שתף קטע נבחר

גם בישראל: עמותת המאיצים

מירוצי מיאוץ (דראג), ספורט מוטורי מאד פופולארי בארה"ב, הגיעו לישראל באופן רשמי. מירוצים עוד אין אמנם, אבל ארגון נהגי הדראג הישראלי יצא לדרך

"ארגון נהגי מרוצי המיאוץ", זה שמה של עמותה רשומה חדשה בישראל, המאגדת החל מהיום את חובבי הספורט המוטורי הזה, שנחשב לאחד הפופולריים בארה"ב. והסיבה לפופולריות הגבוהה שלו שם, היא העובדה שמדובר בספורט מוטורי עממי יחסית. רק כדי להכניס דברים לפרופורציה - מירוצי דראג מתקיימים שם זה יותר מ-70 שנה, בשלל קטגוריות וליגות תחרותיות.


מכונית דראג. הרבה מנוע, הרבה כוח. תצלומים: ליאור ברוך

 

דראג?

 

מירוצי דראג הם תחרות האצה בקו ישר, הנערכת בין שתי מכוניות, על מסלול אספלט שאורכו כ-400 מטר (רבע מייל). שתי המכוניות מתמקמות על קו הזינוק, ורמזור המכונה "עץ חג המולד" מזניק אותן לתחרות האחת נגד השנייה. המנצחת היא כמובן המכונית שחוצה ראשונה את קו 400 המטרים.

 

בזמן חציית קו הסיום נמדדות מהירות הנסיעה של המכונית, ומשך הזמן שלקח לה לכסות את המרחק. בעקבות הפופולאריות הרבה של הענף, מציינות יצרניות רכב רבות את נתון הרבע מייל של מכוניותן בעלונים פרסומיים.


 

מכוניות הדראג נבנות במיוחד לתחרות ברמות שונות של השקעה, החל ממכוניות סדרתיות המוסבות לתחרות, וכלה בדגמים הנבנים מ"דף חלק". התוצאה בקטגוריות הבכירות של המירוצים עשויות להגיע למכוניות עם מאות ואף אלפי כוחות סוס, שמאיצות למהירות מרבית של 535 קמ"ש תוך כשש שניות, ומגיעות למהירות של 100 קמ"ש תוך חצי שנייה. כן, זו אינה טעות. מ-0 ל-100 קמ"ש תוך חמש עשיריות שניה.

 

הארגון הישראלי

 

העמותה הישראלית למירוצי דראג הוכרה רשמית על-ידי רשם העמותות לפני כחודש, והיא יוצאת לדרך היום. לדברי ליאור ברוך, יו"ר ודובר העמותה, המטרות העיקריות - מלבד כמובן טיפוח הענף בישראל - הן לארגן מירוצים בינלאומיים בישראל, לייצג את הענף מול גופים ממלכתיים ותיקון תקנות מירוצים ובטיחות.

 

כן מתכננת העמותה להקים מסלולי תחרות בישראל, לתאם פעילויות מול התאחדות הספורט המוטורי בישראל ולקדם את הבטיחות בדרכים, כל זאת על רקע אישורו לאחרונה של חוק הספורט המוטורי בכנסת. שיהיה בהצלחה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכוניות קלאסיות - בסיס אהוב במיוחד למכוניות דראג
צילום: ליאור ברוך
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים