שתף קטע נבחר

לבני: הרשות רוצה ליצור מצג שווא של משבר הומניטרי

בפגישה עם שגרירי האיחוד האירופי ביקשה לבני לאמץ את עמדתו של בוש, לפיה הפתרון לבעיית הפליטים תהיה במדינה הפלסטינית. היא הזהירה גם ממצג שווא של הרשות

שרת החוץ, ציפי לבני, ביקשה היום (ה') משגרירי האיחוד האירופי לאמץ את עמדתו של נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש, לפיה מדינה פלסטינית עתידית תהיה הפתרון השלם והמוחלט לבעיית הפליטים הפלסטינים.

 

בפגישה שנערכה בתל-אביב התייחסה לבני גם ליחס הקהילה הבינלאומית לממשלת החמאס. "בחירות אינן מכבסה לטרור" אמרה שרת החוץ. לבני טענה שהפלסטינים טוענים לשווא למשבר הומניטרי ברשות הפלסטינית. לדבריה על הקהילה הבינלאומית לפקח על כך שלא להיגרר למצגי שווא.

 

בסיכום דבריה הבהירה שרת החוץ שישראל שואפת לתהליך ההתכנסות בגושי התיישבות ביהודה ושומרון. היא ביקשה משגרירי האיחוד האירופי שבעת התהליך הם ישמרו על האינטרסים של מדינת ישראל, יחד עם כל הקהילה הבינלאומית. זאת מכיוון שלדברי לבני, לישראל אין פרטנר בצד הפלסטיני.

 

מוקדם היום פורסם שבריטניה מעוניינת ב"יחסים נורמליים" עם החמאס, ומחפשת את הדרך שתאפשר לה לשוב ולסייע כלכלית לרשות הפלסטינית. כך הצהיר שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, המבקר במזרח התיכון. סטרו חזר על עמדת ממשלתו לפיה על החמאס לקיים את שלושת התנאים שדרשה הקהילה הבינלאומית - נטישת דרך האלימות, הכרה בישראל וקיום ההסכמים עליהם חתמה הרשות. עם זאת, הנימה הפעם הייתה שונה ומפוייסת יותר. "כעת החמאס מנהיג את הממשלה הפלסטינית והיינו רוצים יחסים נורמליים איתם, כפי שהיה לנו עם ממשלות קודמות של הפלסטינים", אמר סטרו.

 

דבריו של סטרו מסמלים ריכוך משמעותי בעמדת המערב כלפי ממשלת חמאס. בתחילת החודש התכנסו שרי החוץ האירופים כדי לאשר את הקפאת הסיוע לרשות. הממשלה הפלסטינית אמורה לשלם כיום משכורות לכ-140 אלף איש, והיא המעסיק הגדול ביותר בגדה ובעזה. כמחצית מהאוכלוסייה הפלסטינית - ביניהם עובדי הרשות ובני משפחותיהם - תלויים במשכורות הללו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
לאמץ את עמדת בוש. לבני
צילום: גיל יוחנן
מומלצים