שתף קטע נבחר

מת הכריש "הענק" שחולץ מרשת הדייגים

הכריש מזן "ענק" חולץ מרשת דייגים מול חוף דור במבצע מורכב, אך לא התגבר על פצעיו ויממה לאחר מכן אותר מת בין הסלעים. זו אחת הפעמים הבודדות שבה נצפה כריש מזן זה מול חופי ישראל

רבים עקבו בדריכות אחר הכריש מזן "ענק" ששוחרר מרשת דייגים באזור חוף דור ליד זכרון יעקב, אולם אמש (יום א') נמצא הכריש מת על סלעים במרחק של כשני קילומטרים מהמקום שבו חולץ. חוקרי מרכז חקר מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל (מחמל"י) בודקים כעת האם מת מתשישות או מסיבות אחרות.

 


הכריש חולץ, אך מת כעבור כמה שעות (צילום: שרה לי-גרנית)

 

אורכו של הכריש הענק מגיע ליותר מ-12 מטרים, והוא אותר על-ידי טייס של מטוס קל שטס באזור, במרחק של כ-150 מטר מהחוף. מנהל מרכז מחמל"י, עוז גופמן, סיפר ל-ynet שהכריש נמצא לפחות 10 קילומטרים צפונה למקום שבו אותר לראשונה. "ככל הנראה בשל הים הסוער והאתר הארכיאולוגי שנמצא באזור המאיים על כריש בסדר גודל זה, החיה לא התגברה על פצעיה ומתה". 

 

גופמן ואנשי המרכז הגיעו ביום שבת בסירה לאזור שבו התגלה הכריש וחתכו את הרשת. חלקם צללו מתחתיו על מנת לחלצו. החוקרים מסרו שהוא היה מותש, והם נותרו באזור עד שווידאו שחזר לעומק הים. "לצערנו, התברר שאי אפשר היה לרפא את הפצעים. שיחררנו אותו במצב קשה".

 

הכריש שנתפס הוא הרביעי שנראה ב-40 השנים האחרונות באזור. בשנות ה-60 נראה כריש כזה באזור עכו, לפני מספר שנים נתפס כריש "ענק" קטן באזור חיפה, ואילו לפני מספר שנים דווח על כריש ענק בוגר מול חופי לבנון. הכריש הענק חי בדרך כלל במערב הים התיכון ובאוקיינוס האטלנטי.

 

שלשום התגלה בחוף בת גלים בחיפה פגר של לווייתן מסוג "מזיפות" באורך של כשלושה וחצי מטר. פרטיו ודגימות מדמו נלקחו למעבדות על מנת לגלות את הגורם המדויק למותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מבצע החילוץ
צילום: שרה לי-גרנית
מומלצים