שתף קטע נבחר

אפל הפיצה תוכנה המאפשרת למק להריץ Windows

טלטלה בעולם המחשבים: אפל הפיצה תוכנה ידידותית המאפשרת לראשונה למחשבי מקינטוש להריץ גם מערכת ההפעלה Windows. המטרה: הגדלת נתח השוק של מחשבי מק ועימות אפשרי עם מיקרוסופט

צעד דרמטי בעולם המחשבים: אפל, יצרנית מחשבי מקינטוש, הפיצה גירסת בטא של תוכנה המאפשרת למחשבי מקינטוש חדשים המבוססים על שבבי אינטל, להריץ את מערכת ההפעלה Windows, במקביל למערכת ההפעלה OS X למק.

 

על פי אפל, התוכנה החדשה, המכונה Boot Camp, מיועדת להורדה חינם החל מהיום. אפל הודיעה ביוני, 2005, על כוונתה להעביר את מחשביה ממעבדי IBM למעבדי אינטל, יצרנית המעבדים הגדולה בעולם. המעבר למעבדי אינטל צפוי להסתיים עד סוף 2007.

 

עד עכשיו - התקנה לא פשוטה

 

עד היום ניתן היה להתקין באופן חוקי רק את מערכת ההפעלה של אפל (Mac OSX) על מחשבי המקינטוש. משתמשים שרצו להשתמש בתוכנות של מיקרוסופט נאלצו להתקין מערכת הפעלה וירטואלית נוספת על המחשב שלהם בנוסף למערכת הקיימת. האמולציה הזאת איטית, בעלת ביצועים מוגבלים ויקרה.

 

בעקבות ההכרזה של אפל, ברור היה כי המהלך האחרון פותח פתח לאפשרות כי משתמשי PC זולים יריצו עליהם גירסאות פיראטיות של ה-Mac OS X, מערכת ההפעלה של אפל, כמו גם יריצו על מחשבי המק את מערכת ההפעלה Windows XP.

 

ואמנם, לאחרונה הכריזו שני האקרים, כי הצליחו להפעיל במחשב אחד שתי מערכות ההפעלה - XP ומק - כך שניתן לבחור באחת מהן. השניים הצליחו להתקין את מערכת ההפעלה Windows XP על מחשב מקינטוש של אפל, וזכו ביום ה' בפרס של 13,854 דולרים במסגרת תחרות שיזם משתמש מק.

 

עם זאת, הפעלת Windows XP על מחשבי מק עדיין לא הייתה פשוטה. למרות שהקוד של המפצחים ניתן להורדה ברישיון של קוד פתוח, עדיין נדרש ידע טכני רב, ועבודה סיזיפית על מנת להשתמש בו. תוכנת Boot Camp מאפשרת לבצע את ההליך באופן ידידותי, ומתקינה את Windows על מחשבי מק "בכמה קליקים" וגם באישור של אפל.

 

Boot Camp כוללת ממשק התקנה גרפי בנוסח "צעד אחר צעד", ומאפשרת ליצור מחיצה (partition) שנייה בדיסק הקשיח עבור Windows, לצרוב דיסק הכולל את כל מנהלי ההתקנים הנחוצים של Windows, ולהתקין את Windows XP מדיסק ההתקנה. לאחר שההתקנה הושלמה, המשתמשים יכולים לבחור אם להריץ את Mac OS X או Windows בכל הפעלה (מצב Dual Boot).

 

צעד לקראת עימות כולל עם מיקרוסופט?

 

גירסת הבטא של Boot Camp מיועדת עבור Mac OS X Tiger v10.4.6 ודורשת 10 גיגה בייט פנויים בדיסק הקשיח ומחשב מק מבוסס אינטל.

 

גירסה סופית של Boot Camp תהיה זמינה כתכונה שתשולב בגירסה העתידית החדשה

של מערכת ההפעלה Mac OS X 10.5, המכונה Leopard.

 

אפל מחזיקה היום בכארבעה אחוזים בלבד משוק המחשבים האישיים העולמי, אך ההחלטה האחרונה עשויה להקפיץ את נתח השוק שלה, בזכות משתמשים שיבקשו ליהנות משני העולמות – סביבת מק ו-Windows.

 

ההצלחות הבולטות ביותר של אפל הן נגן המוזיקה iPod, אשר נתח השוק שלו בארה"ב עולה על 70 אחוזים, וחנות המדיה המקוונת iTunes.

 

שני המותגים האלה הפכו את אפל לשם נרדף למוזיקה דיגיטלית ניידת - ולאחרונה גם וידאו דיגיטלי נייד. לא מן הנמנע כי התוכנה הקרובה עשויה להצביע על עימות חזיתי מתקרב בין מיקרוסופט לאפל בכל החזיתות.

 

"אנו חושבים כי ה-Boot Camp תהפוך את המקינטוש למושך יותר עבור משתמשי Windows השוקלים מעבר למקינטוש", אמר פיליפ שילר, נשיא שיווק תוכנה עולמי באפל. לדבריו, הרבה מאוד לקוחות הביעו רצון להריץ את Windows על החומרה של אפל, בעקבות המעבר למעבדי אינטל".

 

הדיווח הראשוני התקבל באמצעות האימייל האדום

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Mac Mini. גם ל-Windows XP
צילום: איי פי
מומלצים