שתף קטע נבחר

הרב בעדני מש"ס: שרון נענש על שיתוף הפעולה עם שינוי

"שרון קיבל שבץ בגלל שהלך עם שינוי ופגע בשירותי הדת", הסביר הרב שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, בדרשה שנשא בבית כנסת בירושלים. הוא אף הבטיח "גיהינום" למי שלא יצביע ש"ס. שינוי: הגיהינום היחיד עליו אפשר לחשוב הוא חזרתם לממשלה

הרב שמעון בעדני, ממועצת חכמי התורה של ש"ס, הפליא אמש (שבת) בהסברים לנפילתו של ראש הממשלה למשכב. "אריאל שרון קיבל שבץ בגלל שהלך עם שינוי ופגע בשירותי הדת", הסביר בדרשה שנשא בבית-הכנסת "יזדים" בשכונת הבוכרים בירושלים.

 

הרב בעדני אף הבטיח "גיהינום למי שלא מצביע ש"ס". בכך הרחיב את דברי המנהיג הרוחני, הרב עובדיה יוסף, שהבטיח כבר בתחילת החודש  כי רק מי שיצביע לש"ס יזכה להגיע לגן-עדן.

 

בעדני התייחס גם לאדישות הציבור לבחירות ואמר: "אנו עומדים בפני מערכה חשובה. בבחירות הקודמות שינוי קיבלה יותר מנדטים מש"ס ולכן לא לקחו אותנו לקואליציה. היתה לנו תקופה קשה, מייאשת. בשבילנו הבחירות האלה הן לטובת הישיבות, תלמודי התורה, המקוואות - אז איך אנחנו יכולים להיות אדישים? התפקיד שלנו בכנסת הוא לעצור את ההרס בעם ישראל, לכן אנו מרשים לעצמנו להיכנס ל'עגל הזהב' הזה. הרי שאם לא. מה לנו ולבית המחוקקים? תורת ישראל היא החוק שלנו".

 

לרוב נושא בעדני את דרשתו לפני הדרשה של הרב עובדיה. דבריו עוררו מבוכה בש"ס, למרות שדעתו של הרב מוכרת לראשי המפלגה. עם זאת, הסבירו בש"ס כי דבריו לא יזיקו לקמפיין.

 

בעדני עומד בראש "כולל" בבני-ברק, ונחשב לפעיל מרכזי ביותר במועצת החכמים של ש"ס. הוא מוכר כדעתן האומר את דברו, גם אם הדבר עלול לעורר סערה. בעדני מרבה להתייעץ עם יו"ר ש"ס, אלי ישי. הוא מעורב בפוליטיקה ופועל בעיקר בנושא רשת החינוך של התנועה, מעיין החינוך התורני.

 

מפלגת שינוי, יריבתה של ש"ס, הגיבה הבוקר לדבריו: "הגיהינום היחיד עליו אפשר לחשוב הוא חזרת ש"ס לממשלה. ראשי ש"ס אינם יכולים להתאפק והסתיר את פרצופם האמיתי. מאחורי המסיכה של ש"ס מסתתרת תנועה איומה שרוצה לקחת את החברה ישראלית למקומות אפלים של קללות וכישופים".

 

גם במרצ-יחד הגיבו בזעם לדברי הרב בעדני. "אחרי פורים הורידה ש"ס את המסיכה, ולאחר שניסתה להצטייר כ'חברתית', הוכיחה בבירור שנותרה מפלגה חשוכה של עובדי אלילים ומנבלי פה", תקפה זהבה גלאון. אברהם פורז (חץ), שישב בממשלת שרון: "ההתבטאות מוכיחה שוב את הרשעות וחוסר הרגישות של מנהיגות ש"ס. גם ישיבתה באופוזיציה לא גרמה לה ולמנהיגיה ללמוד מהי דרך ארץ, ואולמרט חייב להתנער ממנה אחרי הבחירות".

 

 

בהכנת הידיעה השתתפו שרון רופא-אופיר ורועי נחמיאס
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
בעדני. מבטיח גיהינום
צילום: עמית שאבי
צילום: רויטרס
שרון. עונש על שינוי
צילום: רויטרס
מומלצים