שתף קטע נבחר

צילום: ראובן שורץ

אוהדי בית"ר באים לעשות בלאגן

"כשאוהדי בית"ר מתארחים בסכנין ומקללים את הנביא מוחמד, צועקים 'נשרוף לכם את הכפר' ו'מחבלים' הם פוגעים בדת. במצב כזה ברור שהאווירה תתלהט, בייחוד כשכל זה קורה בתוך מגרש כדורגל". ג'ימי טורק מבקש מהאוהדים הירושלמים לתת קצת כבוד לאחר ובמקום להקניט - להנות ממה שיש להם

קודם לכל, העובדה שפונים אליי לפני משחק בין בית"ר ירושלים ובני סכנין ומבקשים שאדבר על דברים אחרים שלא קשורים לטקטיקה וליכולת ספורטיבית מצערת אותי מאוד. זה לא קורה אף פעם לפני שהפועל תל אביב, נצרת עילית ושאר קבוצות הליגה מתארחות ב'דוחא', שם תמיד נערכים משחקים ספורטיביים על המגרש וביציעים, מה שמצביע על העובדה שמשהו בקהל של בית"ר ירושלים חייב להשתנות ומהר, אם רוצים שהשיח יישאר במגרש ולא יגלוש אל מחוצה לו.

 

אוהדי בית"ר מגיעים ל'דוחא' מראש כדי לעשות בלאגן, אם הם היו באים רק כדי לעודד את הקבוצה שלהם אז הכל היה עובר בשלום, אבל כשהם מתארחים בסכנין ומקללים את הנביא מוחמד, צועקים 'נשרוף לכם את הכפר' ו'מחבלים',הם פוגעים בדת. במצב כזה, ברור שהאווירה תתלהט, בייחוד כשכל זה קורה בתוך מגרש כדורגל.

 

מפליאה אותי העובדה שאוהדי בית"ר לא מתרכזים במה שיש להם. ארקדי גאידמק נפל לקבוצה שלהם כמו מלאך משמיים, יש לו תוכניות אדירות לקראת העונה הבאה, וכבר בעונה הזו ניתן לראות אילו שחקנים הוא הביא לקבוצה. שנים שלא הייתה כזו אווירה חיובית סביב הקבוצה הזאת, ועדיין האוהדים של בית"ר באים לעשות בלאגן. חבל.


ההתפרעות הגדולה בדוחא (צילום: ראובן שוורץ)

 

גאידמק פועל למען דו קיום בישראל, עובדה שהוא גם תרם חצי מליון לבני סכנין, שזה הרבה יותר ממה שממשלת ישראל תרמה לקבוצה. היתה לו יוזמה להביא שחקן ערבי לבית"ר, שלא יצאה לפועל, כנראה בגלל האוהדים, אז לא נורא, לא חייבים שחקן ערבי אם לא רוצים. אולם זה לא אומר שאי אפשר לכבד קבוצות ערביות ושחקנים ערבים אחרים שמשחקים בליגת העל. למה האוהדים של בית"ר לא יכולים לשיר רק על מליקסון, לרואה ואסולין?

 

אני לא אומר את הדברים האלו כדי להקניט את אוהדי בית"ר ירושלים, אני מדבר מהלב. על הקהל להבין שצריך קודם כל להתבגר ולחשוב על כדורגל וספורט נטו ולהשאיר את האנרגיות השליליות במקום אחר. גם המשטרה צריכה הפעם לקחת יותר אחריות וליטול יוזמה כדי להפסיק את הגזענות הזו. שהשוטרים יישבו ביציעים ויעצרו מייד כל מי שיקרא קריאות גזעניות שילהיטו את האווירה כי כבר נמאס מהדברים האלו. המשטרה צריכה ללמוד איך באירופה ניצחו את הגזענות.

 

האמת, כבר לא בא לי לדבר על הדברים האלו יותר. אני מקווה ורוצה להאמין שהאנשים שיגיעו למשחק יזכרו את מה שקרה שם בפעם הקודמת וישננו את הלקח המר, אני רוצה להאמין שאני לא טועה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יועד כהן
אוהדי בית"ר וסכנין. פגיעה בדת
צילום: יועד כהן
מומלצים