שתף קטע נבחר

לברוב מצפה שהחמאס יכיר בישראל בתוך שבועיים

שר החוץ הרוסי אמר בראיון כי הוא מצפה שהחמאס יעשה צעדים משמעותיים, עד לבחירות בישראל. לדבריו, בידוד החמאס עלול להוביל אפילו למלחמה גדולה במזרח התיכון

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום (ד') בראיון ליומון הרוסי "ורמייה נובוסטי" כי מדינתו מצפה מהחמאס לעמוד בתנאים הבינלאומיים, בהם הכרה בישראל בתוך שבועיים, עד לבחירות בישראל.

 

לברוב הוסיף כי במהלך ביקורו במוסקבה אמר ראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל, שהוא מתחייב לשקול הכרה במפת הדרכים, כמו גם הכרה במעמדו של אבו מאזן כאחראי למדיניות החוץ של הרשות הפלסטינית. "אני חושב שבשבועיים הקרובים נראה צעדים משמעותיים בכיוון הזה". בראיון לעיתון הזהיר לברוב מבידוד החמאס, דבר שיוביל לדבריו לכאוס ברשות הפלסטינית. "אולי מישהו רוצה להתערב בנעשה ברשות ולהרוס את החמאס. דבר כזה יוביל למלחמה גדולה במזרח התיכון".

 

שר החוץ הרוסי הוסיף כי הזמנת החמאס למוסקבה הייתה הסדק הראשון בחרם הבינלאומי נגד התנועה, ששלחה עשרות מחבלים מתאבדים לישראל. במהלך הביקור במוסקבה דרשו הרוסים מהחמאס לחדול מדרך הטרור.

 

במהלך הביקור במוסקבה, בשבוע שעבר, של ראשי החמאס אמר משעל, לאותו עיתון כי "מוסקבה הפכה למקום שבו נפתח לנו שער לקהילה הבינלאומית כולה". לדבריו, הביקור "שבר את המצור שישראל וארצות הברית ניסו לכפות עלינו". משעל הסביר למראייניו הרוסים כי עמדתה של רוסיה שונה מכל עמדה אחרת שהוצגה במערב.

 

בתום הביקור אמר שר החוץ הרוסי "אני מאמין שהביקור היה מאוד מועיל. הסכמנו להמשיך במגעים".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
מאמין. לברוב
צילום: איי פי
צילום: איי אף פי
התחייב לשקול. משעל
צילום: איי אף פי
מומלצים