שתף קטע נבחר

לא התקבל לעבודה בביטוח "בגלל התנגדות המיסטיקן"

22 שנות ותק במקצוע לא עמדו לזכותו של אבי פריינטה, שביקש להתקבל לעבודה אך נדחה בגלל תוצאות שליליות אצל מיסטיקן: "הוא תפס את כף היד שלי והחל לקרוא בה", סיפר. "בהמשך אמר שהוא מומחה לקריאת תווי פנים, בחן את פניי מקרוב ושאל אותי אם אני יכול לשדרג אותן"

חברות רבות בשוק נוהגות לחקור את אופי המועמדים שמגיעים לראיונות עבודה, אבל בחברת ביטוח מנתניה החליטו שלא להסתפק בשאלונים וטפסים, אלא ללכת צעד אחד נוסף קדימה (או אחורה) - לכיוון המיסטיקה. וכך קרה שאבי פריינטה, חשב ממגבעת שמואל, ביקש להתקבל לחברת "דויד שילר" אולם בסיומה של סדרת הראיונות נשלח למיסטיקן שקרא את תווי פניו ואת כף ידו וקבע כי אינו מתאים.

 

פריינטה (50) הינו חשב במקצועו כבר 22 שנה ולאחרונה הגיש מועמדות למשרה בחברת הביטוח מאזור התעשייה בנתניה. "הציעו לעבוד בחברת הביטוח כחשב - מקצוע בו יש לי נסיון רב ותעודות הסמכה", הוא מספר. "הגעתי לראיון ראשון אצל סמנכ"ל החברה, עברתי בדיקות גרפולגיה, הצגתי המלצות ובהמשך הוזמנתי לראיון שני אצל המנכ"ל. הבנתי שבדקו את כתב היד ונמצאתי מתאים ובנוסף בדקו את ההמלצות שלי אצל רואי חשבון שאני מכיר. גם הם המליצו עליי בחום ונתנו חוות דעת חיוביות עליי ועל עבודתי.

 

"לאחר הראיון השני הייתי משוכנע שהתקבלתי, אך הסמנכ"ל אמר שעלי לפגוש גם את המנכ"ל. בפגישה איתו הוא ביקש ממני לעבור בדיקה נוספת וציין בפני שאותה בדיקה תקבע אם האופי שלי מתאים לאופי שלו, כדי שנוכל לעבוד יחד".

 

פריינטה לא דחה את הדרישה אך לא שיער כיצד הדברים יתגלגלו מכאן והלאה. "הגעתי למקום בראשון לציון. נכנסתי למשרד בו ישבו גבר ופקידה. כבר בהתחלה היה נראה לי מוזר שכל המשרד מלא בנרות דולקים. מהר מאד הבנתי שמדובר במיסטיקן ולא באיזו בדיקה מקצועית שאמורה לבדוק את כישוריי המקצועיים או את ההסמכות שלי.

 

"האיש ביקש את תאריך הלידה שלי והחל לעשות כל מיני חישובים. באמצע הראיון הוא תפס את כף היד שלי והחל לקרוא בה. בהמשך הוא אמר שהוא מומחה לקריאת תווי פנים, בחן את פניי מקרוב ושאל אותי אם אני יכול לשדרג אותן. בהמשך שאל אותי איך אני במערכות יחסים עם נשים. הייתי בהלם. זה נראה לי מוזר - מה הקשר בין כף היד ותווי הפנים לבין היותי חשב? השאלה על מערכות היחסים שלי נראתה מוזרה עוד יותר. מערכת יחסים עם אשה יכולה לקבוע אם אני מתאים לעבודה כזאת?".

 

לדברי פריינטה, לאחר הבדיקה התקשר אליו המנכ"ל והודיע לו כי החליט שלא לקבל אותו לעבודה בחברת הביטוח. "הוא אמר שהתשובה שלילית לא בגללי, אלא בגללו, מכיוון שהוא לא מתאים לי. הוא לא הסביר לי על מה הוא מסתמך וציין שאותו מיסטיקן לא מסביר לו את הסיבות להחלטה אלא רק קובע אם התוצאה שלילית או חיובית. אני הרבה שנים בתחום החשבות והייתי לא פעם אחת בראיונות עבודה, אבל דבר כזה מוזר אף פעם לא קרה לי".

 

סמנכ"ל הכספים של "דויד שילר", אבי טלר, הסביר ל-ynet בעקבות הדברים כי מאחר ומדובר בחברת ביטוח העוסקת בביטוחי בריאות

, אמינות העובדים - הנחשפים לפרטים חשובים - משמעותית ביותר. "פריינטה עבר תהליכים של ראיונות, אך לצערנו הוא לא עבר את הראיון המסכם ובסופו של דבר לא התקבל לעבודה", אמר טלר.

 

בנוגע למיסטיקן הוסיף, כי מדובר באדם שהינו מרצה בכיר בהרבה תחומים ומעביר סדנאות לארגונים גדולים בארץ. במקרה של פריינטה, לדברי טלר, נערך ראיון ארוך במהלכו נחשפו פרטים "אליהם איני רוצה להיכנס. בסיכומו של הראיון ואחרי כל הנתונים שהתקבלו, הוחלט שלא לקבל את אבי לתפקיד".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלום בר טל
הדרך לג'וב עוברת בניו-אייג' (אילוסטרציה)
צילום: שלום בר טל
מומלצים