שתף קטע נבחר

מאמן הפייסרס מסביר: למה שאראס מסופסל?

ריק קרלייל מייבש את הליטאי על ספסל אינדיאנה בעוד הוא מחזיר את המושכות לידי ג'מאל טינסלי שחזר מפציעה: "אני מנסה לגבש רוטצייה בה החבר'ה ירגישו בנוח"

בקיץ האחרון, עם פירסום דבר החתמתו של שרונאס יאסיקביצ'יוס על חוזה לשלוש שנים בתמורה ל-12 מיליון דולר, היללו ראשי האינדיאנה פייסרס את הכוכב האירופי החדש שעלה בידם. ראשון בין המשבחים היה הנשיא לארי בירד שסיפר על תכונותיו יוצאות הדופן של שאראס כפליי-מייקר אמיתי, עם ראיית משחק נדירה, יד מצוינת מרחוק ו-ווינריות בלתי נדלית. הוא עשה זאת בגדול באירופה ויעשה זאת גם ב-NBA, התחייב בירד רק לפני חצי שנה.

 

היום, ספק אם נשיא הפייסרס יכול עדיין לעמוד מאחורי הבטחותיו בנוגע לבייבי הליטאי שלו. ובכל מקרה, בטוח שהמאמן ריק קרלייל אינו חולק את אותן התרשמויות בתקופה האחרונה. לא ניתן להסביר את החלטתו לשתף את שאראס רק באחד מששת המשחקים האחרונים של הפייסרס. לא נראה כי זה הולך להשתנות בקרוב, נוכח כושרו המצוין של ג'מאל טינסלי, שחזר מפציעה.

 

שאראס לא ממש הצליח להוכיח את עצמו במהלך תקופת העדרותו הארוכה של טינסלי בגלל פציעה ולא הצליח לפלס דרכו לחמישייה על חשבונו של הרכז המחליף, אנתוני ג'ונסון, שבניגוד אליו שמר על יציבות, גם אם לא הבריק. מבחינת קרלייל, אין בכוונתו לשנות משהו בהיררכיית הרכזים שלו - כשטינסלי יחזור בקרוב למקומו בהרכב הראשון וג'ונסון יהיה הראשון לגבותו מהספסל לפני שאראס. מצד שני, מסביר המאמן, אין לו כוונה להשתמש ברוטצייה של יותר משני רכזים.


שאראס בין בירד וקרלייל. התחלה מבטיחה, ההמש קצת פחות (איי.פי)

 

"זה נהייה ברור לגמרי במשחקים האחרונים שהוא (טינסלי) עושה את ההבדל מבחינתנו" אמר קרלייל, כשנדרש לשאלת כתבי ה'אינדיאנפוליס סטאר'. "אני לא מתכוון לבחון את שיתופם של כל שלושת הרכזים רק כדי לתת להם לשחק. אני מנסה לגבש רוטצייה, בה החבר'ה ירגישו בנוח".

 

לפי קרלייל, רוטצייה נוחה מבחינת השחקנים היא חלוקת נטל בין שני הרכזים - דהיינו, טינסלי וג'ונסון. עם זאת, הוא שולח מסר מעודד לשאראס, או אזהרה לאחרים. "בכל מקרה, עליך להיות מוכן לשחק את הדקות שלך, כי תמיד יש שחקנים טובים מאחוריך. זוהי עובדה. עמדת הרכז לא היתה חזקה אצלנו זה זמן רב, כך שאלו חדשות טובות בשבילנו. זוהי אולי בעיה, אבל בעיה חיובית מבחינתנו".

 

שאראס בוודאי אינו מרגיש מרוצה מההדרדרות במעמדו, אך לפחות בכל הנוגע להתנהגות מחוץ למגרש ומול התקשורת נראה כי התאקלם בארצות הברית. "אין לי שום דבר מה לומר חוץ מזה שעלי להתמודד עם זה", הגיב שאראס על מצבו והביט באכזבה מסוימת בנתונים הסטטיסטיים שהפיק עד כה ב-62 משחקים - 8 נק' (ב-41.1 אחוזים מהשדה), 3.1 אסיסטים ו-1.61 איבודים ב-22.4 דקות למשחק.


טינסלי (מימין) לצד סטיבן ג'קסון על הספסל. חזר למגרש (איי.פי)

 

אגב, המשחק היחיד בו שותף שאראס לאחרונה, היה ב-21 לחודש בממפיס. הרכז שיחק 21 דקות, רק בגלל העדרות של טינסלי החולני עקב זיהום בסינוסים. הרכז

 הליטאי לא נתן למאמנו סיבה להתלבט שוב בסוגייה, כשקלע רק 4 נקודות (1 מ-3 מהשדה), מסר 3 אסיסטים ואיבד שני כדורים. הפייסרס הובסו 105:75 על ידי הגריזליס. הם חזרו לנצח עם שובו של טינסלי ובלי כל תרומה משאראס, לפנות בוקר 85:95 מול שיקגו בולס בבית. אפילו הרכז הרביעי, אדי גיל, קיבל עדיפות וזכה לשחק בדקה האחרונה. 

 

"יש לנו שלושה רכזים איכותיים" הסביר ג'ונסון (9 נק' ו-4.3 אסיסטים למשחק) את המצב החדש עם חזרתו של טינסלי, "אני הייתי מחוץ לסבב בתחילת העונה וזוהי העבודה של ריק לשלוח למגרש את החבר'ה שהוא מאמין שיכולים לעזור לנו לנצח. כרגע אני מוצא עצמי בסבב. אני מרגיש די טוב בנוגע ליכולת שלי. אני מרגיש שאני שייך לרוטצייה בדרך משחקי בחודשים האחרונים. בשבילי, אין פה עניין של לפתוח בחמישייה, אלא להשיג את הדקות שלי ברוטצייה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שאראס. מסופסל
צילום: רויטרס
צילום: איי פי
ריק קרלייל. רוצה רוטצייה ברורה
צילום: איי פי
מומלצים