שתף קטע נבחר

ברשות שוקלים לשחרר אסירים "כי אין אוכל"

המשבר ברשות: מפכ"ל המשטרה הפלסטינית, הגנרל עלא חוסני, דיווח לעיתון "אל קודס אל-ערבי" כי לכוחותיו ולאסירים אין מה לאכול מזה יומיים. אז מה עושים? על פי העיתון, המשטרה הפלסטינית ביקשה מהתושבים להכין אוכל לקרוביהם וכי היא שוקלת לשחרר אסירים רבים כי היא לא מסוגלת להאכיל אותם

האסיר רעב? שיילך הביתה לאכול: גורם ביטחוני פלסטיני בכיר מסר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון כי לכוחות הביטחון הפלסטיניים, על כל יחידותיהם, אין אוכל מזה יומיים. לפי הדיווח הבוקר (יום ב) המשטרה הפלסטינית אינה יכולה לספק אוכל לאסירים הכלואים במתקניה וזאת בשל העובדה שאזל הכסף לקניית מצרכי מזון.

  

מפכ"ל המשטרה הפלסטינית, הגנרל עלא חוסני, אישר את הפרטים ומסר אמש לעיתון כי לכוחותיו ולאסירים אין מה לאכול מזה יומיים. חוסני מסר עוד כי הדבר דווח ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ולראש הממשלה מטעם חמאס, איסמאעיל הנייה, ולשר הפנים הפלסטיני, סעיד סיאם. לפי חוסני, אבו מאזן והנייה מקיימים שורה של מפגשים בניסיון לפתור את המשבר ההולך ומחריף.

 


רוצים אוכל ברשות (צילום: אי.פי)

  

אז מה עושים כשאין מה לאכול? על פי העיתון, המשטרה הפלסטינית ביקשה מהתושבים להכין אוכל לקרוביהם והיא שוקלת לשחרר אסירים רבים בשל חוסר יכולתה להאכילם. קצין משטרה מהמדור הפלילי אמר לעיתון כי המחסור החמור באוכל עבור האסירים החל לפני כחודש וכי בזמן הקרוב האסירים לא יקבלו דבר לאכול אם לא יגיע כסף לצורך כך.

 

אחד האסירים ששוחרר שלשום הוסיף ואמר כי אם חבריו מצליחים למצוא משהו לאכול – מדובר בדבר מועט ביותר. שומר באחד מבתי הכלא אמר בתורו כי השומרים מבקשים מהתושבים להכין אוכל לבניהם משום שמה שהמשטרה נותנת להם אינו מספיק אפילו לארוחה אחת. כשנשאל אחד מאנשי המשטרה באחד מבתי הכלא מדוע המשטרה אינה מאכילה את האסירים הוא אמר כי אין די אוכל והוסיף כי יש לשחרר במצב שכזה.

 

העיתון הוסיף ודיווח כי במצב שנוצר חולקים אנשי המשטרה באוכל יחד עם האסירים שמקבלים את מה שמכינים עבורם בני המשפחה. אחד מאנשי המשטרה אמר בהקשר זה כי האספקה שמגיעה אליהם היא מינימלית ביותר – כיכר לחם שלוש פעמים בשבוע וביתר הימים – ירקות.

 

בתקופה האחרונה גובר זרם הדיווחים על המצוקה הכלכלית ברשות הפלסטינית, וזאת בעקבות אי תשלום המשכורות עבור עובדי הרשות הפלסטינית. רק שלשום דווח כי פלסטיניות רבות ברצועת עזה החלו למכור את תכשיטיהן לצורפים כדי להשיג כסף לרכישת מצרכי מזון. לפי הדיווח, לא מדובר רק בעניי עזה, אלא גם בנשים שעובדות במגזר הממשלתי וכאלה הנשואות לאנשי הרשות, שטרם קיבלו את משכורותיהם מזה כחודשיים.

 

אולם ככל שחולף הזמן, מתברר כי לא רק פקידי הרשות נפגעים אלא גם גורמים אחרים בכלכלה הפלסטינית. כך, למשל, דווח כי בעלי המרכולים הפלסטינים מפסיקים למכור בהקפה לפקידי הרשות בשל חובותיהם שהולכים ומאמירים. לפי מקצת הדיווחים, גם המספרות בעזה החלו להיסגר לאחר שנואשו לרשום את חובותיהם של הלקוחות במחברות.  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
אבו מאזן. ישחרר אסירים?
צילום: איי אף פי
המחאה ברשות
צילום: איי פי
מומלצים