שתף קטע נבחר

"השגריר" - מהריאליטי למציאות

30 צוערים מתחילים את הקורס היוקרתי ביותר בשירות המדינה - "קורס הצוערים" של משרד החוץ. בין הצוערים החדשים: שישה דוברי ערבית, חמישה דוברי רוסית - וכמובן אליאס אינברם, שהודח מ"השגריר 2". "פה לא יערכו, ואין צורך ברייטינג. אצטרך להיות מקצועי נטו", הסביר בשיחה עם ynet לפני תחילת הקורס

הבוקר (יום ד') יינתן אות הפתיחה הרשמי לקורס הצוערים של משרד החוץ, שהחל השבוע. 30 צוערים עושים את צעדיהם הראשונים בקורס היוקרתי ביותר בשירות המדינה. בין הצוערים החדשים - אליאס אינברם, שהודח מתוכנית "השגריר 2" ובמהלך התוכנית קיבל תשובה חיובית שעבר את כל המבדקים. "פה לא יערכו ואין צורך ברייטינג", אמר ל-ynet בסוף השבוע, עוד לפני פתיחת הקורס. "כאן אצטרך להיות מקצועי נטו ומסבירן".

 

שרת החוץ, ציפי לבני, וצמרת המשרד יפגשו את הצוערים "הירוקים" בטקס פתיחת הקורס. לדברי אינברם, "בקורס הזה הצוערים אמורים לקבל כלים והכשרה מאנשים מקצועיים ומנוסים ולומדים להיות דיפלומט אמיתי. אתה מתכונן לצאת לשליחות ולקדם את האינטרסים של מדינת ישראל כשאתה פועל בגיבוי מדינת ישראל".

 

מהן התקוות והשאיפות שלך? "אני רוצה להקים שגרירות במקום נידח שבו ישראל לא הציבה עדיין שגרירות, במקום שבו אפשר להרוויח עוד קול בעצרת הכללית של האו"ם. זה משהו לגמרי אחר מהתוכנית. שם יש תסריטים וביום. כאן לא יהיו שום תסריטים. הקורס הוא העתק של החברה הישראלית. אני מאמין שבקורס יהיו נציגים מכל ישראל, ונשמע מגוון של דעות ורעיונות וזה מרתק. אני חייב לומר גם מילה טובה על תוכנית הטלוויזיה, שממנה למדתי את עולם המדיה, אבל דיפלומטיה זה עולם אחר".

  

למכרז על מקום בקורס נרשמו כ-2,200 איש בעלי תואר ראשון ומעלה (תנאי הסף לגישה למכרז). רק 30 מהם התקבלו, 13 מתוכם נשים - מספר גדול יחסית לסדרי הגודל של הקורס לאורך השנים. הקורס מהווה את שער הכניסה למי שמעוניין לכהן בתפקיד דיפלומטי במסגרת המשרד.

  

המשרד פירסם מראש שתינתן עדיפות לדוברי רוסית וערבית, ואכן חמישה מהצוערים הם דוברי רוסית ברמות שונות ושישה דוברי ערבית ברמות שונות. על הקורס מופקדת לראשונה מזה 20 שנה אשה - הדיפלומטית הילה אנגלהרד. בקורס תשתתף צוערת ערביה, ראניה ג'ובראן, וגם צוער דרוזי, רסלאן אבו רוקון.

 

במשרד החוץ מתגאים ברמת ההשכלה הגבוהה של הצוערים החדשים - שני שלישים מתוכם בעלי השכלה של תואר שני ואחד מהם נמצא בשלביו הסופיים של הדוקטורט. לא כולם למדו תואר במזרח תיכון, מדע המדינה או יחסים בינלאומיים - שישה מהם עורכי דין בהשכלתם ואחד ביולוג. 12 מתוך ה-30 הם "צוערי מינהל" - כאלו שיוכשרו לתפקידים קונסולריים וניהול נציגויות ישראל בחו"ל.

 

ומה לומדים בקורס?

 

הקורס יימשך כחצי שנה באופן אינטנסיבי, כאשר רק חלק קטן ממנו יתנהל בהרצאות פרונטליות. ראש חטיבת ההדרכה במשרד, בועז מודעי: "אנו מעדיפים לשים את הדגש על לימוד באמצעות ניהול עצמי, תרגול והפעלות ולאו דווקא בהרצאות. אחרי כארבעה חודשים יישלחו הצוערים לכשבוע בנציגויות בעיקר במדינות העולם השלישי שם ילמדו להכיר את תפקידי השגרירות אך גם את כל היתר כמו סוגיות הביטחון ומרקם החיים במדינה מסוג זה".

 

הצוערים ישמעו הרצאות מפי מגוון מרצים ובהם אנשי המשרד, אנשי אקדמיה, אנשי תקשורת, דיפלומטים זרים ועוד. ועוד היסטוריה קטנה: משרד החוץ חוזר למסורת הקודמת וישלח את הצוערים לביקור במצרים. זאת, בהתאם לסיכום אליו הגיעה שרת החוץ ציפי לבני ועמיתה, מוחמד אבו אל-רייט, בעת ביקורה בקהיר לפני כחודשיים וחצי. במשרד החוץ הוסיפו שיש כוונה לקיים ביקור מקביל של צוערים מצרים בישראל. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
טקס רשמי עם השרה ציפי לבני
צילום: גיל יוחנן
צילום: אלדד רפאלי
מ"השגריר 2" לקורס הצוערים. אינברם
צילום: אלדד רפאלי
צילום: ערוץ 2
הפעם בלי רינה מצליח
צילום: ערוץ 2
מומלצים