שתף קטע נבחר

אבו מאזן באוסלו: לכנס ועידה בינלאומית

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר במהלך ביקורו באוסלו כי רק גוף בינלאומי יוכל לתווך בין הפלסטינים לישראל על מנת לחזור לשולחן המשא ומתן: "אני מוכן להוביל את המהלך מול ממשלת ישראל". בירושלים קיבלו בקרירות את ההזמנה והבהירו: "הצהרות אבו מאזן צריכות לבוא בד בבד עם תביעה מהחמאס לעמידה בשלושת התנאים"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, קרא היום (ד') לקיים ועידה בינלאומית שתדון בסכסוך הישראלי-פלסטיני. בנאום שנשא באוסלו, אמר אבו מאזן כי רק ועידה שכזו או גוף המורכב ממספר מדינות - דוגמת הקוורטט - יכולים לאפשר משא ומתן ישיר בין הצדדים. בישראל דוחים לפי שעה את הקריאה ודורשים כי לפני חידוש המגעים תמלא החמאס אחר שלושת התנאים בהם נדרשה לעמוד.

 

"ועידה בינלאומית חייבת להתכנס באופן מיידי על מנת שניתן יהיה לקיים משא ומתן ישיר, על בסיס החלטות של האו"ם והסכמים חתומים", אמר אבו מאזן, שהוסיף כי הוא מוכן להוביל את המשא ומתן מול ישראל. לדבריו, הגופים הבינלאומיים - בין אם יהיה זה הקוורטט או כל מסגרת בינלאומית אחרת - יהיו בתפקיד המתווך והבורר בו-זמנית.


אבו מאזן באוסלו. רוצה לחזור לשולחן המו"מ (צילום: איי אף פי)

 

אבו מאזן, אשר עומד בראש אש"ף, הוסיף כי לארגון עדיין יש מנדט לנהל משאים ומתנים הנוגעים למשבר האזורי, מתוקף היותו חתום על הסכמים קודמים עם ישראל. עוד אמר היו"ר כי כינונה של הממשלה החדשה בראשות חמאס לא צריכה להוות מכשול להתקדמות מול ישראל.

 

"כנשיא העומד בראש ארגון פלסטיני חופשי, כנציג לגיטימי של העם הפלסטיני וכיו"ר נבחר של הרשויות הפלסטיניות, אני מוכן ומזומן לחדש באופן מיידי את המשא ומתן עם הממשלה הישראלית", אמר אבו מאזן.

 

יו"ר הרשות הגיע לנורבגיה עם תום ביקורו בטורקיה. ביממה הקרובה הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה הנורבגי, יינס סטולטנברג, שר החוץ יונאס סטור ועם בכירים אחרים.

 

בישראל לא מתרגשים: קודם שחמאס ימלאו את שלושת התנאים

 

בירושלים דחו את קריאתו של אבו מאזן וגורמים מדיניים הבהירו היום כי עמדת ישראל המסורתית מאז כינון ממשלת החמאס הינה שאין לקיים משא ומתן עם הפלסטינים, כל עוד התנועה שולטת ברשות. כמו כן, הוסיפו הגורמים, לא יתנהל כל דיאלוג עם הצד הפלסטיני אם לא תקבל על עצמה ממשלת החמאס את שלושת התנאים שקבע הקוורטט ובהם הכרה במדינת ישראל, החזרה מדרך הטרור וקבלת כל ההסכמים עליהם חתומה הרשות הפלסטינית.

 

בשלב זה עומדת הרשות הפלסטינית תחת הגדרה של רשות טרור שאין עימה סיג ושיח מדיני, הבהירו גורמים מדיניים ל-ynet: "הצהרות אבו מאזן צריכות לבוא בד בבד עם תביעה מהחמאס לעמידה בשלושת התנאים, ורק לאחר מכן יש לדבר בענייני יוזמות מדיניות".

 

דבריו של

 אבו מאזן נשמעים מספר ימים לאחר שראש ממשלת ישראל, אהוד אולמרט, התייחס למצב ברשות והביע פסימיות לגבי האפשרות להתקדמות במשא ומתן. לדבריו, "הצהרות ראשי ממשלת החמאס לאחר הפיגוע בתל אביב עזרו לחדד את התודעה באשר לאופיו של המשטר הפלסטיני החדש. נחשף פרצופו האמיתי של החמאס, לכל מי שהיה לו שמץ של ספק".

 

אולמרט הדגיש את העובדה שממשלת חמאס היא ממשלת טרור שראשיה תומכים בפיגועים, "וכך הם משלימים בעצם את הפרמטרים אשר הופכים את הרשות הפלסטינית לרשות של טרור. עלינו להטמיע את העובדה שאין לנו פרטנר בצד הפלסטיני".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
אבו מאזן באוסלו
צילום: איי אף פי
צילום: גיל יוחנן
אולמרט. כרגע, אין עם מי לדבר
צילום: גיל יוחנן
מומלצים