שתף קטע נבחר

דו"ח עולמי: איפה מתים הכי הרבה תינוקות? תתפלאו

על-פי הדו"ח העולמי המתייחס למדינות המתועשות, ארצות הברית מובילה עם חמישה מקרי מוות על כל אלף לידות. 2 מיליון תינוקות מתים מידי שנה במהלך היממה הראשונה לחייהם, רובם - במדינות המתפתחות. ישראל באמצע הטבלה, יחד עם שבדיה, צרפת ואיטליה

ארגון Save the Children מפרסם דו"ח עולמי חדש המגלה נתונים קשים על תמותת תינוקות ברחבי העולם, רובם במדינות המתפתחות. המקום המסוכן ביותר להיוולד בו הוא במדינות אפריקה, שם אחת מכל 15 אמהות מאבדת את תינוקה בזמן הלידה. שיעור תמותת התינוקות גבוה במיוחד גם בארצות הברית.

 

ארגון Save the children הוא ארגון הומניטרי עצמאי עולמי המפרסם את

תמותת התינוקות במדינות המתועשות
המדינה תמותה לאלף לידות
יפן 1.8
צ'כיה 2
פינלנד 2
איסלנד 2
נורבגיה 2
צרפת 3
שוודיה 3
ישראל 3
גרמניה 3
אוסטרליה 4
קנדה 4
בריטניה 4
ארה"ב 5
מלטה 5
פולין 5

ממצאיו מידי שנה. על פי הדו"ח, שני מיליון תינוקות מתים מידי שנה במהלך היממה הראשונה לחייהם. מיליון תינוקות נוספים מתים במהלך השבוע הראשון לחייהם. בסך הכל מתים 4 מיליון תינוקות במהלך החודש שלאחר לידתם.

 

השעות הימים והשבועות הראשונים בחיי התינוק הם קריטיים. ועדיין רק מיעוט מהילדים במדינות מתפתחות מקבל טיפול רפואי נאות במהלך התקופה הזו. רוב מקרי התמותה הם כתוצאה מזיהומים, סיבוכים בעת הלידה או בשל משקל לידה נמוך.

 

הדו"ח מגלה כי מספר מקרי תמותת התינוקות הגבוה בעולם הוא בהודו, שם מתים מידי שנה כמיליון תינוקות בלידתם. אחריה נמצאת סין עם 416 אלף מקרי תמותת ילודים. עם זאת, בשל גודל האוכלוסיה הרב במדינות הללו, יש מקומות בעולם בהם היחס בין כמות האוכלוסין למספר מקרי המוות בלידה גבוה יותר.

 

על פי הדו"ח הכי טוב להיוולד ביפן, שם שיעור תמותת התינוקות הוא הנמוך ביותר בעולם. בסמוך אליה ממוקמים צ'כיה, פינלנד, איסלנד ונורבגיה. ישראל ממוקמת בסמוך לשבדיה, אוסטריה, צרפת, גרמניה, איטליה ולוקסמבורג עם שיעור תמותת תינוקות של 3 לכל 1,000 לידות.

 

מבין 32 המדינות המתועשות שנסקרו בדו"ח, דורגה ארצות הברית בראש טבלת תמותת התינוקות בסמוך ללטביה, הונגריה וסלובקיה. על פי הדו"ח, שיעור תמותת התינוקות בארה"ב גבוה פי כ-3 מזה שבפינלנד, איסלנד, נורבגיה ויפן.

 

שיעור תמותת התינוקות באנגולה נמצא הגבוה בעולם, שם 5 תינוקות מתים בכל 100 לידות. רק 5 אחוז מהנשים באנגולה משתמשות באמצעי מניעה.

ליותר ממחצית מהתושבים אין כל גישה לשרותי בריאות. יותר מ-50 אחוז מהתינוקות נולדים בלי כל סיוע של מיילדת או צוות רפואי.

 

מחברי הדו"ח קראו למדינות המתפתחות לפעול בשורת צעדים שיפחיתו את שיעורי תמותת התינוקות. בין ההמלצות: חינוך הנוער לשימוש באמצעי מניעה, שיפור הנגישות לשרותי בריאות, הקפדה על תוכניות חיסונים לאם ולילוד, והדרכה להנקה נכונה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לידה. לא כדאי באפריקה
צילום: איי אף פי
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים