שתף קטע נבחר

יגאל עמיר ניסה להבריח ללריסה זרע בשקית

הזוג יגאל עמיר ולריסה טרימבובלר לא מפסיקים לספק כותרות. אחרי שקיבלו את אישור להפריה מלאכותית, ניסו בני הזוג לקדם את הרעיון באופן פיראטי. בעת ביקורה של טרימבובלר בכלא, נמצאה שקית ובה זרעו של יגאל עמיר. כך טוען השב"ס. גאולה עמיר ל-ynet: "יגאל ערבב חלב וביצה". עורך דינו של עמיר, ארי שמאי, מודה: "הוא ניסה להעביר את השקית עם הזרע באמצעות סוהרת"

בני הזוג יגאל עמיר ולריסה טרימבובלר נתפסו היום (ה') כשהם מנסים לקדם את ההפריה המלאכותית שאושרה להם באופן פיראטי. לאחר שקיבלו אישור להביא ילד לעולם באמצעות הפרייה מלאכותית, תפסו הסוהרים במהלך ביקורה של לריסה טרימבובלר שקית ובה זרעו של עמיר. כך טוענים בשב"ס. הביקור הופסק מיד וטרימבובלר הוצאה אל מחוץ לכלא. עורך דינו של עמיר, ארי שמאי, טוען שעמיר ניסה להעביר את הזרע ללריסה דרך סוהרת שישבה ביניהם.

 

מוקדם יותר השבוע קיבלו בני הזוג אישור עקרוני לבצע הפריה מלאכותית, אך נראה שבני הזוג לא יכלו להתאפק עד שהשב"ס יאפשר להם לערוך את ההפרייה בצורה מסודרת. טרימבובלר הגיעה לביקור השגרתי והקבוע באגף המיוחד שבו כלוא רוצחו של ראש הממשלה יגאל עמיר בכלא איילון והשניים החלו "לקדם את הרעיון" באופן עצמאי.  

 

בני הזוג ככל הנראה תכננו עוד קודם לכן לבצע את המהלך. טרימבובלר הצטיידה במבחנה שאותה הסתירה בין חפציה, אולם חיפוש שערכו לה בכלא גילה את המבחנה.

 

למרות זאת הביקור התאפשר, אלא שאז - כאשר נכנסה לתוך התא של עמיר הבחינו הסוהרים שהוא מעביר לה שקית. הסוהרים הפסיקו את הביקור בו במקום, וגילו כי בתוך השקית היה זרעו של עמיר. סוהרים מלווים תמיד את הפגישות בין עמיר לרעייתו, ובשב"ס מעריכים שיגאל עמיר אונן בשירותים, בפינה הנסתרת מעיני מצלמות האבטחה. השקית נלקחה מבני הזוג, ואילו לריסה הוצאה אל מחוץ לכלא.

 

דובר שב"ס עופר לפלר מסר בתגובה: "עד שלא יסתיים ההליך הפרוצדורלי מול מערכת הרפואה ובתיאום עם המחלקה המשפטית לא תתאפשר העברת הזרע". בשב"ס ציינו שהם רואים בחומרה את המעשה של בני הזוג שלא התכוונו לקיים ביקור תמים, וניסו להערים על הסוהרים שרק עירנותם מנעה אירוע מביך.

 

עורך דינו של יגאל עמיר, ארי שמאי, אומר לאחר ששוחח עמו: "אחרי שבשב"ס התפנו מההדלפות לתקשורת, ניאותו לאפשר לו להתקשר אלי. לפי דבריו, המתועדים והמצולמים, מדובר בבדיה, בעלילה, בשקר ובכזב. הוא אומר שלא ניסה להבריח דבר. במהלך הפגישה בינו ובין לריסה, ישבה ביניהם סוהרת, ויגאל הוציא את השקית והעביר אותה לסוהרת שתתן ללריסה. לא מדובר בהברחה, אלא בניסיון לגיטימי להעביר את הזרע דרך הסוהרת. אנחנו מאוד מקווים שלא מדובר בעוד ניסיון למשוך זמן כדי לאפשר הגשת בג"ץ על ידי מי שמתנגדים למהלך. אני חייב להודות שזה משעשע ועצוב גם יחד".

 

גרסת משפחת עמיר: יגאל ערבב חלב וביצה

  

לריסה ויגאל עמיר מספרים גרסה שונה לחלוטין על מה שאירע בביקור. לריסה: "ברגע שקיבלנו את האישור להפריה המלאכותית, הלכתי לבית חולים והתחלתי בטיפולים. הבאתי את המבחנה מבית החולים. לא רצינו להפסיד עוד חודש כי גם ככה הם משכו אותנו חודשים ארוכים עד שהתירו לנו לעשות זאת. אבל בבדיקה הביטחונית סירבו לאפשר לי להכניס את המבחנה, על אף שיש לנו אישור לכך, אבל אני לא התווכחתי והחזרתי את המחנה לאוטו. גם יגאל הכין מבחנה מראש, אך דקה לפני הביקור אחת הקצינות אמרה לו שעדיין אין אישור ולכן הוא לא יוכל למסור לי את המבחנה".

 

גאולה עמיר מספרת ל-ynet את המשך הסיפור, כפי ששמעה מבנה, יגאל: "רגע לפני הפגישה עם לריסה, אמרו לו שאין באפשרותו להגיש את המבחנה. יגאל גם שמע מאחד הקצינים שרוצים להגיש בג"ץ ולעכב את כל האירוע. לכן הוא החליט לעשות מעשה. הוא נכנס לשירותים ולקח חלב וביצה, ערבב את זה ביחד ומתברר שזה נראה אותו דבר, כך יגאל אמר. ואת זה הוא נתן לקצינה. הקצינה נכנסה לפאניקה כשראתה את זה, דחפה את לריסה וביטלה את הביקור. הכל מתועד במצלמות. לריסה פוחדת מהצל של הצל של עצמה. במיוחד כשהיא מודעת לזה שהיא תסכן בכך את הביקורים שלה ושל המשפחה".

 

לדברי לריסה טרימבובלר, יגאל ניסה במעשה הזה "לבדוק האם השב"ס יסכים להוציא את הזרע". אחיו של הרוצח, אמיתי עמיר: "מכיוון שהשחתת זרע נחשבת לעבירה חמורה ביהדות, ייתכן שיגאל רצה לבדוק קודם את כוונות השב"ס".  

  

האם גאולה מספרת כי בזמן הביקורים, הסוהרים אינם מאפשרים לעשות תנועה חריגה ללא מעקב צמוד: "לא נותנים לאף אחד לזוז בזמן הביקור. הסוהרים עומדים עליהם צמוד. לריסה לא יכולה למזוג כוס קפה בלי שיראו מה יש בתוכו. מדובר בשקר שאין כדוגמתו. אני צפיתי שזה מה שהשב"ס ינסה לעשות - לחבל ולמנוע את ההזרעה.

 

"עכשיו בטח יגידו שיגאל צריך לעבור דין משמעתי וידחו את ההזרעה. בכל היקר לי - הסוהרים לא זזים ממנו או מאיתנו בעת הביקור, ואפילו אין לנו אפשרות להיכנס לשירותים לבד. פשוט הנציב מקבל לגיטימציה מהתקשורת שטופחת לו על השכם. כבר אין בתי משפט והם עושים מה שהם רוצים. זה טירוף".

 

שלשום החליטו נציב שירות בתי הסוהר ופרקליט המדינה לאפשר נטילת זרע מיגאל עמיר שיועבר לאשתו לריסה טרימבובלר. זאת בעקבות עתירה שהגיש עמיר, בה ביקש לאפשר לאשתו לעבור הפרייה מלאכותית. ההחלטה התקבלה בתום התייעצות שקיימו ניצב השב"ס רב גונדר יעקב גנות ופרקליט המדינה ערן שנדר. השניים החליטו כי עמיר יוכל לתת דגימת זרע והיא תועבר מהכלא. בשב"ס אמרו כי אין בהסכמתם להזרעה אישור להוציא את עמיר אל מחוץ לכתלי הכלא.

 

בהכנת הידיעה השתתפו מירי חסון ורענן בן צור
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
יגאל עמיר ניסה להבריח זרע
צילום: גיל יוחנן
צילום: גיל יוחנן
לריסה טרימבובלר
צילום: גיל יוחנן
צילום: עופר עמרם
גאולה עמיר. השב"ס משקר
צילום: עופר עמרם
צילום: חיים צח
לא רצה להשחית זרע. אמיתי עמיר
צילום: חיים צח
מומלצים