שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

נא להכיר: מועדון הסוסיתא הישראלי

מזל טוב. 47 שנה לאחר שהוצגה, זוכה המכונית הישראלית הראשונה (והאחרונה, בינתיים) למועדון מעריצים מסודר. היינו באירוע ההשקה - היה מרגש

הרבה בדיחות היו בעבר - יש היום, ויהיו בעתיד כמובן - על תוצאות הניסיון היחיד לייצר מכונית כחול לבן בישראל. מדובר בסוסיתא כמובן, מכונית הפיברגלס הקובייתית, שיוצרה כאן החל מסוף שנות ה-50. צחוק צחוק, אבל ביום שישי האחרון נערך אירוע מרגש, כזה שהחזיר למכונית הצברית את הכבוד האבוד. עשרות חובבי סוסיתא וחברי מועדון ה-5, התקבצו לטובת השקת מועדון סוסיתא הרשמי, כזה המעוניין לאגד את בעלי המכונית הקלאסית, תוך מטרה מוצהרת לייצר קהילה שוקקת ותומכת, ובעיקר לשמר את המורשת.

 

צילום וידאו: דלית שחם

 

היא נוסעת - נהיגת מבחן עכשווית בסוסיתא מקורית  

גלגל רביעי בעגלה - סיפורי סוסיתא

 

להזכירכם, הסוסיתא יצאה לדרך ב-1959, תוך שהיא מבוססת על פיתוח של "אוטוקרס" הישראלית ו"רליאנט" הבריטית. בשלב ראשון היא יוצרה עם מסגרת עץ, שלדת פלדה וגוף פיברגלס. אלא שמבנה זה התברר במהרה כבעייתי, וכעבור שנתיים הוצגה מכונית כל-פיברגלס, שזכתה לכינוי "סוסיתא קוביה".

 

אגב, את השם סוסיתא קיבלה המכונית כתוצאה מהגרלה שערכו מתכנניה לפני השיווק, אשר הפרס עליה היה 500 לירות. במהלך השנים יוצרו בישראל כ-70,000 מכוניות מדגמי סוסיתא השונים, אך למעט עשרות או מאות בודדות, לא נותרו כמעט כלי רכב כאלו על הכביש.


המכוניות הישראליות מוצגות לראווה ובגאון בהשקה (צילומים: רועי צוקרמן)

 

באירוע ההשקה שנערך בתל-אביב השתתפו למעלה מ-10 מכוניות מדגמי סוסיתא השונים, רום כרמל ודוכס. באירוע השקת המועדון נכחו גם בני משפחת שובינסקי, שאביהם יצחק ז"ל נחשב לאביה הרוחני של המכונית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוסיתא טנדר נדירה במיוחד
צילום: רועי צוקרמן
מודעת הפרסום המקורית. "אל תחכה לחתול בשק, קנה סוסיתא"
צילום: רועי צוקרמן
Made in Israel
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים