שתף קטע נבחר

סקר: קדימה והליכוד יורדות, העבודה עולה

כאשר חמישה ימים בלבד נותרו עד ליום הבחירות, מתכווצת קדימה בשלושה מנדטים ומתייצבת על 36. כך עולה מסקר "ידיעות אחרונות" ומכון דחף. גם הליכוד נחלש במנדט ל-14. מנגד - עולה העבודה בשני מנדטים ל-21. ישראל ביתנו עולה ל-11 ומרצ מתחזקת ל-6 מנדטים. רק 57% מהצעירים יילכו להצביע בפעם הראשונה

בכירי קדימה משדרים בימים האחרונים מסרים שהמשחק נגמר והבחירות הוכרעו, אך חמישה ימים לבחירות נחלשת קדימה בשלושה מנדטים ומתייצבת על 36. מנגד - העבודה מתחזקת בשניים ל-21 מנדטים והליכוד נחלש במנדט ויורד ל-14 בלבד. כך עולה מסקר שערך מכון דחף בהנהלת ד"ר מינה צמח עבור "ידיעות אחרונות".

 

הסקר הקודם שנערך לאחר המבצע ביריחו, שהעניק לקדימה עוד שני מנדטים, אך ככל שחלפו הימים מאז, התכווצה שוב קדימה. גם בסקר "מעריב" ובסקר "גלי צה"ל" המתפרסמים הבוקר ניכרת מגמת היחלשות קדימה והתחזקות העבודה. על-פי סקר דחף שנערך בקרב מדגם מייצג שכלל 1,062 ישראלים בוגרים (טעות דגימה של כ-3%), מתחזקת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן במנדט ומתייצבת על 11 מנדטים. מספר מנדטים זהה לזה שמקבלת ש"ס.

 

 


 

גם האיחוד הלאומי-מפד"ל מתחזקת במנדט ל-9, המפלגות הערביות יקבלו 7 מנדטים. גם בתחתית הליגה, יש הפתעות - מרצ מתחזקת בשני מנדטים ל-6 ואילו יהדות התורה נחלשת במנדט ל-5.

 

על-פי סקר "גיאוקרטוגרפיה" שבוצע עבור גלי צה"ל נחלשת קדימה ל-34 מנדטים, העבודה מתחזקת ל-20-21 מנדטים, הליכוד דווקא מתחזק ומתייצב על 18 וליברמן מקבל 13.

 

מכון דחף בדק גם מהן העדפות 294 הצעירים המצביעים בפעם הראשונה בחייהם. גם הם יעניקו את רוב הקולות לקדימה, אך הם ימניים יותר ודתיים יותר מהוריהם. רק 57% מהם יבואו להצביע וזה אחוז נמוך לעומת כלל האוכלוסיה. בסקר הקודם של מכון דחף אמרו 63 אחוזים מהנשאלים שיבואו להצביע. המצביעים הצעירים שווים כשמונה מנדטים (7.7% מכלל בעלי זכות הבחירה בישראל). שיעור הערבים גדול יותר בקרב הצעירים.

 

על-פי הסקר, 26 אחוזים מהצעירים יעניקו את הקולות לקדימה, כמעט 19 אחוזים לאיחוד הלאומי-מפד"ל, 9 אחוזים לש"ס ושיעור דומה ליהדות התורה, כשמונה אחוזים למפלגות הערביות. 6.5 אחוזים למרצ, רק 5.5 אחוזים לעבודה ושיעור דומה לליכוד. 4 אחוזים יצביעו לירוקים, 3 אחוזים לעלה ירוק, 2.2 אחוזים יתנו את קולם לחץ של אברהם פורז ושיעור דומה יאמרו "דא" לליברמן.

 

השאלה שמעסיקה רבים כעת היא כיצד תיראה הקואליציה העתידית. אהוד אולמרט הצהיר אמש בראיון ללונדון וקירשנבאום כי "מי שלא יהיה מוכן להיות שותף לתוכנית ההתכנסות לא יכול להיות שותף קואליציוני". נראה שהדבר יקשה על ליברמן ועל ש"ס להשתתף בממשלה. אלי ישי מיהר להכריז ש"אולמרט לא יעשה התנתקות. מדובר בתעמולת בחירות בלבד".

 

ואילו שמעון פרס, מס' 2 בקדימה, תקף בכנס בחירות בשוהם את תוכניתו של ליברמן "לא יעלה על הדעת שישראל תבצע טיהור אתני ותגרש את ערביי ישראל מהמדינה. אין מקום לפראות ביחסים בינלאומיים. תוכניתו של ליברמן לגבי אום אל-פחם מסוכנת ותוביל לאובדן הגליל. כבר היום חיים שם יותר ערבים מיהודים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
מזנק. פרץ
צילום: ירון ברנר
צילום: איי אף פי
ירידה לאולמרט
צילום: איי אף פי
צילום: רויטרס
אין סיבה לחייך. נתניהו
צילום: רויטרס
צילום: אביגיל עוזי
ליברמן בעלייה
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים