת מועדי הטיסות והנחיתות, גם מבחינת מקומות הלינה. ברור שיש משרדי נסיעות שאם תתעקשו יתכננו לכם במיוחד נסיעה כבקשתכם - אבל הם לא יכולים להתחרות במחירים בהם האינטרנט מציעה את זה.

 

תתכננו את הטיול שלכם בעצמכם, נצלו נכון את האפשרויות - ותוכלו לצאת

 לטיול החלומות שלכם. ואם אתם הרפתקנים שמחפשים את הדיל הטוב ביותר - אולי תמצאו אותו באתרי "הרגע האחרון" (נגיע אליהם מייד). ואפילו אם אתם לא באמת מתכננים לנטוש את סוכן הנסיעות שהטיס אתכם בעבר, רק רוצים להשוות - אל תוותרו על הרשת.

 

בהמשך נציג את שלושת השיטות להזמנת טיולים ברשת. אזהרה: אל תתעצלו, תקראו עד סוף הכתבה. אחרת תחמיצו דברים חשובים.

 

הדיל המושלם 1: עיסקאות של הרגע האחרון

 

  • קהל היעד: הרפתקנים ומטיילים "קלים"
  • רמת קושי: נמוך-בינוני
  • השיטה: הזמנת חופשה "קומפלט" קרוב ככל האפשר לשעת הש'
  • המוטו: "לא אכפת לי מתי, לכמה זמן, וגם לא לאיפה בעצם. העיקר שיהיה זול"
  • היתרון: מחיר מינימלי

 

"הדקה ה-90", שמו של אחד האתרים המצליחים בתחום, הפך כמעט שם נרדף לשיטת ההזמנה הזו. למרות שהיום, חשוב לומר, יש כתריסר אתרים שמציעים שירותים דומים ולכל אחד מהם יש את רגעי החסד שלו (ראו רשימת הלינקים אתרי הנסיעות שאנחנו אוהבים).

 

הרעיון פשוט: מכירות חיסול של "דילים". לחברות התעופה, לבתי המלון ולסוכני הנסיעות עדיף למכור בזול מאשר לא למכור בכלל. לכן, אם הם "נתקעים" עם חדרי מלון, כרטיסי טיסה או דילים תפורים-מראש שלא נמכרו, הם יציעו אותם בזול. ואתם? אם תקנו את כרטיסי הטיסה או את חבילת הנופש ברגע האחרון תשלמו הרבה פחות.

 

ישנן הצעות לטיסות בלבד, הצעות שכוללות טיסה+רכב, או חבילות של טיסה ומלון. רוב הדילים הם לטיסות שכר, שידועות כזולות יותר והרבה פחות נוחות (הדילים לטיסות סדירות הם לרוב מעטים ופחות אטרקטיביים, למרות שיש הפתעות). "הרגע האחרון", אגב, יכול להיות ביום הטיסה ממש, לפעמים כמה ימים קודם, ולעיתים שבוע-שבועיים לפני. לכן, כמו במכרזים ומכירות פומביות, כדאי להצטייד בעצבים חזקים.

 

היתרון של השיטה ברור: אם אתם הרפתקנים, שמוכנים לארוז ולנסוע בין-לילה, תוכלו לפעמים לקבל חופשה בחצי המחיר ופחות. אין שיטה זולה יותר לנסוע לחו"ל.

 

יש גם כמה חסרונות. ראשית, לא מספיק להיות ספונטניים - צריך גם מזל. ככל שתחכו יותר תשלמו פחות; אם תערכו את העיסקה ברגע האחרון אולי תחסכו הרבה, אבל אם תחמיצו את הרגע הזה תישארו בלי דיל ובלי חופשה. חיסרון נוסף: הרוב המכריע של הדילים הם מסוג "סוף שבוע" או "אמצע שבוע", כלומר ל-5 לילות לכל היותר. קשה מאד למצוא חבילה לשבוע ומעלה.

 

המסקנה: דילים של הרגע האחרון הם הפתרון המושלם למי שלא אכפת לו מתי ייסע, לכמה זמן, ומוטב שגם לא יהיה אכפת לו לאיפה. גמישות היא שם המשחק. אתם גמישים? תשלמו פחות.

 

הדיל המושלם 2: עיסקאות רגילות ברשת

 

  • קהל היעד: כולם (אבל במיוחד ישראלים שיודעים להתמקח)
  • רמת קושי: נמוך
  • השיטה: לעקוב אחרי הדילים ולהזמין זמן סביר לפני
  • המוטו: "תשמע, באינטרנט הציעו לי ב-80 דולר פחות"
  • היתרון: מחיר סביר במאמץ לא גדול.

 

אם אתם רגילים לעבוד עם משרד נסיעות אינכם צריכים להתאמץ הרבה כדי לחסוך בעזרת הרשת. הדילים באתרי האינטרנט של משרדי הנסיעות (ראו רשימת הלינקים) יעלו לכם פחות, ובמקרה הצורך יספקו לכם חומר למיקוח עם משרד הנסיעות הלא-אינטרנטי שלכם.

 

בחלק מאתרי האינטרנט של משרדי הנסיעות יש הפרדה ברורה בין דילים רגילים לבין דילים של הרגע האחרון, אבל ברובם אין. אם תקפידו להזמין את החופשה בעיתוי הנכון - בדרך-כלל כשבועיים לפני המועד הרצוי - תקבלו מחיר נמוך בכ-10 עד 20 אחוז (ולפעמים יותר) ממה שמשרד נסיעות טוב מציע בדרך-כלל.

 

הדילים שתפגשו ברשת יספקו לכם הרבה מידע שימושי: אילו נסיעות קיימות ליעד שאתם רוצים בטווח התאריכים הרצוי, אילו בתי מלון בדירוג שמתאים לכם קיימים בעיר היעד, ומהן רמות המחירים האופייניות. לעיתים קרובות סוכן הנסיעות שלכם ישמח לארגן עבורכם דיל דומה, ואפילו להתחרות במחיר (במחירי "רגע אחרון" הוא יתקשה להתחרות, אבל במחירים של שבוע-שבועיים קודם יש סיכוי שהוא יצליח).

 

כמובן שלהזמנת הדיל ברשת יש יתרונות נוספים. למשל, האפשרות לברר בו-ברגע היכן נמצא המלון, לבקר באתר שלו, לראות תמונות, לברר פרטים, לקרוא ביקורות. הדילים לעיתים קרובות חוזרים על עצמם, לכן לא תתקשו לעשות את כל זה עוד הרבה לפני הזמנת החופשה.

 

כמו במכרזים: כדאי לעשות "שעורי בית" ולהגיע מוכנים לשלב הרכישה. זה שקוראים למה שמציעים לכם "דיל" לא אומר שהוא ישתלם לכם - אתם חייבים להשוות ולהתמצא במחירים. מרגע שהזמנתם, תוכלו להתעלק טלפונית על שירות הלקוחות של האתר (שכמעט תמיד יש מאחוריו חברת נסיעות גדולה), בדיוק כמו שהייתם עושים עם משרד נסיעות רגיל.

 

הדיל המושלם 3: להרכיב דיל לעצמכם

 

  • קהל היעד: משקיענים ומשתמשים מתקדמים
  • רמת קושי: בינוני
  • השיטה: מחפשים בנפרד דיל טוב על טיסה, דיל טוב על מלון, ומשדכים ביניהם
  • המוטו: "לא אכפת לי להשקיע זמן, אבל שיצא משהו טוב ולא יקר"
  • היתרון: שליטה מקסימלית בתכנון הטיול ובמחיר

 

תיאורטית, השיטה הכי טובה לקבל מוצר בזול היא לרכוש אותו ישירות מהיצרן/יבואן ולחסוך את דמי התיווך. במקרה של חופשה בחו"ל זה לא תמיד פשוט עד כדי כך. קניית כרטיסי הטיסה ישירות מחברת התעופה, או הזמנת החדרים במלון ישירות מהמלון, כמעט תמיד תעלה יותר.

 

בתחום הטיסות יש יוצאי דופן, כמו האתר Lowcost של ישראייר (כרטיסים לכיוון אחד, בפחות מחצי המחיר), אבל כמעט תמיד יש להם חסרונות (במקרה הזה: אי אפשר לבטל). למרבה הצער, האתרים הבינלאומיים המצויינים בתחום זה לא מועילים לנו הרבה - כי ישראל איננה אחד היעדים הפופולריים.

 

את הטיסה תיאלצו לעיתים קרובות לחפש בנפרד. דרך משרדי נסיעות מקוונים, או דרך סוכן הנסיעות אם הוא ממש רוצה ביקרכם או חבר שלכם. האם לעשות את זה לפני או אחרי הזמנת מקומות הלינה? חפשו והחליטו לפי מדיניות הביטול.

במה שקשור לבתי מלון האפשרויות רבות יותר. נסו לחפש ב-Expedia או Hotels בית-מלון בעיר כלשהי בעולם אליה אתם רוצים לנסוע. כדי להשוות בין הדילים על חדרי המלון של שני הנ"ל ונוספים, השתמשו ב- TripAdvisor (שירות דומה ולעיתים עדיף מציע Onetime).

 

יחד עם תוצאות החיפוש, שיכללו פירוט של מלונות אפשריים ומידע מפורט עליהם, תקבלו אפשרות לחפש את הדיל הזול ביותר. ותמיד כדאי לעבור, לפני שמחליטים, גם באתר VirtualTourist.

 

קצת חיפושים, תוך כדי לימוד העניין, יחשפו בפניכם עובדות מפתיעות. למשל, שהפרשי המחירים בין אתרים שונים על אותו מלון באותם ימים, יכולים להגיע ל-20 או 30 אחוז. או שלפעמים אתר מסויים מציע חדרים למלון מסויים בתאריך נתון, כשאתרים אחרים טוענים שכל החדרים תפוסים.

 

אין, אגב, עקביות בדברים האלה - אבל עם TripAdvisor.com ולפעמים אתר או שניים נוספים, קל מאד למצוא את הדילים הטובים ביותר על מלונות באזור מסויים. כתוצאה מכך, תגלו שאתם מקדישים תשומת לב לא לשאלה "איפה הכי זול", אלא "איזה מלון הכי טוב יש בתקציב שלנו". תוכלו להשוות את הפרטים של מלונות שונים ברמות מחירים דומות, ולראות איזה מהם מציע מיקום טוב יותר, תנאים טובים יותר, מדיניות ביטול נוחה יותר וכן הלאה.

 

רק אל תשכחו לבדוק שיש לכם טיסות וחדרים באותם תאריכים. טכנית, נוח יותר לבדוק קודם מתי יש טיסות ורק אז לבדוק איזה חדרים פנויים באיזה מלון וכמה הם יעלו לכם.

 

להכיר את היעד

 

הרבה לפני שאתם מגיעים לבחירה במלון ובטיסה, כדאי לנצל את הרשת גם כדי ללמוד קצת יותר על המקום אליו אתם רוצים לנסוע.

 

למעשה, עדיף להגיע לשלב ההזמנות רק אחרי שלמדתם את היעד - כדי שתבינו את ההבדל בין נחיתה בשדה תעופה כזה או אחר, תדעו לבחור מלון שקרוב לאתרים שאתם רוצים לבקר בהם, תלמדו מה הם אמצעי התחבורה שיעמדו לרשותכם וכו'.

 

לפעמים, אלתור במקום הלא נכון הוא בדיוק מה שיהפוך את הטיול הזול שלכם ליקר להחריד. למשל, אם הזכרנו אמצעי תחבורה - בניגוד למה שאנחנו מכירים בישראל, ברוב מדינות אירופה הנסיעה במוניות יקרה מאד. ישנם, לעומת זאת, רכבות וקווי אוטובוס, שלעיתים קרובות גם נוח וגם זול להתנהל בהם.

 

אבל אפילו הייתם חכמים ויסודיים ובדקתם כיצד להגיע בצורה הזולה ביותר ממקום למקום, ייתכן שפריט מידע חסר יכול לחסוך לכם הרבה כסף. למשל, שהעיר אליה אתם מגיעים - או זכייני התחבורה שלה - מפעילים תוכנית תחבורה ידידותית לתיירים, שתאפשר לכם לרכוש כרטיס "חופשי חודשי" מאיזה סוג.

 

ונושא התחבורה הציבורית הוא רק דוגמא כמובן. ישנם הרבה פרטים שכדאי לדעת על היעד שלכם, כמו:

  •  מהם האתרים המעניינים ("האטרקציות") ומהן שעות הפעילות האופייניות שלהם.
  •  מדיניות התמחור של כרטיסים למקומות שונים.
  •  איפה נמצאים מקומות הבילוי ומרכזי הקניות שמתאימים לכם.
  •  איפה ומה אפשר וכדאי לאכול ולשתות. כולל מידע על מסעדות כשרות או צמחוניות, למשל. 
  •  איפה אפשר למצוא מידע על אירועים מיוחדים.
  •  מה מזג-האוויר הצפוי למועד הביקור שלכם.

 

אין תחליף אמיתי לחבר שמכיר היטב את היעד - רצוי כזה שגר בו כמה שנים - אבל לעיתים קרובות תוכלו למצוא את רוב המידע במדריכי טיולים מודפסים או מקוונים. מדריך מודפס, אפילו בסיסי, יכול להיות שימושי במיוחד כי תוכלו לקחת אותו אתכם במזוודה.

 

לעיתים קרובות תוכלו למצוא את כל המדריך או את חלקו ברשת. כדאי לבדוק, למשל, את המדריכים של Lonely Planet בערוץ התיירות של ynet, לעיין בכתבות הרלוונטיות באתר של מסע אחר, ותמיד שווה להציץ באתר המצויין של למטייל.

 

הקפידו להצליב מקורות - אל תסתמכו על מקור אחד, אלא הצטיידו במדריכים וכתבות שונים, וקבלו כל מה שנכתב בהם בעירבון מוגבל. אף מדריך טיולים ואף כתב תיירות לא מכירים כל אתר, כל המלצה וכל טיפ, ולעיתים קרובות דברים משתנים מרגע הפרסום ועד שאתם מגיעים למקום. ומלבד זאת, אף אחד לא יוכל להגיד לכם מה אתם אוהבים ומה עדיף בעיניכם.

 

מצד שני, זה לא אומר שאפשר לוותר על השלב הזה או כדאי לדחות אותו. אל תצאו לטיול לפני שקראתם הרבה על המקום אליו אתם נוסעים - יש מקומות שאי אפשר ליהנות בהם אם לא יודעים מראש לאן בדיוק רוצים להגיע. ועשו את זה לפני שאתם מזמינים, למרות הדחף לעשות את זה להפך.

 

חשיבות המפות

 

נתחיל בהמלצה חד משמעית: אל תצאו לדרך בלי מפה. נכון שבכל עיר גדולה בעולם יש היום מרכזי מידע לתיירים, ובהם אפשר למצוא מפות מעודכנות והרבה מידע אחר. אבל עד שתגיעו למפות ההן כדאי לנצל את מה שמציעה הרשת.

 

כדאי לתת את הדעת על שני סוגים שונים של מפות שקיימים ברשת. הסוג הראשון הן מפות סטטיות, שלעיתים קרובות מגיעות באיכות טובה מספיק כדי שתוכלו להדפיס אותן בבית, לקחת אתכם ולהשתמש בהן לאורך הטיול. למעשה, יש היום כל-כך הרבה מפות כאלה ברשת, שדי להיכנס לכל מנוע חיפוש לתמונות ולהקיש כשאילתה את שם העיר, עם או בלי תוספת של המילה "map". חלק מאתרי התיירות מציעים מפות ייעודיות לצורך הזה בדיוק.

 

סוג שני, שלעיתים מציע אפשרויות דומות אבל מוסיף כמה אפשרויות נהדרות, הן המפות האינטראקטיביות. מלבד Google Earth ושירותי המפות של Yahoo, MSN וענקי-רשת אחרים, יש עוד מאות שירותים דומים שלעיתים מציעים יתרונות ייחודיים משלהם. מפה אינטראקטיבית טובה, תאפשר לכם לא רק לקבל תמונה בהירה של העיר או הרובע אליו אתם נוסעים ושל האתרים בהם אתם רוצים לבקר. היא תאפשר לכם גם להוסיף סימניות, למדוד מרחקים, לצייר מסלולים.

 

מרחב האפשרויות משתנה לגמרי. למשל, אם אתם מיטיבי לכת, תוכלו להשתמש במפה אינטראקטיבית כדי לתכנן מסלול של טיול רגלי בין שני אתרים בהם אתם רוצים לבקר. אנחנו אוהבים במיוחד את האפשרויות שמציע האתר Map24, כמו גם את האופן החלק שבו האתר הזה מאפשר לאתר כתובות ולנוע ברחבי המפות שלו. אתר נחשב ופופולרי נוסף הוא multiMAP.

 

מפה טובה, שכוללת גם מידע על אמצעי תחבורה (מסלולים ותחנות), היא כלי חיוני לא רק לתכנון מקדים ולתנועה ברחבי העיר, אלא גם לבחירת המלון שלכם. אל תתפשרו: חפשו מלון שגם יתאים למה שאתם רוצים וגם יהיה קרוב לאתרים שמעניינים אתכם. אל תסתפקו במפות שמספקים אתרי הדילים או האתרים של המלונות - לוו את החיפוש בשימוש במפה נוחה יותר.

  

אתרי הנסיעות שאנחנו אוהבים:

 

 

נסיעה טובה! 

 

הכתבה פורסמה במקור בגיליון פברואר של netמגזין. לחצו כאן לעשיית מנוי במחיר היכרות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
טיול מתכננים רק באינטרנט
צילום: ויז'ואל/פוטוס
צילום: צביקה טישלר
החיסכון על כרטיסי טיסה יכול הגיע לכ-60 אחוז
צילום: צביקה טישלר
מומלצים