שתף קטע נבחר

הרשות תדרוש מהאו"ם לגנות את תקיפות ישראל

"ישראל אינה מבינה אלא את שפת הכוח והדם", אמר דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה. לדבריו, הרשות תדרוש ממועצת הביטחון של האו"ם ומהקוורטט לגנות את תקיפות צה"ל ברצועה ובגדה בסוף השבוע, בהן נהרגו 15 פלסטינים

הרשות הפלסטינית הודיעה אמש (שבת) כי בכוונתה לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי שזו תגנה את ישראל על תקיפותיה האחרונות בשטחים, ובמיוחד ברצועת עזה. זאת לאחר שבסוף השבוע נהרגו 15 פלסטינים בתקיפות צה"ל, שבעה מהם מירי של חיל האוויר על מחנה אימונים של ארגון המזוהה עם הפתח באזור חאן יונס.

 

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר כי הרשות תפנה בשעות הקרובות לאו"ם כדי שזה יורה לישראל להפסיק את ההסלמה החמורה, שלדבריו,

 תגרור תוצאות מסוכנות. אבו רודיינה הוסיף כי המשך מדיניות זו של ישראל תוביל את האזור להתדרדרות וחוסר יציבות נוספים. "אנו דורשים מהקוורטט ומהקהילה הבינלאומית להתערב באופן דחוף, וללחוץ על ישראל להפסיק את תוקפנותה", אמר.

 

גם דובר הממשלה הפלסטינית, ד"ר רזי חמד, גינה אמש את התקפת ישראל בחאן יונס. חמד אמר כי מדובר בפעולת טרור ויש צורך לבודד ולהעלים את ישראל. לדבריו, "ישראל היא מדינה שאינה מבינה אלא את שפת הכוח והדם, הפשע הזה הוא פשע מכוער. ישראל ממקדת את התקפותיה על הרצועה כדי להגביר את תחושת החשש והפחד אצל האזרח הפלסטיני ברצועה".

 

הדובר הוסיף כי הממשלה הפלסטינית מביעה את פליאתה לנוכח הדממה האירופית אל מול ההסלמה הישראלית, "אבל העם הפלסטיני חזק יותר מכל ארסנל הנשק הישראלי, הוא ינצח ויתגבר על כל האתגרים שעומדים בפניו".

 

דובר גדודי אבו ריש, הארגון שאנשיו נהרגו אמש, הבטיח נקמה מהירה נגד ישראל. אבו הרון דובר הארגון אמר כי אנשיו ינקמו את דם ההרוגים בעומק ישראל. גדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח, הכריזו על כוננות עליונה בקרב אנשיהם וקראו לכל חוליותיהם להתארגן על מנת "להגיב לפשעי ישראל האחרונים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ההתנקשות
צילום: איי פי
ההרוגים מובאים לקבורה
צילום: איי פי
צילום: רויטרס
"זו תוקפנות". אבו רודיינה
צילום: רויטרס
מומלצים