שתף קטע נבחר

בעקבות הפיגוע - המחסומים יתוגברו

יום אחרי הפיגוע בתל אביב, נמשכת כוננות השיא בכל רחבי הארץ. במשטרה הוחלט לשים את הדגש על הצבת מחסומים בכניסות לערים ובתוכן, וקוראים לציבור לגלות סבלנות כלפי פקקי תנועה אפשריים. השר עזרא: להחרים רכבי מסיעים ומעסיקים של שוהים בלתי חוקיים

"אנחנו קוראים לציבור לגלות סבלנות וסובלנות עקב הבדיקות הביטחוניות שייעשו ברחבי הארץ ועל רקע פקקי תנועה אפשריים", כך אמר הבוקר (ג') ל-ynet גורם בכיר במשטרה. בידי מערכת הביטחון יש היום 17 התרעות ממוקדות על כוונה של ארגוני טרור לבצע פיגועים, מתוך 74 התרעות כלליות. רוב ההתרעות מגיעות מהשומרון, בעיקר מארוגני הג'יהאד האסלאמי והתנזים.

 

 

השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, אמר בעקבות הפיגוע כי הוא דורש להביא לשיפוט מהיר ולהחרים כלי רכב של מסיעים, מלינים ומעסיקים של שוהים בלתי חוקיים בישראל. עזרא הוסיף כי לאור המשימות הרבות והקשות העומדות לפני המשטרה, הוא מצפה שדרישתו לגיוס שוטרים נוספים תתקבל. 

 

בתוך כך, אחד מהחשודים שנעצרו אתמול בחשד למעורבות בפיגוע בתל אביב, הובא בצהריים להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

 

יממה לאחר הפיגוע באזור התחנה המרכזית הישנה, ממשיכים כוחות הביטחון בהיערכות שיא בכל רחבי הארץ. הפריסה השתנתה מעט, וכעת הדגש הוא על הצבת יותר מחסומים בכניסות לערים ובתוכן.

 

אתמול, בעקבות הפיגוע, קיים מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, הערכת מצב שבסיומה הוחלט כי המשטרה תמשיך בהיערכות ביטחונית מוגברת ובנוכחות במקומות הומי קהל ובילוי לרבות קניונים, פארקים, שווקים ובתי כנסת. כמו כן, הוחלט להציב יותר מחסומים ולהגביר את הסיורים בשלושה מעגלי אבטחה מקו התפר ועד פנים הערים.

 

כוחות הביטחון נמצאים בהיערכות שיא כבר עשרה ימים - וימשיכו כך עד לפחות סוף השבוע.

 

קצין בכיר במשטרה אמר ל-ynet : "אין לנו לאן למתוח את עצמנו, אנחנו נמצאים בהיערכות שיא, הדרגה היחידה לעלות אליה זה מצב חירום ואנחנו לא נמצאים במצב הזה. הציבור צפוי לראות היום הרבה יותר מחסומים ממה שהיו בימים האחרונים, ולכן אנחנו קוראים לו לגלות סבלנות. צריך לזכור שאנחנו נמצאים אחרי פיגוע קשה, בצל התרעות רבות, לפנינו עוד חג המימונה ואחריו סוף שבוע שבהם צפויים עוד מאות אירועים".

 

הגורם הוסיף ואמר: "אנחנו מצדנו ננסה למצוא את האיזון בין הפעילות הביטחונית השוטפת לבין האפשרות לאפשר לאזרחים לנוע כמה שניתן. נחזק

את ההתמקדות בשוהים הבלתי חוקיים - ואנחנו שבים וקוראים לציבור לגלות עירנות לכל אדם חשוד, או חפץ חשוד ולא להסס להתקשר למשטרה".

 

הסגר על יהודה שומרון ורצועת עזה שהוטל בערב חג הפורים יימשך גם בימים הקרובים. פעילות צה"ל בגדה נגד תשתיות הטרור נמשכת. 

פורסם לראשונה 18/04/2006 10:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפיגוע בתחנה המרכזית
צילום: רויטרס
צילום: גיל יוחנן
החשוד בסיוע למחבל
צילום: גיל יוחנן
מומלצים