שתף קטע נבחר

חיים כץ תוקף: "העם שונא את ביבי, עליו ללכת"

חבר הכנסת חיים כץ (ליכוד) איבד את מקומו בכנסת. בשיחה עם ynet הוא אומר את מה שעד עכשיו נאמר בחדרי חדרים: "נתניהו צריך לקום וללכת... לא שונאים את הליכוד, שונאים את ביבי". ובעוד בליכוד מלקקים את הפצעים, יושב ראש העבודה, עמיר פרץ, ייפגש בצהריים עם יושב ראש ש"ס, אלי ישי

"נתניהו צריך לקום וללכת. אם הוא רוצה לשקם את הליכוד, כמו שהוא טוען, שיקום ויילך". כך אמר הבוקר (יום ה') ל-ynet חבר הכנסת חיים כץ, שאיבד את מקומו במשכן בעקבות מפלת הליכוד בבחירות. כץ לא בודד בדעותיו, אבל הוא היחיד שמעז להגיד באופן גלוי את מה שבכירי הליכוד דוגמת סילבן שלום, דני נוה ולימור לבנת, רומזים דרך מקורביהם.

 

 

"המחאה של הציבור בקלפי לא הייתה נגד הליכוד, אלא נגד נתניהו", הסביר כץ. "מה לעשות, אי-אפשר להחליף את העם. זה כמו בכדורגל, אי-אפשר להחליף את הקבוצה אבל אפשר להחליף את המאמן. אני בכל מקרה בחוץ, אבל הדאגה שלי היא לתנועה. נתניהו אשם בכל הסיפור הזה. שלוש שנים צעקתי שהגזרות שלו קשות מדי. הוא שיקם את הכלכלה בצורה דרסטית מדי ויצר שנאה בעם".

 

את גודל השנאה, סיפר כץ, הבין רק כאשר בתום הקמפיין התלווה לביקורו של נתניהו בכותל המערבי. "שמעתי אישה אומרת לבנה שיילך להגיד לביבי שבגללו הוא רעב", אמר. "נתניהו לא קלט את זה. הוא בכלל לא קולט שהוא לא יצליח לשקם את הליכוד".

 

גם על אופן ניהול קמפיין הבחירות יש לכץ ביקורת קשה: "לא ניהלו את הקמפיין כמו שצריך, השקיעו בהסברה ותשדירים במקום לפעול בשטח. יום הבחירות לא היה מאורגן. אבל בכל מקרה, אני מעריך שגם זה לא היה עוזר. לא שונאים את הליכוד, שונאים את ביבי".

 

"המורדים החדשים" נגד נתניהו

 

השרים לשעבר סילבן שלום, דני נוה ולימור לבנת קיימו אתמול פגישה בביתו של שלום, בה דנו ככל הנראה בדרכים להדחת נתניהו מתפקיד יושב ראש המפלגה.

 

שלום, שמוביל את המהלך, מגייס כעת לצדו בכירים נוספים במפלגה, ובראשם את ישראל כץ, המשמש כיושב ראש מזכירות הליכוד. תפקיד זה מקנה לכץ את היכולת לכנס את מרכז הליכוד. מקורביהם של השניים מסרו כי כעת מתנהלים ביניהם דיונים בנושא.

 

במקביל, נתניהו לא טומן ידו בצלחת. תומכיו במפלגה אומנם מעטים כרגע, אך גם הם כונסו על-מנת לדון בדרכים לעצור את "המורדים החדשים", שיצאו הפעם נגד מי שפעם עמד בראשם.

 

ובינתיים בעבודה

 

בעוד בליכוד מלקקים את הפצעים, יושב ראש מפלגת העבודה, עמיר פרץ, ייפגש בצהריים עם יושב ראש ש"ס, אלי ישי. השניים ידונו בשיתוף פעולה אפשרי בין שתי המפלגות בנושאים כלכליים וחברתיים. הם צפויים לדון גם באפשרות להקים "גוש חברתי" בממשלה החדשה שתוקם.

 

בכירים בעבודה העריכו אמש כי העבודה תשתתף בממשלה הבאה. לדבריהם, ההתלבטות המרכזית של פרץ בשלב זה היא בין תיק האוצר ותיק הביטחון. אופציה נוספת היא "התיקים המצ'פרים" - תמורת ויתור על אחד מהתיקים הבכירים תקבל העבודה את התיקים החברתיים וכן תיק נוסף.

 

פרץ לא יסכים לקחת את תיק החוץ בתור תיק בכיר עבור מפלגת העבודה. ברור לו כי מדובר ב"מלכודת יוקרתית". זאת, כלקח מ"מקרה דוד לוי", שחרט על דגלו את הטיפול בנושאים החברתיים, ובסוף רץ לעבר משרד החוץ.

 

בכל מקרה, אומרים בכירים במפלגה כי ידרשו לקבל את תיק החינוך למפלגת העבודה. בכירים בעבודה גם הציעו שהעבודה תתעקש במשא ומתן לקבל גם את ראשות ועדת חוץ וביטחון. עוד נמסר כי העבודה החליטה שצוות מקצועי ינהל בעבורה את המו"מ הקואליציוני, במקום פוליטיקאים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
"שיקום ויילך". כץ
צילום: אביגיל עוזי
צילום: איי אף פי
יתפטר? נתניהו
צילום: איי אף פי
צילום: איי אף פי
פרץ. דיל עם ישי?
צילום: איי אף פי
מומלצים