שתף קטע נבחר

שיראק לאבו מאזן: אעזור לגייס סיוע לרשות

יו"ר הרשות בא לביקור רשמי בפאריז, ונפגש עם הנשיא שיראק. השניים דנו בהקמת קרן שתשלם משכורות לפקידי הרשות תוך עקיפת ממשלת חמאס, ושיראק הבטיח להפעיל את השפעתו על מדינות שונות כדי למצוא דרך לסייע

צרפת תנסה לשכנע את הקהילה הבינלאומית לחדש את התמיכה הכלכלית ברשות הפלסטינית. כך אמר היום (ו') נשיא צרפת, ז'אק שיראק, בתום פגישתו בפאריז עם יו"ר הרשות אבו מאזן, שבא לביקור רשמי במדינה.

 

השניים דנו בהקמת קרן של הבנק העולמי, שתשלם את המשכורות ישירות לפקידי הרשות, מבלי שהכספים יגיעו לשליטת ממשלת החמאס.


אבו מאזן ושיראק (צילום: איי אף פי)

 

שיראק אמר עוד כי על ממשלת החמאס להיענות לדרישות הבינלאומיות להכיר בזכותה של ישראל להתקיים ולוותר על האלימות.

 

הן צרפת והן ארצות אירופיות אחרות קיצצו את הסיוע לרשות בעקבות עלייתו לשלטון של החמאס. יחד עם זאת, צרפת מחפשת דרכים לשלוח סיוע לרשות ללא שהחמאס ייהנה ממנו. עד כה היה האיחוד האירופי התורם הגדול ביותר לפלסטינים, אליהם הועברו כ-600 מיליון דולר בשנה.

 

"יש לסייע לרשות בגלל סיבות הומניטריות ופוליטיות", אמר שיראק, "ואנחנו נלחץ להמשך מתן סיוע של הקהילה הבינלאומית, ובמיוחד של האיחוד האירופי". הצרפתים יעלו את הנושא במסגרת פגישה שתערך ב-9 במאי בה השתתפו בין היתר נציגי האו"ם, ארה"ב, האיחוד האירופי ורוסיה.

 

אבו מאזן אמר כי "העזרה לעם הפלסטיני צריכה להימשך, במיוחד העזרה ההומניטרית והמשכורות, כיוון שמדובר בשאלה קריטית ורגישה בשביל עמנו. ללא העזרה הזו, נעמוד בפני קטסטרופה". בנושא תהליך השלום הוא הוסיף כי "הפלסטינים רוצים לחדש את השיחות הישירות עם ישראל. צעדים חד-צדדיים לא יכולים להוביל לשלום, הם יכולה רק לעכב אותו". 

 

אתמול ביקר אבו מאזן בפינלנד, וקרא לאיחוד האירופי לחדש את הסיוע הכספי לרשות. הוא אמר כי מדובר בשאלה של הישרדות: "בלי הכספים, אני לא חושב שנוכל לשרוד". 

 

165 אלף עובדי הרשות לא קיבלו את המשכורות ב-1 באפריל ובעוד ימים ספורים אמורות להיכנס משכורות מאי - וכלל לא ברור מאין תיקח הרשות הפלסטינית את הכספים הדרושים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
שיראק ואבו מאזן
צילום: איי אף פי
מומלצים